Duke Nukem Forever säljer bäst till Xbox 360

Inaktiv
Skrivet av PcKaffe:

Vad har de för anledning att ljuga?(Och dessutom om något som potentiellt kan avskräcka många från att köpa spelet för att de tror att det inte är lika bra på konsolerna i jämförelse med PC) Anledningen till att man bara kan ha 2 vapen är att spelet försökte modernisera sig för att passa trender i dagens FPS, därav har vi quicktime events och 2 vapen, bland annat.

Vad det har för anledningar vet jag ej tyvärr, det enda jag vet är att fler och fler utvecklare "ljuger" om sina produkter för att det ska sälja.

Exempel är Oblivion och Dragon Age 2.
Ber om ursäkt om jag låter jobbig, men jag är trött på utvecklare som inte orkar "bry sig" om sina spel.

Medlem
Skrivet av Kharif:

Vad det har för anledningar vet jag ej tyvärr, det enda jag vet är att fler och fler utvecklare "ljuger" om sina produkter för att det ska sälja.

Exempel är Oblivion och Dragon Age 2.
Ber om ursäkt om jag låter jobbig, men jag är trött på utvecklare som inte orkar "bry sig" om sina spel.

Fast det är ju mer frågan om att spelen inte levde upp till visionen som skaparen hade snarare än att de ljög om hur det var. (mest angående oblivion då jag inte är insatt i dragon age mer än så att jag vet att 2an var en besvikelse enligt många)


signatur

// Bacon <3

Inaktiv
Skrivet av PcKaffe:

Fast det är ju mer frågan om att spelen inte levde upp till visionen som skaparen hade snarare än att de ljög om hur det var. (mest angående oblivion då jag inte är insatt i dragon age mer än så att jag vet att 2an var en besvikelse enligt många)

Det är sant, men jag personligen märker iallafall mer och mer att utvecklarna satsar mer på ett "bra consol" spel än ett "bra PC spel".

Finns en anledning tycker jag att man märker att MW2, Black Ops ect säljer mer till konsoller än PC.

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Mahone:

DNF va väldigt konsolanpassat. Hur normalt är det att man ska peppra allt man kan på space-knappen? Skjutknappen hade jag kunnat förstå, men fan inte space.

Håller jag verkligen inte med om. Quick time events är mer och mer vanliga överallt, så att PCn råkar få ett här och var är inte direkt konstigt.

För övrigt utvecklades det till PC, Gearbox sa att när de fick spelet så fanns inga konsolversioner alls.

Bara för att Gearbox säger de behöver det inte vara sant.
Anledningen till att man bara kan ha 2 vapen är pga de inte kunde få de o funka på "ett bra sätt" på konsollerna.

Jag varken köpte, införskaffade, eller vad folk nu säger om DKF, då jag kände redan efter första förhandsvisningarna att spelet kommer mest vara gjort för konsol.

DKF=Donky Kong Forever

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av PcKaffe:

Fast det är ju mer frågan om att spelen inte levde upp till visionen som skaparen hade snarare än att de ljög om hur det var. (mest angående oblivion då jag inte är insatt i dragon age mer än så att jag vet att 2an var en besvikelse enligt många)

Det är sant, men jag personligen märker iallafall mer och mer att utvecklarna satsar mer på ett "bra consol" spel än ett "bra PC spel".

Finns en anledning tycker jag att man märker att MW2, Black Ops ect säljer mer till konsoller än PC.

Det där är tyvärr rent självbedrägeri, i princip alla spel säljer bättre till konsol även de som portats direkt från PC, enda undantaget jag vet är Sims, men det är väl för casual för 360/Ps3 spelare ^^
Dragon Age Origins, Sacred 2, Homefront, (snart också) The Witcher 2, Diablo 3, Battlefield 3? m.fl. talar sitt tydliga språk, även om du gör en bra dedikerad PC version med extra allt, även om du satar på PC, så sviker spelarna dig och konsolspelarna håller dig flytande. Det är inget jag ser som något coolt eller bra, snarast löjligt, har inte folk råd med både grafikkort och spel?
Eller är det så enkelt att pirata att ingen ens orkar köpa spel? :/

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av PcKaffe:

De flesta föredrar ju att spela på konsol (folket på den här sidan excluderat, här är alla pc fanboys).

Dig själv inkluderat då eftersom du själv hänger här?

Jag älskar att spela, oavsett plattform. Wii, Ps3, 360, PC, 3DS, PSP osv spelar ingen roll, är spelet bra så är det bra, oavsett plattform.

