Kotick osäker på Battlefield 3:s framgång

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Besservisser-Bild

Självfallet? Sist jag kollade var detta en diskussionsforum och då är det normalt att man kommer med egna synpunkter eller helt enkelt hur man ser på saker från sitt egna perspektiv, ->inte<- Gunbritts eller Görgens. Om du nu inte tål detta eller känner ett måste till att behöva påpeka detta varje någon någon skriver sin åsikt så kanske du borde tänka om innan du skriver något publikt, det finns trots allt ett meddelande-system här på FZ

Medlem

Sanazin: Sedan när blev det en diskussion av att säga "Håll käften din jävla idiot Kotick."?
Ditt uttalande, eller din åsikt i detta fallet, tillför diskussionen ingenting. "Kotick"-trådar fylls av meningslösa inlägg som "JAG HATAR KOTICK FÖR HAN ÄR FUL/KORKAD/ÄCKLIG" och folk verkar inte ens läsa artiklarna eller intervjuerna han ställt upp i - och det viktigaste: kommentarerna saknar diskussionsvärde.

PS. Om du hade sett cult-rullen The big Lebowski så hade du kanske också förstått bilden bättre.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Den Lille Grisen:

Jag kan inte fatta de som säger att han har rätt och är en "cool" kille.
Han är riktigt äcklig, och en djävul inom spelbranschen. Dessutom kan han inget om sitt jobb, bara om hur man tjänar pengar.

Wait, what? Kan inget om sitt jobb? Han är ju grym på det han gör, att tjäna pengar åt Activision-Blizzard, vilket du också säger i din post! Motsägande much?

Spelar väl fan ingen roll egentligen om han är gamer eller inte om han drar in storkovan åt företaget, det är hans uppdrag!

Sen om du inte gillar honom personligen och lever i en fantasivärld där alla spelutvecklare och publishers bara arbetar för att få betalt i kärlek från gamers så tror jag det är dags för dig att vakna upp och se hur världen fungerar.

Bobby skötte sig bra under intervjun, och hans svar på Battlefield 3 kan lika gärna tolkas som att han menar att Battlefield 3 har PC som sin huvudplattform, inte att det bara kommer till PC.

Jag är personligen inget fan av Kotick, men blir mer irreterad av alla som skriver på FZ's forum än jag blir på honom ibland.

Medlem

En bra intervju, han var saklig och rätt på punkt, Gick inte runt några frågor som de flesta andra mupparna som folk brukar intervjua. Aldrig riktigt förstått detta Kotick hatet, han är VD för världens största e-underhållnings företag så han lär göra något rätt.

Medlem

Cool kille som vet vad han pratar om. MW3 kommer slå det mesta i försäljningssiffror och göra många spelare glada, jag är en av dem.

Jag kommer självklart köpa BF3 också.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Fisse & z3bb4n:

Personliga påhopp eller förolämpningar skapar inte ett bra diskussionsunderlag – lägg ner.

Om ni på allvar tror att Bobby Kotick inte förstått att det kommer konsolversioner av Battlefield 3 så har ni grovt missuppfattat hans uttalande. Jag dechiffrerade uttalandet åt er redan i post #38, så läs det så slipper jag upprepa mig.

Jag "försöker inte att leka smart" käre Fisse, bara bringa någon form av sans och vett till en diskussion som spårat ur för länge sen.

Kan du ge ett exempel på där MW3 marknadsför specifikt för Xbox 360 eller PS3?
Jag menar, ser man någon markadsföring från BF3 så gör man, sen vet man att det även kommer till Xbox 360 och PS3. Hur skulle de göra för att markadsföra mer för konsollerna hade du tänkt? Genom att spela konsolversionerna mer på E3 eller, är det det du syftar på?

Först tycker du att han är typ hopplös: "Åh, för Guds skull Bobby!"
Sen är du plötsligt 100% på hans sida efter ett tag: "Det roligaste med den här nyheten är att Bobby Kotick har helt rätt. Men trots det kommer folk bli fly förbannade, istället för att tänka efter först. Så, dags för nerd rage?"

Tror det är någon mer här som inte riktigt fattade vad han menade.
Ja de är såklart att han vet att det kommer till Xbox 360 och PS3, men hur tänker ni?
Tror ni konsolfolket blir avtända när de visar PC gameplay eller?

Skriv svar