Witcher 2-grafiken på Xbox ska matcha pc

Robot
Witcher 2-grafiken på Xbox ska matcha pc

CD Projekt siktar på att matcha medium-inställningarna på pc-versionen när de konverterar The Witcher 2 till konsol.

#cd-projekt, #the-witcher-2-assassins-of-kings


Medlem
Witcher 2-grafiken på Xbox ska matcha pc

Har jag väldigt svårt att tro me tanke på att hårdvaran är 5-6 år gammal...

Medlem

Nice men, PS3?

Ah well, kommer ändå skaffa ny 360 either way (gav min bort till syrran, ska införskaffa Slim senare).


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Glöm, kommer aldrig hända.

Edit: Såg nu att dom pratade om medium-inställningar, trodde dom pratade om dom högsta inställningarna först :B

Men vilket fall som helst, blir nog inte riktigt som medium på en PC

Medlem

Kul för dem att spela i 10-15fps då

ohem:
Kolla den senaste nyheten.

Öh, kolla den snart. FZ har inte uppdaterat fram den på löpet ännu.

Medlem

Dem kanske satsar på att göra grafiken så bra på Xbox som möjligt och PC får utnyttja denna nivå av grafik... alltså så som dem gjort hitills med alla spel endå som är portade till PC.

Såå.. den här nyheten kan väl inte vara något nytt?

Medlem
Skrivet av Preath:

Dem kanske satsar på att göra grafiken så bra på Xbox som möjligt och PC får utnyttja denna nivå av grafik... alltså så som dem gjort hitills med alla spel endå som är portade till PC.

Såå.. den här nyheten kan väl inte vara något nytt?

Vänta.... va?

Inaktiv
Skrivet av Preath:

Dem kanske satsar på att göra grafiken så bra på Xbox som möjligt och PC får utnyttja denna nivå av grafik... alltså så som dem gjort hitills med alla spel endå som är portade till PC.

Såå.. den här nyheten kan väl inte vara något nytt?

Det har redan släppts till PC dock

Medlem
Skrivet av Preath:

Dem kanske satsar på att göra grafiken så bra på Xbox som möjligt och PC får utnyttja denna nivå av grafik... alltså så som dem gjort hitills med alla spel endå som är portade till PC.

Såå.. den här nyheten kan väl inte vara något nytt?

Ehhh va? Spelet finns ju redan till PC och det är NU som dem arbetar på konsolversionerna, not the other way around. Dem har också sagt att dem fokuserade på PC versionen under utvecklingens gång, så vad talar du om?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Har jag väldigt svårt att tro me tanke på att hårdvaran är 5-6 år gammal...

Jag tycker det låter möjligt då det är mediuminställningarna de statsar på. Sen kan de ju dra till med 720p som högsta upplösning så löser det sig nog.

Medlem

Kan bara gratulera till alla konsolgamers som får avnjuta detta polska mästerverk! Klarade ut det nu på förmiddagen. Wow..!


signatur

Imperator

Medlem

"Det ska åtminstone se snyggare ut än minimum-inställningen, lovar studion."

Låter mer som ett säljargument för PC.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Gillar att han avslutar intervjun med att det är den artistiska desgingen som är viktig, inte textur upplösningen.

Låter ju som dom gett upp på sitt löfte innan dom ens börjat.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Gillar att han avslutar intervjun med att det är den artistiska desgingen som är viktig, inte textur upplösningen.

Låter ju som dom gett upp på sitt löfte innan dom ens börjat.

Dags att ta till en bil-metafor igen!

Denna svensson-volvo skall matcha en formel1-bil, åtminstone färgmässigt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag tyckte spelet hackade bajs även på low i 1680x1050 och det med en dualcore på 3,5ghz, gtx 260 896mb och 3gb ram.. löjligt att konsoller ska klara det bättre...

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Jag tyckte spelet hackade bajs även på low i 1680x1050 och det med en dualcore på 3,5ghz, gtx 260 896mb och 3gb ram.. löjligt att konsoller ska klara det bättre...

Det är rätt dåliga specs i dagsläget tyvärr. Men skaffa exempelvis ett GTX 560Ti för 1800kr så kommer du få en rätt så rejäl boost. Laggade på low för mig innan jag skaffade ett själv. Hade då ett HD4850x2 tillsammans med en quadcore på 2,8GHz. 1800kr senare kör jag mjukt på high

Inaktiv

CPR är helt underbara

Inaktiv
Inaktiv

i7 3.06GHz Quad
12gb Ram 1600Mhz
Geforce GTX460 1GB OC
1920x1080

Kunde men, fick dra ner till high ist för ultra eller vad det nu var.
Tveksam om 360 & PS3 klarar det Men snyggt var det ivf


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Detta spel är SÅ bra. Köpte ettan och ett par Witcher böcker direkt efter jag klarade det. Blir en andra igenomspelning snart.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

har vääldigt svårt att tro det..


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Med tanke på att min gamla dator med core 2 duo, 4GB ram och 9600GT knappt klarade spelet på lägsta inställningarna på 1080p (typ 20fps) så tror jag knappast att en 360 som har ungefär 2-3 ggr sämre hårdvara än så klarar det på 720p med samma inställningar. De kommer behöva kompromissa på en massa saker, troligtvis inget som syns jättemycket men ändå. Det är inte ens säkert de klarar att köra det i 720p heller, COD kör ju i typ 640p om jag minns rätt.

Medlem
Medlem

hoppas dom gör ett bra jobb för det lär ju sälja bättre på 360n än vad det gjort på PC de fins ju många snygga spel till 360n bla gears of war 3 som ser riktigt bra ut...så ja tror man kan köra i medium grafik i 30 fps typ när man spelar på 360n

Medlem
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Jag tyckte spelet hackade bajs även på low i 1680x1050 och det med en dualcore på 3,5ghz, gtx 260 896mb och 3gb ram.. löjligt att konsoller ska klara det bättre...

Det är ganska krävande spel.
Men ditt Gtx 260 är ju inget prestandamonster precis.

Det rullar på i 35-60fps med all på max utom Übersampling på min
i7 930 4Ghz, GTX 470 SOC. (1920x1080)

Medlem
Medlem

detta spel ska spelas på PC.. punkt slut. de oerhört vackra naturerna och omgivningarna kan bara upplevas med en kraftfull PC..
Kan tänka mig hur de kommer scalera ner texturer och göra liknande "optimeringar"

Spelar spelet på ultra och med 3dvision... man skakar bara på huvudet ibland för att det är så snyggt.

Förutom grafiken så är det en riktigt bra story, solklar 5/5... men på xbox vet jag inte..

12
Skriv svar