Svartlistningshot för negativa Duke-recensioner

Medlem

I like it.


signatur

My gun's bigger than yours.

Medlem

men allvarligt, hur kan man tycka att spelet är bra?
Har själv spelat igenom det på PC men förundras hur dåligt det faktiskt är.
På varje punkt är spelet skitkasst, det är inte ens kul att spela.
Grafiken suger, banorna består av en färgpallet i olika nyanser av grått och texturerna...vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Det är en shooter, men man spenderar större delen av spelet med att åka bil och gå mellan olika meningslösa ställen.

Vad är det för idiot som har bestämt att man bara kan bära två vapen samtidigt. Hallå, det är 2011!!

Jag spelar väldigt mycket spel och var tvungen att spela igenom hela spelet för jag hoppades verkligen att det någon gång skulle bli kul...men nej. Sämsta skiten jag kört på många många år. Mest förbannad på mig själv att jag spelade igenom skiten.

Medlem

Barnsligheter! -.-

Medlem

så man ska inte få berätta för sinna lässare vad man tyckte om spelet? utan man måste säga att det var skit bra etc, vad är det då för menning att lässa om man vet att dem ljuger?


signatur

Rwa?

Inaktiv

Tyckte spelet var värt det

Många gillar bara att hata.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

MFC
Medlem

Idioter. Då vet man iaf att de som inte fått recensionsex gjort sitt jobb!

Nuke the Duke


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Då vet man vilket företag man ska undvika när man köper spel då.

Medlem

DNF förtjänar inte höga betyg. Spelet får stå för vad det är värt, i detta fall inte mycket. Jag tycker att spelet är värt 200 kr spänn, själv fick man spendera 500 kr. Så ni som verkligen vill spela spelet och samtidigt vill spara lite pengar då rekommenderar jag att ni väntar tills prissänkning

Medlem

Skrockar lite skadeglatt åt alla som blev rumpinvaderade när de trodde att de skulle få värsta spelupplevelsen. Vafan trodde ni när inte en jävel har velat ge ut det under alla dessa åren? Att det var för att det var FÖR BRA? Klart som fan att det suger elefantpenis.

Sedan, hur tror ni alla Hollywoodproducenter trycker igenom sina skitfilmer och ändå kan visa strålande förhandsrecensioner? Funkar precis på samma sätt: Skriv att det är bra eller glöm att få frågan fler gånger samt att komma på julfesten där något avdankat jävla skank visar brösten. Det får ju för fan finnas gränser för hur naiva folk får vara innan det blir ättestupan.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Muy-thai:

men allvarligt, hur kan man tycka att spelet är bra?
Har själv spelat igenom det på PC men förundras hur dåligt det faktiskt är.
På varje punkt är spelet skitkasst, det är inte ens kul att spela.
Grafiken suger, banorna består av en färgpallet i olika nyanser av grått och texturerna...vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Det är en shooter, men man spenderar större delen av spelet med att åka bil och gå mellan olika meningslösa ställen.

Vad är det för idiot som har bestämt att man bara kan bära två vapen samtidigt. Hallå, det är 2011!!

Jag spelar väldigt mycket spel och var tvungen att spela igenom hela spelet för jag hoppades verkligen att det någon gång skulle bli kul...men nej. Sämsta skiten jag kört på många många år. Mest förbannad på mig själv att jag spelade igenom skiten.

Så med andra ord så tycker du att spelet är dåligt för att det har dålig grafik!?
Half Life Episode:2 (var det väll?) Innehåll ju knappt annat än att köra bil och fortfarande hyllas det hela tiden!

Tycker inte om att klaga på andras åsikter men om man tycer att ett spel är dåligt för att det inte ser ur som Crysis så det tycker jag är ganska dåligt!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av Annanaz:

så man ska inte få berätta för sinna lässare vad man tyckte om spelet? utan man måste säga att det var skit bra etc, vad är det då för menning att lässa om man vet att dem ljuger?

Det kallas att vara källkritisk. Ställa frågor som "Är det rimligt att det blir bra efter att de panikartat limmat ihopa skräp som samlat damm i 10 år?" Det är det som skiljer dig från amöborna, att du har en kritisk förmåga.

Tyvärr så lyckades inte utgivaren, fanboisen och idioten på reklamfirman att utveckla sig längre än till en encellig existens. Det är ju fan fånar som ni som gör att de kan göra sådant här skit om och om igen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Ger inget betyg för vad man än ger så vet man inte vad företaget TheRednerGroup ska säga. Dem kanske stämmer en för förtal om spel dem marknadsför om man säger fel.

- Kan man inte välja nåt under 1 på betyget?

Medlem

Jag tycker att det fått mer skit än vad det förtjänar, så dålig grafik är det inte och jag tycker det är riktigt underhållande. Jag har inte förväntat mig något sandlådespel utan jag spelar en story, en underhållande sådan Men det är väl min typ av humor och jag tycker det är värt en 3a iaf Kanske inte värt 500 kr men det känns old school och är ungefär vad jag hade förväntat mig men 350 kr är det värt och har gärna boxen i hyllan


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Undra hur mycket minus Wow borde få med sina expansioner som har minst saagt uråldrad grafik och egentligen inte tillför något nytt... http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110616/ny-world-of-warcra... Ser ju för jävligt ut. skulle ju släppts för fem år sedan...

QQ.

Grafiken är inte allt.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Detta är precis som om det blev inbördeskrig i mongoliet.... ingen bryr sig!

Jag har en polare som bor där, jag hade brytt mig...


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Tråkigt att alla recensioner gav dåligt betyg, tycker själv spelet är värt en solklar 4/5


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Tråkigt att alla recensioner gav dåligt betyg, tycker själv spelet är värt en solklar 4/5

DNF var inte riktigt vad jag förväntade mig, men för mig var det ändå den roligaste spelupplevelsen på många år. Tyvärr gör Redner Group att ännu fler än tidigare inte ens vill ge spelet en chans. Taskig tajming för ett taskigt uttalande.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Muy-thai:

Vad är det för idiot som har bestämt att man bara kan bära två vapen samtidigt. Hallå, det är 2011!!
.

Haha... ja... det är ju precis så det är 2011. Alla spel har 2 vapen att bära samtidigt. Och precis så är det i Duke Nukem Forever också... tyvärr. Det skulle varit mer old school. Men att anklaga spelet för att inte tillhöra 2011 för att spelet har något som verkligen tillhör 2011 är som att klaga på att en motorbåt har en motor...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Vem som helst kan jobba med ett spel som går bra. Om man lackar ur så fort man jobbar i motgångar så är man helt enkelt usel på sitt jobb. Bara att lägga nert'!

Medlem

själv läste jag massa recensioner, sen gick jag o köpte Balls of Steel Edtion. Spelfodralet står längst upp i min datormöbel(EDIT: i ett bordsstafli) och strax brevid står bysten man fick med. Ångrar inget.

Medlem
Skrivet av Elmoth:
Skrivet av Muy-thai:

men allvarligt, hur kan man tycka att spelet är bra?
Har själv spelat igenom det på PC men förundras hur dåligt det faktiskt är.
På varje punkt är spelet skitkasst, det är inte ens kul att spela.
Grafiken suger, banorna består av en färgpallet i olika nyanser av grått och texturerna...vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Det är en shooter, men man spenderar större delen av spelet med att åka bil och gå mellan olika meningslösa ställen.

Vad är det för idiot som har bestämt att man bara kan bära två vapen samtidigt. Hallå, det är 2011!!

Jag spelar väldigt mycket spel och var tvungen att spela igenom hela spelet för jag hoppades verkligen att det någon gång skulle bli kul...men nej. Sämsta skiten jag kört på många många år. Mest förbannad på mig själv att jag spelade igenom skiten.

Så med andra ord så tycker du att spelet är dåligt för att det har dålig grafik!?
Half Life Episode:2 (var det väll?) Innehåll ju knappt annat än att köra bil och fortfarande hyllas det hela tiden!

Tycker inte om att klaga på andras åsikter men om man tycer att ett spel är dåligt för att det inte ser ur som Crysis så det tycker jag är ganska dåligt!

Läser det inte alls så utan "på varje punkt är spelet skitkasst" vilket inte bara innebär grafik. Jag kan nämligen relatera rätt väl till detta. Älskade Duke Nukem 3D och hade lätt kunnat tänka mig en uppföljare som bara var förbättring av detta utifrån en standard som ska kunna hållas 2011. Men inte! Inte ens lite nostalgi kunde spelet leverera!

