THQ: Mer Homefront på gång

Robot
THQ: Mer Homefront på gång

Trots att Homefront-utvecklarna stängs ner har THQ fortsatta planer för varumärket.

#thq, #homefront, #kaos-studios, #thq-montreal


Medlem
THQ: Mer Homefront på gång

Glädjande nyheter! Jag gillade Homefront och spelkänslan i spelet , hoppas på att tvåan blir ännu bättre!

Medlem

lol enjoy rekordlåga försäljningssiffror, THQ.


signatur

Imperator

Medlem

"THQ-chefen säger också att han inte var helt nöjd med Homefront,"

Om han sagt detta offentligt innan spelsläppet skulle jag ge honom cred.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kul att Kaos får ta skiten, tror inte det var deras fel att spelet blev skit! FFOW var ett mycket bättre spel..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Nej nej nej, gud nej.

Medlem
Medlem

Kan inte vara så svårt att överträffa första spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Sorry, not interrested... men, kanske blir?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Köpte det utan att ha några höga förväntningar. Blev positivt överraskad och spelar det nu nästan varje dag. Kanske inte det bästa FPS:et som någonsin har gjorts, men för tillfället har jag roligare med detta än BC2 och Call of Cuty: Black Ops.

Sen sålde det väl också ganska bra med sina 2,5 miljoner skeppade exemplar, varav över en miljon såldes ganska snabbt.

Medlem

Synd att THQ valde att slakta Kaos, offra om ni vill, då allt var en genialiskt men diaboliskt drag från THQ hela tiden. De lät Kaos utveckla Homefront, men begränsade tiden och resurserna så att en hel del buggar/problem fanns vid release, och tänkte "går det så går det".
Homefront sålde bra och spelet fick en trogen skara fans, men alla problem som fanns gav en hel del hat gentemot Kaos som beskylldes för allt från att vara lata/inkompetenta till att rucha spelet för att kunan släpap DLC och uppföljare snabbt.

THQ "upplöser" nu de "stygga" Kaos, och sätter in "nytt" folk på uppföljaren.
Egentligen så skär de ner på alla studios och sparkar överflödig personal, men bl.a. Deadly Cyclone, Kaos Chefs och många andra kommer bara att flytta med den nya studion till Montreal, där bl.a. skatt och hyra är väsentligt lägre.
THQ får föra sig av med överflödig personal och sänka sina omkostnader samt får goodwill då de sparkar de "dåliga" utvecklarna. Sen kan de behålla de som är bra, utveckla en uppföljare under ett nytt Studio namn med större budget och mer tid, och alla är glada. Första DLCn var grym, finns ex. ett gratis tema för 360 att tanka, och mer ska det bli
2 maps + 1 tema för 240Ms points

Medlem
Skrivet av Thomas:

Köpte det utan att ha några höga förväntningar. Blev positivt överraskad och spelar det nu nästan varje dag. Kanske inte det bästa FPS:et som någonsin har gjorts, men för tillfället har jag roligare med detta än BC2 och Call of Cuty: Black Ops.

Sen sålde det väl också ganska bra med sina 2,5 miljoner skeppade exemplar, varav över en miljon såldes ganska snabbt.

Hur många lirar MP? Vilken platform kör du på?

skaffade även jag Homefront till pc vid release, det var väll okej, rätt schysst gameplay, men risigt optimerat till pc, löjligt kort SP kampanj.

Medlem

Hoppas Homefront 2 får en bättre utvecklare, jag gillade storyn men avkyr själva spelet! Kampanjen var för kort, annars helt ok. Multiplayern var rätt B dock, för lite vapen, maps och löjligt svag hälsa, dör på tok för lätt imo.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Hur många lirar MP? Vilken plattform kör du på?

Jag kör på PS3 och där finns det ett aktivt gäng med spelare.

@Javas: Jag tycker att HP-nivån ligger perfekt. Inget roligt att spela när alla tål tre magasin innan de dör.

Medlem
Skrivet av Thomas:
Skrivet av raefzm88:

Hur många lirar MP? Vilken plattform kör du på?

Jag kör på PS3 och där finns det ett aktivt gäng med spelare.

jaha . . . . . . .

1
Skriv svar