Nintendos nedåtgående trend i USA

Robot
Nintendos nedåtgående trend i USA

Wii-försäljningen slår i botten medan antalet sålda spel per 3DS-konsol kan vara sämst någonsin, enligt analytikerrapport.

#nintendo


Medlem
Nintendos nedåtgående trend i USA

skulle kanske kunna tänka mig köpa en 3DS men den är för dyr för det man får för pengarna, så jävla grymt är inte 3D om det kanske inte skulle sitta maskinvara som var i klass me en ps3 eller 360 i maskinen

Medlem

Wii har ju sålt så jävla mycket innan så jag tror inte precis Nintendo "lider"... ännu.

Angående Mario... Tycker det är dags att syskonen Mario, Link och Samus får en ny lillebror/lillasyster. En helt ny franchise med lika stor budget som dem och Nintendos talang bakom sig. Erkänn, ni hade köpt NINTENDOS NEW VIDEOGAME SERIES direkt utan att tveka om det hade varit t.ex. Shigeru och Team Mario bakom det. Även om det hade varit helt annorlunda och inte tilltalat er nostalgi-fetisch

Medlem

DarkZide8: Jag hade köpt spelserierna om dom inte släppts till Nintendo. Jag vill inte spela med 3DS och verkligen inte med handikapps-kontrollerna som finns till Wii. Släpp spelen på Xbox 360 eller PS3, så hade jag lätt kunna köpa lite Mario-spel.
Dock som du säger, marknaden borde ju nästan vara mättad tycker man, måste ju sålts hur många miljoner Wii som helst. Finns ju bara 300 miljoner invånare i USA, då är det ändå rätt bra om man kommer upp i 40 miljoner sålda enheter.

Medlem

Tycker inte att det är konstigt att Wii inte säljs speciellt mycket nu.
Med tanke på hur mycket som den har sålt tidigare så är det ju så många som redan har den, och dessutom så är det många som köpt begagnade också. Utöver det så gick ju ryktet om Nintendos nya konsol ganska länge innan den blev avtäckt E3 och med tanke på deras förkärlek till bakåt kompatibilitet som t.ex: Ds --> Advance, Wii --> GC.
Nej, om något så tror jag många nu hellre väntar ett år på den nya konsolen istället för att lägga ut pengar på en gammal konsol nu.

Fast det är ju lite kul ändå att läsa siffrorna. Visst så har Xbox gått om Wii, men Wii sålde fortfarande bra många tusen mer än vad PS3:an gjorde. Dessutom så tidigare påpekats, någon gång måste ju marknaden vara mättad.

3ds får nog lite högre försäljnings siffror när de större titlarna kommer i höst.
Själv kommer jag nog vänta lite längre än så tills de kommer ut med en lite mer förfinad skärm. Jag gillar inte den nuvarande speciellt mycket pga det att man verkligen behöver titta på skärmen från en speciell vinkel för att 3d funktionen ska ge en så skarp 3d effekt som möjligt, en stor nackdel i mina ögon.

Medlem

tror det kanske är så att folk har ledsnat på motionkontroller å vill gå tillbaka till handkontroll, i 3ds fall så var ju 3d tittande mest bara hett under en bra biofilm, och ja det är löjligt dyr med


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

det har ju inte kommit ut något riktigt bra spel än så det är väl inte så konstigt. fast imorgon kommer ocarina of time igen, så då kanske det ökar lite, jag ska då köpa ocarina of time.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Som vissa är inne på, så är nog marknaden mättad för Wii nu. Förutom hardcoremarknaden möjligtvis. Finns nog många med PS3 och eller 360 som inte har något Wii ännu. Kanske kan de bli intresserade med ett ännu lägre pris på Wii. Som komplement till deras huvudkonsol.

Nintendo har sänkt priset men säljer ändå inte alls lika många Wii nu som för ett år sedan. Förståeligt kanske, då råyktena om Wii U (Stream / Project Cafe) började läcka i Maj månad, och då det mesta redan är släppt på Wii nu. Den enda stora titeln vi går och väntar på är det nya Zeldaspelet. För ett år sedanhade precis Super Mario Galaxy 2 släppts, Metroid Other M var på gång och vi visste att Retro Studios jobbade på något som skulle visas på E3. Det visade sig senare vara DKC Returns.

Nej men visst, Wii har haft sina bästa glansdagar, men 234 000 konsoler är ändå riktigt bra, speciellt en månad som Maj då folk kanske är ute istället för inomhus och då man jämför med fjolåret då Super Mario Galaxy 2 släpptes, dessutom så gick rykten om Wii Stream som gjorde att folk kanske avvaktade istället för att köpa en Wii. Wii slog ju faktiskt PS3 under maj månad trots allt...Nej då är det nog värre med 3DS, men där kommer Nintendo igen till hösten med sina stora titlar. Sedan kommer ju ännu ett Mario & Sonicspel från Sega baserat på nästa års OS snart också, och det lär även det locka en del köpare utöver de som vill ha Mario Kart och Super Mario. Det enda vi saknar på 3DS är väl Advance Wars och paper Mario men de kommer ju också så småningom. ja och ett nytt Zelda då, och inte ett gammalt sådant, men för många lär det väl duga i väntan på nåt nytt. Sen är det väl många som är för unga för att ha spelat Ocarina of TIme som kanske hellre lägger 450 kr på det till 3Ds än 100 kr på VirtualConsolevarianten till Wii. Det skulle inte jag göra, för lite 3Deffekter och nya texturer, men jag har ju spelet på N64 redan så jag behöver inte välja. Samma sak med Star Fox 64, har det med redan. Fast det vore iofs kul att spela det spelets multiplayerläge online. Men inte så kul att jag vill köpa spelet en gång till. Fast man vet ju aldrig. kanske på rea. Men för min del är Mario kart och Super Mario spelen som kan få mig att köpa 3DS. Även nyfiken på Kid Icarus.

Medlem

Jag har varit så jävla sugen på ett 3ds ett tag nu, men problemet är att det inte finns ett enda spel ute nu som jag är sugen på att spela, så har inte kunnat köpa ett.

Det måste ju vara de mest värdelösa spelen i världen som finns ute till 3ds just nu, vad fan tror de liksom...

Medlem

Själv skulle jag inte kunna tänka mig att köpa en nintendokonsol för allt i världen. Inte någon av deras nuvarande i alla fall.


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Silverfish:

Jag har varit så jävla sugen på ett 3ds ett tag nu, men problemet är att det inte finns ett enda spel ute nu som jag är sugen på att spela, så har inte kunnat köpa ett.

Det måste ju vara de mest värdelösa spelen i världen som finns ute till 3ds just nu, vad fan tror de liksom...

Det finns en hel del anständiga spel men I slutet av året kommer det att vara gudomligt.

1
Skriv svar