EA planerar Battlefield: Elite?

Medlem
Skrivet av kuzefix:
Skrivet av Fargo:

1. Hatar Apple. Har inte rört en enda apple-produkt i hela mitt liv.
2. Aldrig spelat WOW eller andra "pay as you play" - spel.
Vissa är möjligtvis dumma nog att betala för vad som helst, men kan ju hoppas det ändrar sig.

Jag betalar gärna för spel, t.om gärna för dlc. Men där drar jag min gräns.

Hur kan du hata något du aldrig rört/använt?
Apple <3

Dyr överskattad skit som dessutom försöker pracka på en att slösa ännu mer pengar på appstore.
Jag tar en Android vilken dag som helst.

Citat:

MMORPG spel utan månadsavgifter är oftast helt kassa, och har andra sätt att tjäna sina pengar genom t.ex. att man kan köpa gear etc vilket leder till obalans. Dock är GuildWars ett undantag.
(Gissar på att du inte spelar MMO's när du säger att du aldrig spelat pay as u play spel)

Jag spelar inte MMO's nej. MMO's är alldeles för tidskrävande.

Citat:

Man betalar för att man anser tjänsten/produkten vara värd de pengarna.

Och just det anser jag inte att det är värt. Både gällande apple och dess produkter samt MMO's.

Xbox live betalar jag dock, men det är en helt annan sak. Det är ju en tjänst som involverar alla xbox-spel plus lite annat.

Medlem

Ser inte detta som något problem. Om grundläggande features är gratis som alla förväntar sig. Om det sedan finns Exklusiva grejjer som man kan betala för om man är ubernörd så är ju bara det najs. Realistiskt så finns det ju säkert bara vissa saker de faktiskt kan erbjuda gratis (inget är gratis, allt kostar att underhålla osv).


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

"
men jag kan inte svara på något hypotetiskt "vad vi kommer göra nästa år eller året efter det"
"

Och där tog skälet att skriva om det uttalandet slut. Se även nästa artikel om "Dice kan inte bevisa att Gud inte finns"


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Fargo:

Dyr överskattad skit som dessutom försöker pracka på en att slösa ännu mer pengar på appstore.
Jag tar en Android vilken dag som helst.

Fast nu innefattar ju inte apple endast ajfånar, utan också laptops som håller hög kvalité. Trångsynthet är en dålig egenskap, gör dig av med den!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Duuh JA Dice snackade om en tjänst där man kan gå ihop med vänner och se stats medmera.
Dom sa ÄVEN att det skulle bli 100% GRATIS för dom gillade sina fans!

D.K
Medlem

Dom tänker väl att det är dyrt att hålla igång spel och att med tanke på vad spelarna kräver så ska det finnas tillgång till servrar i flera år framåt och det är dyrt. Kan tänka att det är synd att dedikerade togs bort, då hade dom ju "sparat" pengar (eller missat möjligheten att tjäna genom "elite"). Taktik?

Medlem

Överreaktion a la fz -style? Yes please!

Medlem

Regenererande hälsa för infanteri och fordon, mindre specifika klasser så alla kan göra allt, ljuddämpare på snipers, ännu bättre skada frånj "support" klasser/vapen, endast föraren döär när fordon skadas och de sprängs sällan, inga moddar samt prenumerationstjänst (kanske) i framtiden.
Släng in ett par killstreaks också EA, Vi vet att ni vill göra Call of Battlefield: Modern Warfare. Synd bara att ni inte nöjde er med att försötra Medal of Honour utan måste casualisera och fördumma Battlefield också, suck. Nå, värst är väl de spelare som stödjer skiten och köper det (ser på CoD nu)

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

endast föraren dör när fordon skadas och de sprängs sällan,

Nej, där granaten/raketen träffar är risken att den som sitter närmast träffen dör, inte föraren. Träffar du tex. motorn etc. så disablas fordonet och du kan ej köra. Men du kan fortfarande besvara eld med tex. en kulspruta som är monterad på fordonet.

Behöver ej vara att föraren dör.

Medlem

Snälla...nej...

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av Fargo:

Dyr överskattad skit som dessutom försöker pracka på en att slösa ännu mer pengar på appstore.
Jag tar en Android vilken dag som helst.

Fast nu innefattar ju inte apple endast ajfånar, utan också laptops som håller hög kvalité. Trångsynthet är en dålig egenskap, gör dig av med den!

Never! Utan mina principer förlorar jag min identitet!
Och Apple är ju onda. Det vet ju alla. En sekt är vad det är. Som jehovas vittnen.

Medlem

man kan förstå wow, de har skit stora servrar i många länder, vad fan har BF3 och MW3 för anledning? en hemsida?

Medlem

Så fort ett företag blir rikt så blir det bara girigt, "Dice" som ska vara dom god guys som inte mjölkar sina spelare verkar förvandlas till treyarch mer o mer efter varje succe.

Medlem

så länge BF3 inte har det så är jag nöjd..
Och Call of Kids har inget att sätta imot Dice och BF serien. Punkt slut.

Medlem

Publishers: Destroying gaming since their founding.

Tror detta kommer att feltolkas som tusan dock. Det fanns väl ett "gratis" web-baserat Battlefield som hade micro-transactions eller hur var det? Det kan ju helt enkelt vara sådant han menar.

