Fler Wii U-filmer – lineup och presentation

Robot
Fler Wii U-filmer – lineup och presentation

Spana in Wii U:s lineup på rullande bilder!

#nintendo


Medlem
Fler Wii U-filmer – lineup och presentation

Jag ogillar Wii U mindre och mindre ju mer jag ser den.

Medlem

Jag bli mer och mer sugen ju mer jag läser

Medlem
Skrivet av Karl:

Jag ogillar Wii U mindre och mindre ju mer jag ser den.

Konstigt nog håller jag med :S

Moderator | Testpilot

Jag blir bara mer och mer taggad!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Me too, det här blir sköj!

Medlem

Byter dom bara namn och ger ut alternativ kontroll i stil med den här http://stream.davidturnbull.netdna-cdn.com/wp-content/uploads... så köper jag den direkt.

Medlem

Min största fråga är: hur gör man om man behöver flera kontroller för t.ex. co-op spel? Den där dosan lär ju förmodligen kosta lite mer än en vanlig. Hur löser de det?

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Min största fråga är: hur gör man om man behöver flera kontroller för t.ex. co-op spel? Den där dosan lär ju förmodligen kosta lite mer än en vanlig. Hur löser de det?

Nintendo har sagt att det inte är tanken precis med att alla ska sitta med en WiiU kontroll, utan de andra ska ha wiimotes (med addons, nunchuck, eller ccpro och liknande) om det är lokal multiplayer, är det online har ju alla egen konsoll och kontroller ändå.

Kanske kommer de tillåta att vissa spel kan använda WiiU kontroller som någon annan tagit med sig från sin konsol, men sälja kontrollerna löst skulle INTE ske iaf.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Min fråga är:

Om man "överför" spelet till kontrollen kommer då grafiken vara lika bra som om man spelat på tv?


signatur

Everybody needs help.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Apministern:

Min fråga är:

Om man "överför" spelet till kontrollen kommer då grafiken vara lika bra som om man spelat på tv?

Tekniskt sätt inte då den inte har samma prestanda som konsollen själv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Min största fråga är: hur gör man om man behöver flera kontroller för t.ex. co-op spel? Den där dosan lär ju förmodligen kosta lite mer än en vanlig. Hur löser de det?

enda sättet att få mer än en dosa tycks vara att köpa dem begagnade, piratkopior eller köpa en extra Wii U konsol. Nintendo vill inte att man spelar fler än nödvändigt på deras konsoler, eller nätverk, vilket är smärtsamt tydligt i bristen på fungerande multiplayer till Wii /U.
skulle aldrig köpa en konsol som inte stödjer ordentligt multiplayer och lika villkor för alla...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Apministern:

Min fråga är:

Om man "överför" spelet till kontrollen kommer då grafiken vara lika bra som om man spelat på tv?

Tekniskt sätt inte då den inte har samma prestanda som konsollen själv.

Konsollen strömmar bara bilden trådlöst så ja det är samma bild fast visad med mindre upplösning då kontrollen inte har HD upplösning (typ 848x??? eler nåt i den stilen). Kontrollen rendrerar alltså inte spelet, det är inte som en bärbar spelkonsol likt 3DS etc.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Är rätt peppad på denna beroende på hur prestandan ser ut. Inte så kul att köpa en ny generations konsoll bara för att få samma prestanda som mina nuvarande PS3 och 360... Stör mig lite bara på att det endast är 1 kontroll till varje maskin.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av fanboyen:

Min största fråga är: hur gör man om man behöver flera kontroller för t.ex. co-op spel? Den där dosan lär ju förmodligen kosta lite mer än en vanlig. Hur löser de det?

enda sättet att få mer än en dosa tycks vara att köpa dem begagnade, piratkopior eller köpa en extra Wii U konsol. Nintendo vill inte att man spelar fler än nödvändigt på deras konsoler, eller nätverk, vilket är smärtsamt tydligt i bristen på fungerande multiplayer till Wii /U.
skulle aldrig köpa en konsol som inte stödjer ordentligt multiplayer och lika villkor för alla...

Nintendo har själva sagt att det bara kommer att vara en monsterdosa åtkomlig för varje konsol. Wiimotes och Motion Plus-kontroller är kompatibla med Wii U, och de kommer fortfarande att säljas i affärerna.

Tänk vad häftigt det vore med en digitalisering av gamla brädspel i stil med HeroQuest, där äventyrarna styr sina karaktärer med Wiimotes och dungeon-mastern sitter och plockar ut fällor och monster på miniskärmen!

Jag har inte varit intresserad av Nintendos konsoler sedan N64-eran, men nu börjar det faktiskt pulsera i min bortglömda Nintendo-ådra. Hoppas det blir en succé!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Det roliga är att säljer Wii U lika bra som Wii så vet vi i alla fall hur konsollerna från MS och Sony kommer se ut...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av Apministern:

Min fråga är:

Om man "överför" spelet till kontrollen kommer då grafiken vara lika bra som om man spelat på tv?

Yes det kommer den. Handkontrollen visar bara upp grafiken som strömmas från konsolen, dvs den renderar inte/ har inte grafikkort. Inte som en nintendo ds. All rendering av grafik sker av konsolen.

Däremot undrar jag hur man kan spela FPS och ha det där "korset" som upp/ner/höger/vänster.

Borde det inte finnas en kontroll som har en sån där liten spak som är bättre för FPS spel?

Medlem

Ännu en värdelös gimmick-konsoll från nintendo ser det ut som enligt mig, förväntar mig ett gäng värdelösa spel liknande vad som visas upp i de här klippen.

Medlem

Hoppas att stödet från speltillverkarna blir stort så att jag slipper sitta med tre konsoller nästa generation. Som det är nu använder jag PS3, sambon å dottern 360 och smågrabbarna kör Wii.... Blir denna bra så borde det räcka med den hoppas jag!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av papaz1:

Borde det inte finnas en kontroll som har en sån där liten spak som är bättre för FPS spel?

Är det inte spakar både längst upp till vänster och höger, runda ploppar typ?
Två joysticks alltså, om det är det du menar.

Medlem
Skrivet av pezit:

Ännu en värdelös gimmick-konsoll från nintendo ser det ut som enligt mig, förväntar mig ett gäng värdelösa spel liknande vad som visas upp i de här klippen.

Så du verkar inte ha sett att Bf3, Darksider 2 och liknande spel kommer komma till konsolen?
eller att Nintendos tanke bakom maskinen är att locka till sig hardcore players?
De la ju till U för att symbolisera den ensamme spelaren.

Tror detta blir succes, tanke på att Nintendo nu verkar ha gjort ett monster så kommer nog fler spelutvecklare ta dem på större allvar.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

[quote=Kanske kommer de tillåta att vissa spel kan använda WiiU kontroller som någon annan tagit med sig från sin konsol, men sälja kontrollerna löst skulle INTE ske iaf.[/quote]

Va händer om din Wii u kontroll går sönder då? Kul att betala 5000kr

Medlem

Tror inte att kontrollen kostar 5000...


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar