Medlem
Switch

Yo

Letar efter någon kunnig inom nätverk.
Vi funtar på slå ihop oss några och kirra en switch att ha på Lan.

Vad gäller, var går gräns för prisvärd/kass/kvalite osv.

Tacksam för hjälp!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Akta dig för D-link och Netgear bara.

Linksys och Cisco Systems är kvalité (båda är Cisco, men Linkys är deras märke som riktar sig till privatpersoner)

Några modeller kan jag tyvärr inte rekomendera eftersom jag inte kör med nån switch själv, (kör med en klassisk Linksys WRT54GL router med inbyggd switch)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Akta dig för D-link och Netgear bara.

Personligen älskar jag netgear. Tycker det är den mest stabila av alla jag använt. D-Link har total fail när det gäller stabilitet!

Skrivet av QueloR:

Yo

Letar efter någon kunnig inom nätverk.
Vi funtar på slå ihop oss några och kirra en switch att ha på Lan.

Vad gäller, var går gräns för prisvärd/kass/kvalite osv.

Tacksam för hjälp!

Såklart skiljer det sig i kvalitet beroende på pris. Själv har jag inte haft några problem med varken netgears, linksys eller D-links switchar och routrar. Oftast handlar det om att uppgradera till senaste firmware när den blir ostabil. Frågan är hur många ni skall vara på ert LAN. Skall ni bara vara några stycken typ upp till tio kan ni klara er på några enklare routrar.
Skall ni vara fler kunde det löna sig med någon av DGS serien från D-Link. DGS1024 har 24 portar med 10/100/1000 Mbit och möjlighet att styra både det ena och det andra. Skall ni vara ännu fler kan ni antingen använda flera av dessa alternativt DGS 3650. 1024 får du för under 2000:- medans DGS3624 kostar över 3000:-. Du hittar lite länkar till uppgradering och manualer på http://www.drivrutiner.net/drivrutiner/dlink.php


signatur

http://www.drivrutiner.net -IT support för användaren, bygg din egen speldator, uppdateringar, tips för ditt windows

Medlem

Skulle tagit nån av Ciscos 24-portars (alternativt 48-portars beroende på ert LAN. Eller kanske fler switchar). Brukar gå att hitta på blocket eller ebay för hyfsade priser.

1
Skriv svar