Hur som haver så är ALLT bättre än Boby Kotick, utan tvekan.

Hur kommer MW3 att stå sig mot BF3? MW3 är en steril dussin-kopia av Counter-strike, och lämpar sig då som ett spel för tävling.
BF3 är mer för folk som tycker storskaligt krig är vackert och riktigt sköj.

Vill jag spela för att tävla, så spelar jag Counter-Strike, inte CoD.
Vill jag spela för att ha sköj i riktigt härliga spel, så spelar jag Battlefield.

Medlem

Så länge man försöker ta marknadsandelar försöker man ju göra det mer attraktivt än konkurrenterna.

Don't fool yourself - företag vill tjäna pengar.

Gick till kyrkan en gång för jag var intresserad av en brud i kören. Redan vid kaffet efter mässan närmade sig en man från kyrkan och förklarade om tionde och sådant. Inte ens kyrkor stär över att tjäna pengar på dig.

Allt är business. Var inte naiva!

Så se bara till att du får det du räknar med eller utlovas för pengarna du lättar från ditt konto.

Glöm allt om good guys som bedriver ideellt arbete. Dom finns inte.

Är det något du har glädje av var beredd att betala för det. Det är så du talar om att detta vill jag skall finnas. Och den principen funkar rätt bra - det som är mindre bra gör sämre business och försvinner.

Så fungerade i alla fall allt tills pirat-gänget som skall ha allt gratis dök upp. som ung och går i skolan kan man ursäkta det till viss del. Riktig koll på hur samhället och allt fungerar har man inte. Men som vuxen får man ju tänka om och se vad man vill skall finnas kvar.

Medlem

Asså va, klart som fan att han inte kan garantera hur deras affärsmodell kommer se ut om flera år. Löjlig rubrik, löjlig artikel, löjliga kommentarer, löjligt FZ.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Fargo:

Dyr överskattad skit som dessutom försöker pracka på en att slösa ännu mer pengar på appstore.
Jag tar en Android vilken dag som helst.

Fast nu innefattar ju inte apple endast ajfånar, utan också laptops som håller hög kvalité. Trångsynthet är en dålig egenskap, gör dig av med den!

Never! Utan mina principer förlorar jag min identitet!
Och Apple är ju onda. Det vet ju alla. En sekt är vad det är. Som jehovas vittnen.


Ja, precis som att alla i bakhuvudet vet att Google är onda...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

FZ gör allt de kan för att fortsätta att mjölka besökare genom att skriva om "nyheter" där CoD och BF ställs mot varandra. För de vet att såna artkilar får alltid extremt mycket klick och kommentarer.

Så med tanke på hur många resonerar här i kommentarsfältet så borde ni väl säga "FZ TÄNKER BARA PÅ PENGAR!! OMG BOJKOTTA NUUUUU!", eller?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Vi slipper iallafall prenumerationsavgift för att gnälla =P

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Fargo:

Dyr överskattad skit som dessutom försöker pracka på en att slösa ännu mer pengar på appstore.
Jag tar en Android vilken dag som helst.

Fast nu innefattar ju inte apple endast ajfånar, utan också laptops som håller hög kvalité. Trångsynthet är en dålig egenskap, gör dig av med den!

Never! Utan mina principer förlorar jag min identitet!
Och Apple är ju onda. Det vet ju alla. En sekt är vad det är. Som jehovas vittnen.


Ja, precis som att alla i bakhuvudet vet att Google är onda...

Google är goda! Dom har ju det t.om som slogan: Dont be evil.

Medlem

FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!

Medlem

Var rädd för detta

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Fargo:

Dyr överskattad skit som dessutom försöker pracka på en att slösa ännu mer pengar på appstore.
Jag tar en Android vilken dag som helst.

Fast nu innefattar ju inte apple endast ajfånar, utan också laptops som håller hög kvalité. Trångsynthet är en dålig egenskap, gör dig av med den!

Never! Utan mina principer förlorar jag min identitet!
Och Apple är ju onda. Det vet ju alla. En sekt är vad det är. Som jehovas vittnen.


Ja, precis som att alla i bakhuvudet vet att Google är onda...

Google är goda! Dom har ju det t.om som slogan: Dont be evil.

Ja, juste, då måste dem ju vara goda!

Skrivet av StrongBad:

FZ gör allt de kan för att fortsätta att mjölka besökare genom att skriva om "nyheter" där CoD och BF ställs mot varandra. För de vet att såna artkilar får alltid extremt mycket klick och kommentarer.

Så med tanke på hur många resonerar här i kommentarsfältet så borde ni väl säga "FZ TÄNKER BARA PÅ PENGAR!! OMG BOJKOTTA NUUUUU!", eller?

Menar du att det inte skall diskuteras..?

Det är ju ändå ett forum och alla forum har fanboys, då blir det självklart så när två läger ställs mot varandra... Det är kul med diskussioner som dessa!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Med andra ord... om CoD tjänsten blir populär så följer EA efter.Bara att hoppas CoD spelarna har vett nog att inte betala för det där alltså.

CoD spelare har väll aldrig haft något vett överhuvudtaget?

" DLC's är skit, ett påhitt för att mjölka konsumenten, genom att sälja det som redan borde ingått från början "

***köper map pack för 20€ ***

12
Skriv svar