Första infon om Dawn of War III

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Keasar:

THQ äger inte rättigheterna för Warhammer Fantasy världen, EA gör det.

Det är nog per spel snarare. Blood Bowl är Warhammer fantasy och det gjordes av en liten fransk firma. Fast jag gissar bara, har inga fakta.

Är du säker på det? Bloodbowl är egen franchise, det må vara en spinoff från Warhammer Fantasy, men det är inte samma franchise som Warhammer Fantasy.

Men tyckte DoW 2 hade lagom stora arméer i multiplayer. Däremot singleplayer var riktigt dåligt i expansionerna. Originalet var ganska ok, även om det var riktigt tjatigt att spela samma banor om och om igen. Samt uppdragen kändes inte så genomtänkta och bossfighterna var mest bara skitdryga.

Men multiplayern var helt ok tycker jag, men jag skulle nog hellre se något i stil med World In Conflict/Ground Control 2. Inga baser, inga resurser utan ett visst antal maxpoäng att köpa enheter för som sakta laddar upp. Det skulle passa Warhammer 40k perfekt. Då blir det 100% fokus på att kriga vilket var en stor del av tanken bakom designen i DoW 2.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag litar på relic, det kommer nog bli bra oavsett hur dom innoverar.

Medlem
Skrivet av Keasar:
Skrivet av Sernert:

DoW 3 känns lite tidigt? Fast iofs rör det sig bara om en utannonsering men ändå...

Personligen vill jag ha ett #Warhammer: Mark of Chaos 2 eller liknande men jag blir lyrisk för det mesta som har Warhammer i titeln så jag är inte så svårflörtad

THQ äger inte rättigheterna för Warhammer Fantasy världen, EA gör det.

Jaha Ja, då kan jag juh titta mig i månen efter det då... Men ett liknande upplägg på sp-kampanjen kanske?


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Keasar:

THQ äger inte rättigheterna för Warhammer Fantasy världen, EA gör det.

Det är nog per spel snarare. Blood Bowl är Warhammer fantasy och det gjordes av en liten fransk firma. Fast jag gissar bara, har inga fakta.

Är du säker på det? Bloodbowl är egen franchise, det må vara en spinoff från Warhammer Fantasy, men det är inte samma franchise som Warhammer Fantasy.

Blood Bowl är ett eget spel och räknas inte till Warhammer Fantasy, även om den baseras på det. Så EA äger inte rättigheterna för det.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Keasar:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Keasar:

THQ äger inte rättigheterna för Warhammer Fantasy världen, EA gör det.

Det är nog per spel snarare. Blood Bowl är Warhammer fantasy och det gjordes av en liten fransk firma. Fast jag gissar bara, har inga fakta.

Är du säker på det? Bloodbowl är egen franchise, det må vara en spinoff från Warhammer Fantasy, men det är inte samma franchise som Warhammer Fantasy.

Blood Bowl är ett eget spel och räknas inte till Warhammer Fantasy, även om den baseras på det. Så EA äger inte rättigheterna för det.

Fast jag tittar nu upp i hyllan på expansionen Battle March och det är Deep Silver och Bandai Namco som står för den...


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem
Skrivet av Sernert:
Skrivet av Keasar:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Keasar:

THQ äger inte rättigheterna för Warhammer Fantasy världen, EA gör det.

Det är nog per spel snarare. Blood Bowl är Warhammer fantasy och det gjordes av en liten fransk firma. Fast jag gissar bara, har inga fakta.

Är du säker på det? Bloodbowl är egen franchise, det må vara en spinoff från Warhammer Fantasy, men det är inte samma franchise som Warhammer Fantasy.

Blood Bowl är ett eget spel och räknas inte till Warhammer Fantasy, även om den baseras på det. Så EA äger inte rättigheterna för det.

Fast jag tittar nu upp i hyllan på expansionen Battle March och det är Deep Silver och Bandai Namco som står för den...

Hm, där ser man, var rätt så säker på att rättigheterna för Warhammer Fantasy hade gått till EA endast, aja, poängen är den iallafall att THQ har endast rättigheterna för Warhammer 40K.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Spännande. Jag ansluter mig till de som gillade ettan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Bättre story i campaignläget o möjligheten att spela som flera raser i det. Föreslår ett koncept som liknar Warcraft 3 där man spelar de olika raserna i en viss ordning för att knyta ihop säcken i slutet.

Angående spelstilen så tyckte ju jag Company of Heroes var skitbra. En huvudbyggnad som kan göra diverse skit och lite specialbyggnader för att få fram elitsoldater och fordon. Mycket mer byggnader behövs det inte, det ska inte va någon jävla stad man ska bygga upp utan en militärisk utpost.

Angående striderna tycker jag de har fungerat klockrent, så där behövs det typ inte ändras så mycket. Finslipa kontrollen över trupperna lite grann bara. har varit med att klickar iväg truppen till sitt mål, men vissa gubbar i den springer åt tjotta helvete o blir dödade istället. Grymt irriterande.

Medlem

Tycker den första serien och den andra är roliga på olika sätt, jag är dock inte så väldans stort fan a MMO så jag tycker dom bör hålla sig lite till klassikerna, med basbygge etc. Däremot har jag en jävligt stor fråga, kommer det finnas NECRON? Vill fan se mycket mer av den rasen, bland de mest awesome raser i alla spel om du frågar mig...

Medlem

Får hoppas det kommer mer info om detta snart.. det ryktades ju om release Aug 2012 -> Feb 2013.. någon gång där emellan

12
Skriv svar