Red Faction: Armageddon

Robot
Red Faction: Armageddon

Spelserien som satte destruktion på kartan är tillbaka för fjärde gången, beväpnad med magnifika vapen som nästan får oss att glömma bristerna.

#red-faction-armageddon, #red-faction-guerrilla, #volition


Medlem
Red Faction: Armageddon

Att det skulle bli så linjärt som det nämns i många recensioner, inkl. den här, väntade jag mig faktiskt inte. Men samtidigt så var ju det första och andra Red Faction spelen väldigt linjära också... Ja ja, det blev ett köp i alla fall bara för att steam erbjöd de 3 första spelen gratis om man förbokade armageddon

Medlem

Bra recension herr Nylunad. Men multiplayer? Några intryck där?

Medlem

Demot var då väldigt roligt för studen i alla fall, men något köp blir det nog inte.

Medlem

magnetvapnet lät som en dröm!

Inaktiv

de borde byggt förstörelsen runt spelet o inte tvärtom. just nu är det förstörelse först o resten av spelet i andra hand.

Medlem

Jag håller helt med... mycket roligare att fightas mot människor än aliens. Crysis 2 är ett bra exempel på det. Tacka vet jag CoD: MW. Men jag ska ändå klara Armageddon eftersom det där med förstörelse är riktigt kul.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Aliens är uttjatade... Även så långt bak som till Half-Life vad det roligast att panga på soldaterna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tänkte faktiskt nämna något om Half-Life, och dippen när man plötsligt fick åka till Xen - dimensionen utan golv. Men faktum är att jag hade kul med Armageddon, även om det som sagt är en linjär standardshooter i grunden.

Medlem

Att de har frångått det mer realistiska (nåja), och framförallt mer intressanta, i att strida mot mänskliga (mer eller mindre) fiender, som i Red Faction: Guerilla, känns förbannat tråkigt, definitivt. Fler och fler gör detsamma, och om inte utomjordingar så ska det vara zombies.. Känns nästan som någon form av B-spelsvåg (á la B-filmsvågen på 70-talet).


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Armageddon!!!
Finns det ökenråttor med i spelet?

Medlem

Inga ökenråttor. Inte ens några öknar, faktiskt, spelet utspelar sig till 95% i underjorden, även om det är rätt väl tilltagna korridorer.

Medlem

Guerilla var bättre, över ytan med samma förstörelse mums....

Medlem

Varför skulle "Linjär korridorshooter" vara ett minus? Beror väl bara på om man förväntade sig open-world eller ej.

Inaktiv

magneter .. gäääääääääsp .. gäääsp ..

Medlem

Om Volition visste var deras styrka låg så hade de gjort en ordentlig uppföljare till Guerilla istället för att skicka ner folk under jorden.

Medlem

Jag tyckte mycket om mp i guerilla. Så jag är inte spec glad över att det inte är ett riktigt mp nu

Medlem

Ser fram emot alla FPS-släpp som kommer få minus för att de är korridorsspel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Guerilla var grymt, armageddon en besvikelse.

Medlem

"Låt oss bara få en sak överstökad redan från början: Red Faction Armageddon är en standardshooter. Du får standardskjutande mot standardfiender i standardkorridorer. Och givetvis ett par reglementsenliga standardbossfighter där du måste skjuta standardbossens standardmässiga weak spots för att åstadkomma standardiserad massive damage."

Hahaha! Bra skrivet!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Varför är "linjär korridorshooter" ett minus? Varför fick inte Infamous minus för "öppen värld" när världen i sig var sjukt tråkig. För att öppna världar är moderiktigt såklart. Fancy that.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skrivet av bjosarn:

Ser fram emot alla FPS-släpp som kommer få minus för att de är korridorsspel.

Har du inte sett tillräckligt av sån smörja ÄN? ^^

AH Bjosarn har saknat munhuggas med dig


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Har du inte sett tillräckligt av sån smörja ÄN? ^^

AH Bjosarn har saknat munhuggas med dig

Har saknat dig med!
Absolut. Jag tycker alla FPS har varit linjära de senaste åren, men har inte sett många minus för det i stortitlarna. Ser fram emot förändring!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar