Playstation Vita

Medlem

Vill ha!!!! Någon som vet någon bra amerikank hemsida som man kan importera ifrån? Är ju galet billigt där!!!!

Medlem
Skrivet av izumi:

Måste dock säga att för er som tycker priset är en fråga ens för så mycket prestanda under huven ber jag att reconsider..

Priserna som är bekräftade är 2490kr för Wifi modellen samt 2990kr för wifi+3G.

Finns INGEN anledning att vänta ett år då den helt klart inte kommer sänkas mer än 50-200kr på sin höjd.

Kom ihåg att i Sverige så blir produkten lite dyrare. Gissar på 3000 för den billiga versionen. Men det tycker jag verkar vara billigt också.

Medlem
Skrivet av kivi:

Vill ha!!!! Någon som vet någon bra amerikank hemsida som man kan importera ifrån? Är ju galet billigt där!!!!

Med 80% sannolikhet att det dröjer till 2012 för oss i EU så rekommenderar jag ett inköp från japan i nov-dec! Eftersom den är regionsfri så är det Win-Win, och jag skulle inte kunna hålla mig i bekantskapen om att de sitter och pillar på den i ett annat land men jag har inte tillgång!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Banjo:

I ett antal speltyper räcker en analog spak gott och väl. Störst nytta gör väl spak nr 2 i FPS, onekligen. Men även i plattformspel, actionspel och äventyrspel i tredjeperson blir det skönt att ha något att styra kameran med. även om man kan använda L och R som lösning för att vrida kameran är det inte optimalt, och att använda de vanliga knapparna för kamera är inte heller så lyckat eftersom det då inte blir många knappar kvar. Den andra analoga spaken är välkommen. Inte lika spännande som alla andra nyheter kanske, men ack så användbar!

Jag tycker redan nu att man kan ana samma tendenser som på PSP. De största spelen till PSVita kan komma att bli sämre kopior på spelen till PS3. Tänker främst på Uncharted: Golden Abyss, som hur bra det än är får svårt att matcha Uncharted 3. Just det spelet ställer jag mig tveksam till hur mycket touchskärmen tillför. Dubbla analoga spakar är såklart trevligt, och spelet ser nästan lika bra och snyggt ut som på PS3. Problemet är dock att 1-2 år efter PSVitas release kan vi ha en PlayStation4 färdig som får både PS3 och PSVita att se ut som nåt som katten släpat in. Samma sak var det ju med PSP, som var nästan lika stark som PS2 men inte i närheten av Xbox 360 och PS3. PS Vita ser dock ut att ligga närmare PS3 än vad PSP gjorde med PS2 rent grafiskt. Just därför, men även på grund av alla funktioner den har, känns priset riktigt lågt. är nog första gången på länge som jag blivit positivt överraskad av priset på en ny konsol vid lanseringen. Senaste gången det hände var väl med Dreamcast eller Gamecube. Xbox 360 hade ett okej pris, liksom DS, men inte sådär jättebilligt trots allt. DS var väl rätt billig,men samtidigt klen.

Svar på tal, det gillar jag!

Angående spaken tror jag på fullaste allvar att de kommer att betyda mer än pekskärmen, gyrot o.s.v. Varför? Jag har spelat t.ex. Assassin's Creed till PSP och kameran är fruktansvärt segkontrollerad. L- och R-knapparna är ett B-alternativ. När de andra grejerna mest är skojiga gimmicks kommer spakarna att öppna nya portabla vägar.

Jag tror ju faktiskt inte att PS4 kommer att få PS3- eller PSVita-spelen att se pinsamt fula ut. Vi har ju ögon att se med, och spel som Uncharted och Final Fantasy XIII kommer att vara vackra om tio år. Utveckligen blir allt mer avancerad och därav också långsammare. Men, jo, risken finns att spelen inte kommer att premieras på samma sätt som de stationära. Men vi får se... Sony ser ut att mena allvar och releasespelen känns redan starkare än PSP-biblioteket.

Nu till den mest intressanta frågan av dom alla – batteritiden?


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv
Skrivet av izumi:

Måste dock säga att för er som tycker priset är en fråga ens för så mycket prestanda under huven ber jag att reconsider..

Priserna som är bekräftade är 2490kr för Wifi modellen samt 2990kr för wifi+3G.

Finns INGEN anledning att vänta ett år då den helt klart inte kommer sänkas mer än 50-200kr på sin höjd.

Jag känner jag kan lugnt vänta ett år och se hurdan 3g fungerar och om den ens är värt.
Men det är vad jag tycker

Medlem

Jag ska slänga min pspa när jag får en ps"p2"!

Medlem
Skrivet av izumi:
Skrivet av kivi:

Vill ha!!!! Någon som vet någon bra amerikank hemsida som man kan importera ifrån? Är ju galet billigt där!!!!

Med 80% sannolikhet att det dröjer till 2012 för oss i EU så rekommenderar jag ett inköp från japan i nov-dec! Eftersom den är regionsfri så är det Win-Win, och jag skulle inte kunna hålla mig i bekantskapen om att de sitter och pillar på den i ett annat land men jag har inte tillgång!

ja fast nu vill jag ju ha den billig :), och känns lite krånligt att beställa från japan med att allt står på japanska och så. Sen är ju dollarn så låg nu så lika bra att slå till nu att pre-ordra.

Medlem

Måste köpa!

Medlem

Man är ju jävligt sugen på att köpa en

12
Skriv svar