Duke Nukem Forever

p0k
Medlem

Ballt att dom recenserar en xbox-version av DNF. (INTE.)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jamzo:

Spelet får en solklar 4a!
Den här Calle kan ni glömma, han har ingen humor, troligtvis en tråkig 08a.

Knappt längre, bor på en ö. Borde ha (in)avlat lite humor vid det här laget.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Missade att nämna, men laddingstiderna är horribla, ofta en halvminut.

Så går det när man spelar på konsol.

Jag har haft max 10 sek på pc.

Så du menar att det alltid är halvminutsladdningar så fort det är konsol? Gällande recensionsplattformen var det den som erbjöds men jag har även testat det på pc.


signatur
Medlem

Jag vet inte ens om jag hade gett det en tvåa. Det här hade fan i mig inte varit bra ens för 14 år sedan, och det har definitivt inte åldrats med värdighet. "Värdighet" är överhuvud taget ett ord som jag omöjligt kan associera med detta sorgliga hopkok av infantil humor och gravt undermålig spelmekanik. De borde ha hållit på det i 14 år till, så hade vi åtminstone kunnat hoppas på något bra...

Medlem

"infantil humor" Låter skoj!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mats Nylund:

Jag vet inte ens om jag hade gett det en tvåa. Det här hade fan i mig inte varit bra ens för 14 år sedan, och det har definitivt inte åldrats med värdighet. "Värdighet" är överhuvud taget ett ord som jag omöjligt kan associera med detta sorgliga hopkok av infantil humor och gravt undermålig spelmekanik. De borde ha hållit på det i 14 år till, så hade vi åtminstone kunnat hoppas på något bra...

Tycker du är otroligt hård. Skulle säga spelet i sin helhet är väldigt bra. Singe-player i detta är ju långt bättre än ett av det många singeplayer som finns och kommer ut idag. Med tanke då också att detta är roligare att spela än ett cod singeplayer som är samma skit helatiden och i denna är du faktiskt duke.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

MFZ
Medlem

helt väntat!

det var väl ingen som på RIKTIGT trodde att det skulle bli ett bra spel?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Underhållande för fans av Duke. Recensentens ratande av Duke pga Brudar & Bröst? Gå o lägg dig du snälla feminist.Ingen nyhet med Duke Nukem att det ska vara överdrivet macho. Har du ens spelat det gamla? Fz har fan verkligen gått ner sig med tiden. Rena SKIT löpsedlar (carmack nyheten är ett praktexempel på detta) och recensioner i form av skit som är så vinklade att det är skrattretande. Spelet är helt OK, 3/5. Gillade ni det gamla duke är detta en ren hyllning. Förvänta er inte grym grafik bara.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=y5Yngipvz6M&feature=feedu
WTF is Duke Nukem Forever?

Känns som en rättvis recension av FZ. Har själv inte spelat utan enbart tittat på klippet ovan, ser ju inte överdrivet kul ut.

Medlem

Det är roligare att läsa den här tråden än vad det var att spela spelet.


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem

Jag blev otroligt förvånad och besviken över betyget :/
Kan spelet verkligen vara dåligt, eller blev Calle besviken för han ville ha Forever i Duke 3d stilen? Ska ta och installera spelet så fort jag stängt ner FZ sidan. Upp till bevis!


signatur

Game long and prosper

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Orphantears:

Underhållande för fans av Duke. Recensentens ratande av Duke pga Brudar & Bröst? Gå o lägg dig du snälla feminist.Ingen nyhet med Duke Nukem att det ska vara överdrivet macho. Har du ens spelat det gamla? Fz har fan verkligen gått ner sig med tiden. Rena SKIT löpsedlar (carmack nyheten är ett praktexempel på detta) och recensioner i form av skit som är så vinklade att det är skrattretande. Spelet är helt OK, 3/5. Gillade ni det gamla duke är detta en ren hyllning. Förvänta er inte grym grafik bara.