Bra talat! Att vara så enkelriktad att man bara hålla sig till en del av spelvärlden är väl rätt så korkat? Man missar alldeles för mycket... förövrigt så vet jag inte när någon av mina vänner sist valde PC versionen före konsol.. Första frågan nu för tiden är ju... "Köpte du spelet till PS3 eller Xbox?"


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Kharif:
Skrivet av PcKaffe:

Fast det är ju mer frågan om att spelen inte levde upp till visionen som skaparen hade snarare än att de ljög om hur det var. (mest angående oblivion då jag inte är insatt i dragon age mer än så att jag vet att 2an var en besvikelse enligt många)

Det är sant, men jag personligen märker iallafall mer och mer att utvecklarna satsar mer på ett "bra consol" spel än ett "bra PC spel".

Finns en anledning tycker jag att man märker att MW2, Black Ops ect säljer mer till konsoller än PC.

Det där är tyvärr rent självbedrägeri, i princip alla spel säljer bättre till konsol även de som portats direkt från PC, enda undantaget jag vet är Sims, men det är väl för casual för 360/Ps3 spelare ^^
Dragon Age Origins, Sacred 2, Homefront, (snart också) The Witcher 2, Diablo 3, Battlefield 3? m.fl. talar sitt tydliga språk, även om du gör en bra dedikerad PC version med extra allt, även om du satar på PC, så sviker spelarna dig och konsolspelarna håller dig flytande. Det är inget jag ser som något coolt eller bra, snarast löjligt, har inte folk råd med både grafikkort och spel?
Eller är det så enkelt att pirata att ingen ens orkar köpa spel? :/

Homefront var ren skit. The Witcher 2 är inte ens släppt till 360 än, Diablo 3 är inte släppt, inte Battlefield 3 heller.
Bad Company 2 sålde bäst till PC och du får inte glömma titlar som Half life och Half life 2 som sålde multum på PC. Även Portal t.ex.
Guild Wars har sålt 6.5 miljoner (endast PC) bara för att nämna ett till exempel.
Snacka inte skit utan att kolla upp.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Dessa artiklar är så löjligt trasiga då (jag nämner det än en gång) den digitala försäljningen inte är med.

http://chan.catiewayne.com/c/src/130756060289.jpg

9000 spelade det samtidigt på Steam när det peakade det senaste dygnet. Det slås utav terrarias 22,000 och Counter-Strike 60,000. Så jag känner nästan att "försumbart" är ett bra ord.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Friberg:

Homefront var ren skit. The Witcher 2 är inte ens släppt till 360 än, Diablo 3 är inte släppt, inte Battlefield 3 heller.
Bad Company 2 sålde bäst till PC och du får inte glömma titlar som Half life och Half life 2 som sålde multum på PC. Även Portal t.ex.
Guild Wars har sålt 6.5 miljoner (endast PC) bara för att nämna ett till exempel.
Snacka inte skit utan att kolla upp.

Homefront var ett riktigt bra spel i samma anda som BAttlefield var en gång i tiden, men det är väl skit för dagens CoD generations om behöver 1 hit kill snipers och målsökande RPG för att kunna spela, suck. Sen skrev jag att de inte släppts ännu men var på väg och troligen kommer att sälja minst lika bra till konsol om inte bättre, så läs först och kommentera sen... -_-
Skulel gärna ha en källa på att BF:BC2 skulel sålt bättre på PC, tycks mig att det var tvärt om, precis som vanligt. Half Life och Half Life 2 är flera år gamla och sålde bra, i stil med Halo alltså, men då har vi ju inte ens tänkt på alla andra konsolexklusiva, sen var det flera år sen de släpptes dessutom. Brist på unika AA-titlar att jämföra med?
Guild Wars är ett MMO, mmo säljer alltid bra och är hädligt casual, samt förpassade till PC. The Sims säljer också bättre på PC än konsol, väldigt casual, ser vi ett tecken?

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Mahone:

DNF va väldigt konsolanpassat. Hur normalt är det att man ska peppra allt man kan på space-knappen? Skjutknappen hade jag kunnat förstå, men fan inte space.

Håller jag verkligen inte med om. Quick time events är mer och mer vanliga överallt, så att PCn råkar få ett här och var är inte direkt konstigt.

För övrigt utvecklades det till PC, Gearbox sa att när de fick spelet så fanns inga konsolversioner alls.

