Ny ratt till Xbox 360

Robot
Ny ratt till Xbox 360

Microsoft presenterar ett nytt stordon för digtala fartdårar.

#microsoft


Medlem
Ny ratt till Xbox 360

Om man vill spela verklighetstrogna bilspel så passar ju inte denna, alls.

Medlem

Hmm, eller så ber man MS dra åt helvete och köper en riktig ratt med pedaler för samma pris
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/speltillbehor/...

Seriöst, den ser ju bara jobbig ut att köra med under en längre tid

Medlem

Vad var det för geni som kom på den här? Ska man sitta o ratta med armarna ut i luften eller? Ett varv på Nürburgring så domnar väl armarna bort.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Vad var det för geni som kom på den här? Ska man sitta o ratta med armarna ut i luften eller? Ett varv på Nürburgring så domnar väl armarna bort.

+1


signatur

God is dead

Medlem

Vad var det för smartskaft på microsoft som designade en officiell kontroll som dessutom saknar 2 knappar? It boggles the mind. Samt har inte Nintendo redan visat med sina wiimote rattar att styra med rörelsekänslighet är helt värdelöst?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

fulaste jag sett dessutom lär det inte sälja bra när alla som längtar till forza 4 vill ha en ratt och inte en banankorv

Medlem

Ser ut som en produkt för en lansering av Forza Motorsport: Segway edition

Luta dig för mycket framåt och du trillar ur soffan!

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Ser ut som en produkt för en lansering av Forza Motorsport: Segway edition

Luta dig för mycket framåt och du trillar ur soffan!

Haha.. sällan jag skrattar åt era kommentarer men den var riktigt kul..!!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Hahahahahaha... Detta var en av de sämsta produkterna jag sett, då kör man ju hellre med vanlig kontroll. Nån har ju legat med chefen för att få igenom den här produktidén.

Medlem

Tänk er FFB i den dära!!!! ful som stryk ska också tilläggas!

Medlem

Ren skit. kan de inte ge oss någon vettig ratt istället. Force feedback och riktiga pedaler tack! Drömmer fan om hur underbart Forza hade kunnat vara om de hade ett vettigt styrdon till det samt lite stöd i själva spelet, typ som Gran Turismo 5 och Logitechs Driving Force GT.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Inaktiv

Denna är för er som skriver här. För riktiga Bilsimsentusiaster finns fanatec (och då forza ratten b.l.a.
Annars är mad catz nya ok för hemmalekare. MS orginalrattar var iofs jäkligt bra för att vara 1:st party rattar.
Vad har sony och nintendo för några som skulle vara bättre?`

Medlem

the_o: Saken e väl den att vem som helst inte får göra rattar till Xbox, så utbudet är större till Playstation 3. Som jag fattat det.
Denna ratten får ju en dock att vilja säga "Your wheel is so ugly that ...", hur tänkte dom?

Medlem

Jäklar, den ser inte genomtänkt ut!

Medlem
Skrivet av MachOne:

Hmm, eller så ber man MS dra åt helvete och köper en riktig ratt med pedaler för samma pris
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/speltillbehor/...

Seriöst, den ser ju bara jobbig ut att köra med under en längre tid

Vad gulligt, den har till och med ett klistermärke som illustrerar en hästighetsmätare.

Fanatec och Logitech gör vad som kan kallas "riktiga" rattar i simulatorsammanhang. Under priset för en G27 eller G25 finns det ingenting värt att lägga sina pengar på.

Redaktör
Skrivet av kebbe:

Fanatec och Logitech gör vad som kan kallas "riktiga" rattar i simulatorsammanhang. Under priset för en G27 eller G25 finns det ingenting värt att lägga sina pengar på.

Jag tycker Logitechs Momo-rattar för 1000-1500 kr var riktigt bra "budgetalternativ", kostade 1000-1500 kr. De har väl dessvärre utgått.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av kebbe:

Fanatec och Logitech gör vad som kan kallas "riktiga" rattar i simulatorsammanhang. Under priset för en G27 eller G25 finns det ingenting värt att lägga sina pengar på.

Jag tycker Logitechs Momo-rattar för 1000-1500 kr var riktigt bra "budgetalternativ", kostade 1000-1500 kr. De har väl dessvärre utgått.

.

De var helt ok, tyvärr funkade de inte på Xbox.


signatur

Jäh!

Medlem

Om man vill styra ett rymdskepp så ja visst

Redaktör
Skrivet av Chrester:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av kebbe:

Fanatec och Logitech gör vad som kan kallas "riktiga" rattar i simulatorsammanhang. Under priset för en G27 eller G25 finns det ingenting värt att lägga sina pengar på.

Jag tycker Logitechs Momo-rattar för 1000-1500 kr var riktigt bra "budgetalternativ", kostade 1000-1500 kr. De har väl dessvärre utgått.

.

De var helt ok, tyvärr funkade de inte på Xbox.

Otydligt av mig, fastnade på G27-spåret (funkar ju inte heller på krysslådan).


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Chrester:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av kebbe:

Fanatec och Logitech gör vad som kan kallas "riktiga" rattar i simulatorsammanhang. Under priset för en G27 eller G25 finns det ingenting värt att lägga sina pengar på.

Jag tycker Logitechs Momo-rattar för 1000-1500 kr var riktigt bra "budgetalternativ", kostade 1000-1500 kr. De har väl dessvärre utgått.

.

De var helt ok, tyvärr funkade de inte på Xbox.

Otydligt av mig, fastnade på G27-spåret (funkar ju inte heller på krysslådan).

Det finns dock en adapter som gör det möjligt att spela på 360:
http://www.play-asia.com/XCM_F1_Converter/paOS-13-71-eq-49-en...

http://www.youtube.com/watch?feature=iv&v=YTZlazWwr8M&annotat...

Redaktör
Skrivet av kebbe:

Se där! Nån aning om hur den funkar? Luktar krångel lång väg tycker jag.


signatur
Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av MachOne:

Hmm, eller så ber man MS dra åt helvete och köper en riktig ratt med pedaler för samma pris
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/speltillbehor/...

Seriöst, den ser ju bara jobbig ut att köra med under en längre tid

Vad gulligt, den har till och med ett klistermärke som illustrerar en hästighetsmätare.

Fanatec och Logitech gör vad som kan kallas "riktiga" rattar i simulatorsammanhang. Under priset för en G27 eller G25 finns det ingenting värt att lägga sina pengar på.

Självklart soppar ju rattar som G25/27 mattan med dom flesta rattar, men för den som kör mest arkad-bilspel och är mer åt casual hållet så är Mad Catz-ratten ett bra och billigt alternativ. Och ett gudomligt alternativ till MS luftburna skit ratt. Och klistermärken is the shit

1
Skriv svar