Vi erkänner, Carmack-nyheten kom ut lite snett. Att du inte ens läst mer än plus- och minusdelen av recensionen är däremot lite mer svårt att försvara. Du skulle du förstå varför jag satte det som negativt. Detta är ingen hyllning, det är ett opolerat och halvfärdigt spel som inte når upp till Duke Nukem 3D:s storhet. Det är ett av tidernas bästa spel, men det hade du också vetat att jag tycker om du, återigen, läst recensionen.


signatur
Moderator | Testpilot

http://www.youtube.com/watch?v=y5Yngipvz6M&feature=feedu
45 minuter genomgång i början av spelet, se och njut. Snälla, hata inte saker bara för han hatar det utan tänk efter själv först snälla.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Men hallå XBOX 360 i recencionen. Duke är ett spel för PC och inget annat. Inte underligt att betyget blir lågt om man kör det på en konsol. Snart kommer det med posten och vore det inte så j**la bra väder så skulle jag lira omg. Längtar.....

Medlem

Spelat betydligt mer nu, kanske 2-3h men alltså....jag pallar nog inte köra ut det.

Det är löjligt linjärt och tycker det är på tok för lite fiender, man springer runt lika mycket med som utan fiender.
Trodde faktiskt att köra leksaksbilen och det i början skulle bara vara precis det och sen blev det pang pang 24/7.

Nej, är du ute efter ett bra single player som liknar Duke 3D så spelar det inte.
Är du bara ute efter att ödsla tid och pallar inte spela om något spel så visst, give it a try.

Trodde aldrig att jag skulle bli uttråkad av ett Duke spel...

Medlem

För de som inte har koll på var Duke Nukem citaten egentligen har sitt ursprung rekommenderas "army of darkness" och "they live".

Provsmak:
Hail to the king!:
http://www.youtube.com/watch?v=SAqq11HYMsk
Im here to chew bubblegum...
http://www.youtube.com/watch?v=Wp_K8prLfso

Antagligen har ni roligare med att leta fram dessa pärlor till filmer än att spela det nya spelet...

Medlem

Varför recenserar ni det på 360?
Detta spel måste ju spelas och recenseras på PC. Det är ju PC spelarna om några som har nostalgikänslor för det här spelet.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av BlekEmil:

Men hallå XBOX 360 i recencionen. Duke är ett spel för PC och inget annat. Inte underligt att betyget blir lågt om man kör det på en konsol. Snart kommer det med posten och vore det inte så j**la bra väder så skulle jag lira omg. Längtar.....

konsol/pc har ingen betydelse

ni pc kids e roliga


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Peete:

Varför recenserar ni det på 360?
Detta spel måste ju spelas och recenseras på PC. Det är ju PC spelarna om några som har nostalgikänslor för det här spelet.

Som Calle redan påpekat var det 360-versionen som erbjöds. Calle har dessutom spelat spelet på PC också.


signatur

Robin,
Frilansare

Moderator | Testpilot
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av BlekEmil:

Men hallå XBOX 360 i recencionen. Duke är ett spel för PC och inget annat. Inte underligt att betyget blir lågt om man kör det på en konsol. Snart kommer det med posten och vore det inte så j**la bra väder så skulle jag lira omg. Längtar.....

konsol/pc har ingen betydelse

ni pc kids e roliga

Du är rolig, det har storbetydelse gällande kontroll och grafiska möjligheter.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av BlekEmil:

Men hallå XBOX 360 i recencionen. Duke är ett spel för PC och inget annat. Inte underligt att betyget blir lågt om man kör det på en konsol. Snart kommer det med posten och vore det inte så j**la bra väder så skulle jag lira omg. Längtar.....

konsol/pc har ingen betydelse

ni pc kids e roliga

Du är rolig, det har storbetydelse gällande kontroll och grafiska möjligheter.

marginella skillnader


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jo men vi konsol spelare spelar ochså på pc oftast!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av BlekEmil:

Men hallå XBOX 360 i recencionen. Duke är ett spel för PC och inget annat. Inte underligt att betyget blir lågt om man kör det på en konsol. Snart kommer det med posten och vore det inte så j**la bra väder så skulle jag lira omg. Längtar.....

konsol/pc har ingen betydelse

ni pc kids e roliga

Du är rolig, det har storbetydelse gällande kontroll och grafiska möjligheter.