Duke Nukem Forever är ruskigt dåligt på alla punkter. Själv känslan är så jädra dålig att det inte ens är roligt att skjuta fiender, vilket till att börja med är en jättemiss! Faktum är att detta nog är mitt största problem med DNF, det är så jädrans oslipad gameplay att jag helt ärligt tycker Duke Nukem 3D är roligare och fräckare att spela! Grafiken är förarglig för ett spel 2011 och jag blir fortfarande mer imponerad av Doom 3 demot som visades 2001. Det interaktiva görs rätt bra ibörjan av spelet men försvinner rätt snabbt till att bli meningslösa puzzel.

Jag var inte stort fan av HL: Episode 2 heller kan jag säga, men i jämförelse med Duke Nukem Forever har jag inte svårt att hylla det. Verkligen förbannat besviken på hur skiten kunde bli såhär dåligt! Jag hade faktiskt rekommenderat dom att skrota hela projektet en gång till och låta Gearbox göra sin version av spelet baserat på de faktiskt goda idéer de hade. För potential finns ändå där nånstans om man kollar riktigt noga.

Duke Nukem för mig stod för definitionen av ett "rent fps": Det ska bara vara att ta upp närmsta vapen och börja skjuta sig från början till slut precis som Duke Nukem 3D. Jag hade inte förväntningar på nån jäkla story eller liknande. Känns som att DNF inte förtjänade att bli såhär oslipat och rent ut sagt kasst!

Medlem

DNF är iaf bättre än crysis 2, dock så säger det inte så mycket.

Hur man kan ge Crysis 2 en 4:A i betyg...
Totalt Värdelös story, värdelösa voice actors. Värdeslös AI. Sämre grafik än Crysis (1).
Plågade mig igenom det bara för att jag är en "completist".
Crysis 1 inkl warhead var klart bättre.

Att ge Crysis 2 4:a i betyg borde vara tillräcklig anledning för att abdikera från all framtida recensering av spel.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Inaktiv
Skrivet av Peete:

DNF är iaf bättre än crysis 2, dock så säger det inte så mycket.

Hur man kan ge Crysis 2 en 4:A i betyg...
Totalt Värdelös story, värdelösa voice actors. Värdeslös AI. Sämre grafik än Crysis (1).
Plågade mig igenom det bara för att jag är en "completist".
Crysis 1 inkl warhead var klart bättre.

Att ge Crysis 2 4:a i betyg borde vara tillräcklig anledning för att abdikera från all framtida recensering av spel.

Och det är din åsikt, inte FZ:as.

Tycker själv att crysis 2 är utan tvekan bättre än DNF. DNF är sämsta FPS:et jag har spelat på många år. Oavsett om det är Duke nukem eller inte.

Medlem
Skrivet av Peete:

DNF är iaf bättre än crysis 2, dock så säger det inte så mycket.

Hur man kan ge Crysis 2 en 4:A i betyg...
Totalt Värdelös story, värdelösa voice actors. Värdeslös AI. Sämre grafik än Crysis (1).
Plågade mig igenom det bara för att jag är en "completist".
Crysis 1 inkl warhead var klart bättre.

Att ge Crysis 2 4:a i betyg borde vara tillräcklig anledning för att abdikera från all framtida recensering av spel.

Jag håller med dig lite, för Crysis 2 storyn sög. Storyn tog slut innan jag hann fatta nånting. Värdelös!!
Jag vet inte om ni minns när Richard Morgan påstod att MW 2 storyn hade ingen grund och att de borde skämmas över storyn de skrev till MW2. Frågan är nu på vilken sätt var Crysis 2 storyn bättre än MW2:s?

Medlem

kejsaren har inga kläder

Inaktiv

Hur kan en PR-byrå bli så upprörd att han kläcker ur sig något så jävla dumt? att en programmerare eller någon annan som varit med och gjort spelet kan få ryck och spy galla i ett illa valt tillfälle men någon som jobbar för en PR-byrå som ska promota spelet? Eller är han bara ett hardcore duke nukem fan?

Medlem

Om ett spel ligger i ugnen i? 15? år.. Och inte lever upp till precis alla dessa förhoppningar, ptja. Då får man räkna med kritik helt enkelt.
Vart kommer man med hot i en sådan bransch egentligen?


signatur

Chooch it

Medlem
Skrivet av MFC:

Idioter. Då vet man iaf att de som inte fått recensionsex gjort sitt jobb!
Nuke the Duke

Hehe, precis.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar