Robot
Child of Eden

Kinects framtid visades redan förra sommaren – en trippad räls-shooter som inte liknade någonting annat. Nu är framtiden här, men vi längtar efter nästa.

#child-of-eden, #microsoft


Medlem
Child of Eden

acid trip ftw ? =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Varför recenserar ni inte InFamous 2 istället? Många tusen fler läsare skulle bli mer intresserade tror jag??

Moderator | Testpilot
Skrivet av Asaklitt:

Varför recenserar ni inte InFamous 2 istället? Många tusen fler läsare skulle bli mer intresserade tror jag??

Så dum som du troligen är så är väll den recensionen antagligen på G. Om inte så väljer dom inte att recensera spelet, har inte sett mycket reklam åt det eller större hyllningar på ställen annat än dom fått bra betyg. Imo har spelets knappt synts.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Asaklitt:

Varför recenserar ni inte InFamous 2 istället? Många tusen fler läsare skulle bli mer intresserade tror jag??

Så dum som du troligen är så är väll den recensionen antagligen på G. Om inte så väljer dom inte att recensera spelet, har inte sett mycket reklam åt det eller större hyllningar på ställen annat än dom fått bra betyg. Imo har spelets knappt synts.

Det beror nog mera på att du själv inte är intresserad av spelet isf för FZ har haft 10st nyheter om spelet sedan Januari, vilket är hyffsat mycket publicitet.

Ont: Är inte förvånad att ett kinect spel får lågt betyg faktiskt.

Medlem

"Men när belöningen med att klara en bana är en åmande flicka ackompanjerad av slibbig j-pop inser jag: ”Nej, det här är inte konst. Det är bara konstigt”"

Om belöningen hade varit en "achievement", en liten ikon som inte längre är grå, hade det varit konstigt?

Avantgarde kan vara kul ibland för att bryta vardagens grå tristess.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Brandter:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Asaklitt:

Varför recenserar ni inte InFamous 2 istället? Många tusen fler läsare skulle bli mer intresserade tror jag??

Så dum som du troligen är så är väll den recensionen antagligen på G. Om inte så väljer dom inte att recensera spelet, har inte sett mycket reklam åt det eller större hyllningar på ställen annat än dom fått bra betyg. Imo har spelets knappt synts.

Det beror nog mera på att du själv inte är intresserad av spelet isf för FZ har haft 10st nyheter om spelet sedan Januari, vilket är hyffsat mycket publicitet.

Ont: Är inte förvånad att ett kinect spel får lågt betyg faktiskt.

Är det verkligen så? När det översköljas av andra större nyheter som The Witcher, BF 3, MW 3 och E3 för den delen.

har inte sett det mer på andra ställen här tbh.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är bra när FZ tar upp mer obskyra och inte så 'main stream'-spel också...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tybalt:

Det är bra när FZ tar upp mer obskyra och inte så 'main stream'-spel också...

+1

Mer sådant skulle uppskattas. Ska själv hjälpa till mer gällande "nyhetstips".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Det är bra när FZ tar upp mer obskyra och inte så 'main stream'-spel också...

Dock så är detta spel rätt stort i spelvärlden, många som pratat om det. Så är inte så konstigt att dom recenserar det.

Inaktiv

WOW, FZ.se skämmer ut sig själva genom att låta en ....... recensera child of eden och TOTALSÅGA det... man kan undra om det är alla andra det är fel på eller recensenten.

En snabb koll på joystiq, eurogamer mfl visar att 40% i score som FZ ger nog verkar lite uppgjort på förhand.

Har inte själv testat det än, men jag känner mig mer säker på resten av kritikerkåren än fz efter detta.

Gör om gör rätt kära recensent, sånt här följer en!

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_81726:

WOW, FZ.se skämmer ut sig själva genom att låta en ....... recensera child of eden och TOTALSÅGA det... man kan undra om det är alla andra det är fel på eller recensenten.

En snabb koll på joystiq, eurogamer mfl visar att 40% i score som FZ ger nog verkar lite uppgjort på förhand.

Har inte själv testat det än, men jag känner mig mer säker på resten av kritikerkåren än fz efter detta.

Gör om gör rätt kära recensent, sånt här följer en!

Gör om gör rätt? Han tycker bara inte samma om spelet som du.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Det får en 8 av 10 möjliga på Gamereactor.


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av Kurt QuadDamage:

Det får en 8 av 10 möjliga på Gamereactor.

Vaa? Två personer som tycker OLIKA??!! Hur kunde samhället gå så fel att sådant tillåts

Medlem

Kinect är fan helt värdelöst xD

Medlem
Skrivet av anon_81726:

WOW, FZ.se skämmer ut sig själva genom att låta en ....... recensera child of eden och TOTALSÅGA det... man kan undra om det är alla andra det är fel på eller recensenten.

En snabb koll på joystiq, eurogamer mfl visar att 40% i score som FZ ger nog verkar lite uppgjort på förhand.

Har inte själv testat det än, men jag känner mig mer säker på resten av kritikerkåren än fz efter detta.

Gör om gör rätt kära recensent, sånt här följer en!

Hur många gånger ska vi behöva säga det: en två i betyg är inte samma sak som en "TOTALSÅGNING"! Hade vi totalsågat spelet hade det fått en nolla i betyg.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Skrivet av tavener:

Kinect är fan helt värdelöst xD

Ja det verkar inte bättre än så. Synd även att Microsoft totalfokuserar på att försöka vända floppen istället för att satsa på vettiga spel. Microsofts bås på E3 var ju typ 95% kinect.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av tavener:

Kinect är fan helt värdelöst xD

Ja det verkar inte bättre än så. Synd även att Microsoft totalfokuserar på att försöka vända floppen istället för att satsa på vettiga spel. Microsofts bås på E3 var ju typ 95% kinect.

Ja, lever man i en liten inskränkt värld kan det säker t tyckas så att allt som är nytt och läskigt är av ondo
Själv ser jag fram emot mer Kinect stöd i spel, speciellt riktiga spel, blir grymt kul att kunna ge kommandon och styra sina medhjälpare med röstkommandon eller gester, istället för knapptryckningar, och samma för konversationer i ex. Mass Effect 3.

Sen ska väl alal ha rätt till sin egen uppfattning och som jag ser det är recensentens största problem att handkontrollen ger bättre precision och gör spelet enklare för honom?
Enligt samma logik ska alla FPs till konsol också få lägre betyg då mus har bättre precision, en aning svagt argument för en sågning. Tror snarast recensenten inte gillar varken genren eller Kinect ^^

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Asaklitt:

Varför recenserar ni inte InFamous 2 istället? Många tusen fler läsare skulle bli mer intresserade tror jag??

Så dum som du troligen är så är väll den recensionen antagligen på G. Om inte så väljer dom inte att recensera spelet, har inte sett mycket reklam åt det eller större hyllningar på ställen annat än dom fått bra betyg. Imo har spelets knappt synts.

Vilken sida har du vaknat på då? Ett tips: Lär dig stava och formulera rätt innan du trycker iväg dina negativa kommentarer!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Asaklitt:

Varför recenserar ni inte InFamous 2 istället? Många tusen fler läsare skulle bli mer intresserade tror jag??

Så dum som du troligen är så är väll den recensionen antagligen på G. Om inte så väljer dom inte att recensera spelet, har inte sett mycket reklam åt det eller större hyllningar på ställen annat än dom fått bra betyg. Imo har spelets knappt synts.

Vilken sida har du vaknat på då? Ett tips: Lär dig stava och formulera rätt innan du trycker iväg dina negativa kommentarer!

Medlem

Läste några fler recensioner och måste instämma med någon ovan att det är lite udda att dels spelet får en 2:a här och dels att Kinect kontrollen sågas. Det är just Kinect kontrollen som hyllas i recensioner på IGN och XboxMagazine (har inte läst fler men spelet har just nu 85% i medelvärde på Gamerankings). Det som var negativt i deras recensioner var istället att spelet var lite väl kort (5 timmars speltid).