Då kan du gärna förklara hur humorn och den dåliga humorn med bajskorvar skiljer sig på PC-versionen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av BlekEmil:

Men hallå XBOX 360 i recencionen. Duke är ett spel för PC och inget annat. Inte underligt att betyget blir lågt om man kör det på en konsol. Snart kommer det med posten och vore det inte så j**la bra väder så skulle jag lira omg. Längtar.....

konsol/pc har ingen betydelse

ni pc kids e roliga

Du är rolig, det har storbetydelse gällande kontroll och grafiska möjligheter.

marginella skillnader

Verkligen inte alls, antingen trollar du, är väldigt korkad eller förstår faktiskt inte skillnaden mellan konsol och PC. Görs det bra portar märks det inte, men i detta fallet och om vi ska ta oblivion och vad troligen Skyrim kommer bli så märker man. Musen.. springa runt. Usch.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av hunden:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av BlekEmil:

Men hallå XBOX 360 i recencionen. Duke är ett spel för PC och inget annat. Inte underligt att betyget blir lågt om man kör det på en konsol. Snart kommer det med posten och vore det inte så j**la bra väder så skulle jag lira omg. Längtar.....

konsol/pc har ingen betydelse

ni pc kids e roliga

Du är rolig, det har storbetydelse gällande kontroll och grafiska möjligheter.

Då kan du gärna förklara hur humorn och den dåliga humorn med bajskorvar skiljer sig på PC-versionen.

Vad har det att göra med det grafiska och kontrollen? Garv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Precis testat, kan säga att det är rejält med oldschool känsla i detta spelet. Vilket både kan vara rätt och fel beroende på hur man ser på det. Datorspelandet har ju utvecklats flera generationer sedan Duke Nukem 3D, Quake 1 och Unreal kom ut, men detta spel är precis i den fattningen.

Medlem

Verkar vara en rattvis recension. Av det jag spelat sa kanns det verkligen som Pitchford sjalv sa. Att de bara paketerat ihop bitarna som 3D realms hade gjort.

Synd tycker jag. Men nu ligger iaf IPn hos en hyffsat stark utvecklare. Blir kop "bara for att" och forhoppningsvis sa kommer Duke Nukem forever "2" bli ett jevla kul spel.


signatur

Taskigt.

Medlem
Skrivet av Orphantears:

"Bla bla bla, jag har inte ens läst recensionen, bla bla bla.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av hunden:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av BlekEmil:

Men hallå XBOX 360 i recencionen. Duke är ett spel för PC och inget annat. Inte underligt att betyget blir lågt om man kör det på en konsol. Snart kommer det med posten och vore det inte så j**la bra väder så skulle jag lira omg. Längtar.....

konsol/pc har ingen betydelse

ni pc kids e roliga

Du är rolig, det har storbetydelse gällande kontroll och grafiska möjligheter.

Då kan du gärna förklara hur humorn och den dåliga humorn med bajskorvar skiljer sig på PC-versionen.

Vad har det att göra med det grafiska och kontrollen? Garv.

Du sa ju att betyget blev lågt på grund av att det spelades på Xbox, ingenstans i recensionen nämns det något om kontrollen. Du läste inte ens recensionen utan hoppade direkt till plus- och minus-delen, eller hur?

Inaktiv

Men spelet är sjukt roligt http://www.youtube.com/watch?v=2W4hq14wFOQ


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Skriv svar