Problemet är inte quick time events utan den illa valda knappen (space). Med en handkontroll känns det bättre att hetsa på hoppknappen men på ett tangentbord är space inte ett bra val, hade det varit skjutknappen hade det som sagt funkat bättre.

Medlem

Spelet suger endå kuk

Inaktiv
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Kharif:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Mahone:

DNF va väldigt konsolanpassat. Hur normalt är det att man ska peppra allt man kan på space-knappen? Skjutknappen hade jag kunnat förstå, men fan inte space.

Håller jag verkligen inte med om. Quick time events är mer och mer vanliga överallt, så att PCn råkar få ett här och var är inte direkt konstigt.

För övrigt utvecklades det till PC, Gearbox sa att när de fick spelet så fanns inga konsolversioner alls.

Bara för att Gearbox säger de behöver det inte vara sant.
Anledningen till att man bara kan ha 2 vapen är pga de inte kunde få de o funka på "ett bra sätt" på konsollerna.

Jag varken köpte, införskaffade, eller vad folk nu säger om DKF, då jag kände redan efter första förhandsvisningarna att spelet kommer mest vara gjort för konsol.

Vad har de för anledning att ljuga?(Och dessutom om något som potentiellt kan avskräcka många från att köpa spelet för att de tror att det inte är lika bra på konsolerna i jämförelse med PC) Anledningen till att man bara kan ha 2 vapen är att spelet försökte modernisera sig för att passa trender i dagens FPS, därav har vi quicktime events och 2 vapen, bland annat.

snarare att de ljuger än säger att de har en liten lem. de är för fega att säga sanningen. tråkigt, skamligt, fegt.

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Kharif:
Skrivet av PcKaffe:

Fast det är ju mer frågan om att spelen inte levde upp till visionen som skaparen hade snarare än att de ljög om hur det var. (mest angående oblivion då jag inte är insatt i dragon age mer än så att jag vet att 2an var en besvikelse enligt många)

Det är sant, men jag personligen märker iallafall mer och mer att utvecklarna satsar mer på ett "bra consol" spel än ett "bra PC spel".

Finns en anledning tycker jag att man märker att MW2, Black Ops ect säljer mer till konsoller än PC.

Det där är tyvärr rent självbedrägeri, i princip alla spel säljer bättre till konsol även de som portats direkt från PC, enda undantaget jag vet är Sims, men det är väl för casual för 360/Ps3 spelare ^^
Dragon Age Origins, Sacred 2, Homefront, (snart också) The Witcher 2, Diablo 3, Battlefield 3? m.fl. talar sitt tydliga språk, även om du gör en bra dedikerad PC version med extra allt, även om du satar på PC, så sviker spelarna dig och konsolspelarna håller dig flytande. Det är inget jag ser som något coolt eller bra, snarast löjligt, har inte folk råd med både grafikkort och spel?
Eller är det så enkelt att pirata att ingen ens orkar köpa spel? :/

Homefront var ren skit. The Witcher 2 är inte ens släppt till 360 än, Diablo 3 är inte släppt, inte Battlefield 3 heller.
Bad Company 2 sålde bäst till PC och du får inte glömma titlar som Half life och Half life 2 som sålde multum på PC. Även Portal t.ex.
Guild Wars har sålt 6.5 miljoner (endast PC) bara för att nämna ett till exempel.
Snacka inte skit utan att kolla upp.

oxå less på folk som snackar bara för att se viktiga ut elr synas.

Inaktiv

Har man en kundbas som okritiskt köper all skit man prackar på dem, så är det inte konstigt att siffrorna skenar iväg.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Duke Nukem Forever suger

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Det där är tyvärr rent självbedrägeri, i princip alla spel säljer bättre till konsol även de som portats direkt från PC, enda undantaget jag vet är Sims, men det är väl för casual för 360/Ps3 spelare ^^
Dragon Age Origins, Sacred 2, Homefront, (snart också) The Witcher 2, Diablo 3, Battlefield 3? m.fl. talar sitt tydliga språk, även om du gör en bra dedikerad PC version med extra allt, även om du satar på PC, så sviker spelarna dig och konsolspelarna håller dig flytande. Det är inget jag ser som något coolt eller bra, snarast löjligt, har inte folk råd med både grafikkort och spel?
Eller är det så enkelt att pirata att ingen ens orkar köpa spel? :/

Bara för att Valve vägrar visa försäljnings siffrer betyder inte de att konsoller står för mer än hälften av försäljningen.

Och om jag förstår dig rätt så menar du att PC spelarna hellre pirat kopierar än köper spel?

12
Skriv svar