Free to Play-titlar tar sig in på Steam

Robot
Free to Play-titlar tar sig in på Steam

Valve meddelar att mikrotransaktionsfinansierade F2P-titlar når onlinetjänsten Steam. Redan fem stycken ute.

#valve, #spiral-knights, #forsaken-worlds, #champions-online, #global-agenda, #alliance-of-valliant-arms


Skribent
Free to Play-titlar tar sig in på Steam

Såg precis det här, Spiral Knights såg mysigt ut. Måste testas

Medlem

"Spiral Knights, Forsaken Worlds, Champions Online: Free for All, Global Agenda: Free Agent, and Alliance of Valliant Arms (AVA)"

Copy-paste?

Medlem

Kan inte säga att jag gillar Free to Play-konceptet särskilt mycket... Betalar hellre fullpris för ett bra spel än spelar halvsketna gratis.


signatur

Imperator

Medlem

någon som vet mer om Forsaken World? Såg ut att kunna fördriva tiden med det spelet. Frågan är bara hur mycket microtransaktioner det är i spelet

Medlem

Har drömt om det här.

Medlem

Ni får det att låta som F2P MMO spel är något nytt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Intressant, då man något att spela nu när man har tråkigt!

Inaktiv
Skrivet av Reize:

Kan inte säga att jag gillar Free to Play-konceptet särskilt mycket... Betalar hellre fullpris för ett bra spel än spelar halvsketna gratis.

Fast sen så finns det ungdomar, studenter och andra som inte har råd med fullpris spel. Bara kul för dom som inte har pengar.

Inaktiv
Skrivet av Reize:

Kan inte säga att jag gillar Free to Play-konceptet särskilt mycket... Betalar hellre fullpris för ett bra spel än spelar halvsketna gratis.

Eller varför inte det nu alltför populära fullpris+microtransaktioner? Alltid kul att betala lite extra.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Reize:

Kan inte säga att jag gillar Free to Play-konceptet särskilt mycket... Betalar hellre fullpris för ett bra spel än spelar halvsketna gratis.

Fast sen så finns det ungdomar, studenter och andra som inte har råd med fullpris spel. Bara kul för dom som inte har pengar.

Jag är 18 och har ingen inkomst.


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Reize:

Kan inte säga att jag gillar Free to Play-konceptet särskilt mycket... Betalar hellre fullpris för ett bra spel än spelar halvsketna gratis.

Fast sen så finns det ungdomar, studenter och andra som inte har råd med fullpris spel. Bara kul för dom som inte har pengar.

Jag är 18 och har ingen inkomst.

Dags att skaffa en då.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Reize:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Reize:

Kan inte säga att jag gillar Free to Play-konceptet särskilt mycket... Betalar hellre fullpris för ett bra spel än spelar halvsketna gratis.

Fast sen så finns det ungdomar, studenter och andra som inte har råd med fullpris spel. Bara kul för dom som inte har pengar.

Jag är 18 och har ingen inkomst.

Skaffa en inkomst och sluta tigga av föräldrarna då eftersom du säger att du hellre betalar fullpris.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Reize:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Reize:

Kan inte säga att jag gillar Free to Play-konceptet särskilt mycket... Betalar hellre fullpris för ett bra spel än spelar halvsketna gratis.

Fast sen så finns det ungdomar, studenter och andra som inte har råd med fullpris spel. Bara kul för dom som inte har pengar.

Jag är 18 och har ingen inkomst.

Skaffa en inkomst och sluta tigga av föräldrarna då eftersom du säger att du hellre betalar fullpris.

Sen när blev det tabu att köpa spel man tycker om? Ville bara understryka att jag var en del av den målgrupp du tog upp som exempel, för att visa att ditt resonemang inte riktigt höll.


signatur

Imperator

Medlem

dislike. "F2P" är skräp 9 gånger av 10.

Köper hellre riktiga spelet.

Medlem

Free 2 Play funkar jättebra om det är genomtänkt. T ex är Dungeons & Dragons Onlines F2P-metod helt fantastisk. Fler MMOs borde ta efter deras betalningsalternativ.

Medlem

Har prövat några av dem; orkar inte dra upp dom positiva sakerna, utan jag fokuserar på det negativa =P

Champions online prövade jag för några veckor sen när F2P introducerades där... blev fort uttråkad dock. Minns inte riktigt vad det var för fel riktigt, men jag tycker att City of Heroes var roligare.

Spiral Knights, spelade två timmar med en kompis, kändes lite stelt, men vi har tänkt ge det en andra chans snart.

Forsaken Worlds... hatar att klasser är fruktansvärt begränsade. Dwarf kan till exempelvis bara vara Marksman. och när vi upptäckte att man kunde klicka på namn i questloggen och din avatar sprang till målet av sig själv... blev det nästan ProgressQuest. Visst, man behöver inte använda det... men självdisciplinen är dålig =P

Skulle kunna fortsätta, men risk för att det bara blir meningslöst gnäll. Ska testa Global Agenda också.

Medlem

vad trevligt älskar steam

Medlem
Skrivet av Lurid:

. och när vi upptäckte att man kunde klicka på namn i questloggen och din avatar sprang till målet av sig själv...

Jösses!

Om t.ex. Elder Scrolls serien går mot detta (vilket Oblivion visat imho) så är det sorgligt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Spiral Knights såg ju trevligt ut, ungefär som diablo stil, men jag kan ju ha fel. Såg ju bara den där videon som finns på FZ. Är ju gratis, så man kan ju alltid testa.

Medlem

Katastrof att en i FZ crew uppmanar till piratkopiering, det trodde man inte.

För övrigt håller jag med om att STEAM inte är perfekt, Men det är den klient vi vant oss vid, att byta nu vore hopplöst, framförallt med tanke på alla pengar investerade, tror ni att EA bjuder på överförningen av alla spel?
haha, skämt åsido, EA's store erjubder enbart det som är publiserat av EA?
Vilket är ytterligare än anledning till att inte använda Origin.
Steam erbjuder både de flesta senaste AAA spelen samt lite små okända men ack så roande indiespel. Jag kommer aldrig att byta till Origin, det är för sent. Jag hoppas att de inser sitt misstag och kryper tillbaka till Valve, ger oss en 75% på allt Ea.. Den chansen är iofs inte stor. . . .
.varsågod för tipset btw

1
Skriv svar