Respekterar denna recensionen givetvis men vill bara göra folk uppmärksam på att Kinect nog inte behöver vara sämre än handkontrollen. Kanske är recensenten bara jäkligt bra med handkontrollen...?

Inaktiv

Totalsågning - 40% är en totalsågning iallafall jämfört med resten av recensionerna hittintills.

Den som gett det lägst annars ligger på det DUBBLA, dvs 80%.

Sånt här trams förväntar man sig inte av FZ, möjligtvis av Sonydefenseforce eller andra, men inte av en site som i övrigt är riktigt bra.

Jag har inte spelat spelet själv, men beställde efter att ha läst några recensioner på andra ställen med.
Det som folk är eniga om att är child of edens problem är att det är på tok för kort (underbart är kort kanske).
Kinect kontrollen skall fungera mycket bra enligt de jag har läst iallafall.

Det är inte så att recensenten här haft en dålig dag? Eller kanske inte alls är intresserad av Shmups eller spel som inte börjar med COD?

Medlem

Kan det här tråden ha de töntigaste kommentarerna någonsin? Folk som inte ens spelat spelet och blir arga för att en persons åsikt skiljer sig från andras. Gissar på att ni är samma människor som köpte Dragon Rising för det fick en femma....

Redaktör
Skrivet av anon_81726:

Totalsågning - 40% är en totalsågning iallafall jämfört med resten av recensionerna hittintills.

Resonerar man så skulle ett 80-procentbetyg vara en sågning om resten satt 90 %. 2 av 5 är ingen sågning (än mindre en totalsågning), det symboliserar ett tveksamt spel med en del brister (betygskriterierna).


signatur
Inaktiv
Skrivet av Gurant:

Kan det här tråden ha de töntigaste kommentarerna någonsin? Folk som inte ens spelat spelet och blir arga för att en persons åsikt skiljer sig från andras. Gissar på att ni är samma människor som köpte Dragon Rising för det fick en femma....

Kan inte annat än hålla med...^^^^

Jag kan medge att jag sett fram emot detta spel under en lång period men nu ser det mest bajs ut :/. Kanske missade jag något? och jag tycker inte det är dåligt att kinect fungerar kass, vill ändå inte ha skiten. Det sämsta som gjorts på länge var ju att göra så flow på ps3 styrs av gyron -_-


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv

Hmm, kinect sägs ju fungera grymt bra med detta. Se typ gamereactor.se:se recension. Eller någon av alla de andra. Dessutom verkar kinect ha fått sig en precisionsuppdatering under ytan vid någon av 360ns senaste uppdateringar då de flesta spel verkar ha boostats lite i reducerad lag och känslighet. Någon mer som upptäckt detta? Har flera vänner som sagt samma sak.

Medlem

Har man en TV som inte laggar så är laggen faktiskt inte alls farlig i detta spel. Går inte att jämföra med tidigare kinect-titlar i det avseendet.

Kul spel helt enkelt men det är nog som så att man föstör det om man spelar med handkontroll och gräver en grop åt sig själv. Bra att det finns för de som inte har kinect, men det är lika dumt som att spela guitar hero med handkontroll. Även om det hade fungerat bättre hade det knappast varit roliare.

Redaktör
Skrivet av Asaklitt:

Varför recenserar ni inte InFamous 2 istället? Många tusen fler läsare skulle bli mer intresserade tror jag??

Det blev tjall på posten-tråden och spelet kom inte till oss som det skulle. Men på fredag kommer recensionen.


signatur
Medlem

Så, vad folk säger är alltså att eftersom FZ gav ett lägre betyg än andra recensioner, så är det FZ(eller åsikten?) det är fel på?
Alltså bör vi aldrig sänka betyget på något spel, allt bör få 4/5 eller högre, annars blir folk tjuriga, och hänvisar till recensioner med högre betyg och går efter den istället?

Vad är då poängen med att ens läsa en recension? Eller kollar ni enbart på poängen, och inte läser överhuvudtaget? Jävla löjligt.

12
Skriv svar