Konami vill återskapa Metal Gear Solid 1 från grunden

Robot
Konami vill återskapa Metal Gear Solid 1 från grunden

Kojima Productions förklarar varför första Metal Gear Solid inte hänger med i HD-utgåvan som är på gång.

#konami, #metal-gear-solid-2, #metal-gear-solid-3, #metal-gear-solid-peace-walker, #kojima-productions, #metal-gear-solid


Medlem
Konami vill återskapa Metal Gear Solid 1 från grunden

Låter najs men jag vill se de första Metal gear spelen från MSX2 också.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Ska bli trevligt med dessa till 360, har aldrig ägt ett playstation så har totalt hoppat över denna serie.

Medlem

Fan vad alla ska leva på gamla titlar idag och när de gör remakes suger de ändå så why bother....


signatur

Dont force your weakness upon me!

mmx
Medlem

Dem får gärna göra spelet "snyggare" men bara dem inte ändrar några dialoger, story eller hur "banorna" så att säga är. Nog det bästa spelet jag spelat någonsin. Minns när man förbeställde spelet. Bästa 600kr någonsin

Medlem

Eh, jaha? Har de helt glömt bort Twin Snakes till Gamecube? Att putsa upp det och inkludera i samlingen borde väl inte vara särskilt svårt. Inte i en perfekt värld utan en massa anala copyrightlagar i alla fall.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Låter najs men jag vill se de första Metal gear spelen från MSX2 också.

Japp, där är något som vi skulle behöva en remake av. Det är många som har missat de två första delarna i serien, vilket är lite synd. En 3D-remake skulle vara som en våt dröm.

Medlem

Grymt! Har ju redan 3 olika utgåvor av först MGS men ändå, längtar!

Medlem

Ja dom har ju redan dom första banorna klara från MGS4. Jag brukade springa runt med young Snake-masken på den banan för lite HD-nostalgi. Skulle dom göra en remake av MSG1 med MGS4-grafik så skulle man inte behöva låtsas.


signatur

lootskin@hotmail.com

Avstängd
Citat:

Vi gör tvåan

he he he he

Inaktiv

Känner man Kojima rätt så vill han inte ändra folks bild på hur första MGS är, en remake skulle nog vara "lättare" att göra samt fler skulle ta det lugnare ifall det är en "re-imagning".

Medlem

Tänk om square kunde säga samma sak med FF7...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Eh, jaha? Har de helt glömt bort Twin Snakes till Gamecube? Att putsa upp det och inkludera i samlingen borde väl inte vara särskilt svårt. Inte i en perfekt värld utan en massa anala copyrightlagar i alla fall.

Ja, tänkte samma sak.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Låter najs men jag vill se de första Metal gear spelen från MSX2 också.

det har ju lånats friskt från dem för att göra de andra spelen så det skulle nog kännas som massa upprepning bara är jag rädd för

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Eh, jaha? Har de helt glömt bort Twin Snakes till Gamecube? Att putsa upp det och inkludera i samlingen borde väl inte vara särskilt svårt. Inte i en perfekt värld utan en massa anala copyrightlagar i alla fall.

Första jag tänkte på, det finns ju redan en re-make av MGS så varför inte spinna vidare på twin snakes till HD upplösning?
Är nog som du säger nå copyright på det med nintendo... =(


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Ska man göra en remake tycker jag man verkligen inte ska höga upplösningen lite, Blir ju nästan inte snyggare. Ska man göra remake ska det vara en remake.

Medlem

Äntligen kanske jag får lira Snake Eater. Yay. (Ägde aldrig någon ps2:a)

Medlem

Jag vill med spela första delen ju gör den först!

Medlem

Vore kul om fler gamla riktigt grymma titlar skulle göras om med dagens grafik eller liknande. Finns ju en uppsjö gamla titlar som man kan ha missat av den ena eller andra anledningen. Tänk Baldurs gate, half-life etc, kan tänka mig hur många som helst!

Medlem

Metal Gear och Metal Gear: Snake's Revenge skulle jag vilja se re-master på


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Metal Gear och Metal Gear: Snake's Revenge skulle jag vilja se re-master på

snakes revenge lär vi ju aldrig se iom att Kojima inte hade nåt med det att göra o att det inte räknas in i den officiella tidslinjen.

1
Skriv svar