Ny stortitel från THQ på Gamescom

Inaktiv
Skrivet av FrenchHotCat:

Absolut inte troligt men jag väntar forfarande på Star Wars Battlefront 3!!

Vad i--?

Det är Star Wars och tillhör LucasArts...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Homeworld FOR THE LOVE OF GOD!

Medlem

Jag sällar mig till skaran som ropar efter ett nytt Homeworld.

Medlem

Homeworld 3 eller Company of Heroes 2 tack!


signatur

| i7 i3770 3.5GHz | Corsair 8GB CL7 | Asus P8P77-V Pro | GTX 670 2GB | Corsair Vertex 4 SSD | Samsung 275T+ 27" 5ms | G19 | G3 | PC-360 |

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Buio:

Alla som hoppas på en ny Homeworld kanske kanske bör ha lite lägre förväntningar. Jag tror inte det är en titel som är lätt att sälja. Det är ett RTS, vilket innebär PC enbart (RTS säljer inte på konsoll). Dessutom har Relic redan två andra RTS och rent krasst är det nog så att SC2 är väldigt dominerande på den lilla marknaden som finns. Homeworld är dessutom svårare att sätta sig in i (med strider i alla dimensioner, dvs riktig 3D), vilket är problematiskt i denna tid av förenklade spel för konsoller.

Sorgligt när konsoler ska förhindra utveckling.

Snarast är det väl ändå Pc gamers, eller bristen på riktiga gamers på PC, som är problemet!
Tidigare kunde då strategispel leva gott, även om de var komplexa, då det fanns gamers på PC som var värda namnet. Men i dagens WoW och Sims generation, där CoD är elite, är väl sådant dömt. Skyll då fan inte på konsolerna, där kan strategispel säljas i godkända siffror också (Halo wars sådle över miljonen) och ett par miljoner ex. ska väl gå att få på Pc också?

Visst är det svårare att skapa en bra kontroll på konsol, men med skickliga utvecklare och Move/Kinect ska det ändå inte vara ommöjligt, Halo Wars är synnerligen simeplt men visade att RTS var möjligt.
Dock kan vi nog glömma ett Homeworld 3 då marknaden, speciallt Pc, är alldeles för liten och då spelet är alldeles för avancerat för dagens "gamers", usch. Nej, ska det sälja måste de göra en FPS/3ps rymdsimulator av det istället, eller släppa och räkna med förlust, tyvärr, synd för oss gamla RTS fans som inte står ut med dagens sjukt simplifierade rts wanna be...

Medlem

Skall inte lägga mig i ovanstående diskussion men.. Grubledock, vilka RTS gillar du bäst?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Blir det Homeworld 3 då blir den fan glädjetårar också!

Medlem

trodde det va ute, det e dawn of war 3=P

12
Skriv svar