Duke Nukem Forever får Take-Two att falla

Robot
Duke Nukem Forever får Take-Two att falla

Utgivarens aktievärde har fallit med 15 procent sedan mitten av maj.

#take-two, #duke-nukem-forever, #la-noire, #red-dead-redemption


Medlem
Duke Nukem Forever får Take-Two att falla

Jobbigt läge, hoppas det rättar för dom.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

L.A. Noire förtjänar mycket bättre än så.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Konstigt, trodde verkligen att Duke skulle sälja jättebra (verkar så i Sverige iaf), och Rockstargames säljer väl alltid i massor? Synd för då blir väl framtiden ännu mer "förenklad", varför plocka upp vapen och ladda om själv som i Duke när allting kan skötas automatiskt? Varför lösa brott på egen hand när spelet kan lösa det åt dig? (LA Noire) ...

Medlem

Hade nog köpt La Noire och RDR om det fanns till PC men tji fick de(jag). Undrar om detta förser dem i någon form av dålig finansiell situation så de måste sälja licenser till andra företag som misshandlar titlarna.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

L.A. Noire förtjänar mycket bättre än så.

Absolut förtjänar L.A. Noire det, men tycker även att det borde göra det. Speciellt med deras massiva reklamkampanj de verkligen verkar ha kört på med, från Times square - Paris tunnelbana. Men att döda folk (helst online) i en relativt snygg miljö är väl som alltid det mest gångbara försäljningsmässigt.

Moderator | Testpilot

Varken L.A Noire eller Duke Nukem är överdrivet bra spel imo.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

L.A. Noire är ett givet köp men då jag siktar på att spela minimialt i sommar så hoppas jag att det har sjunkit en aning i pris till hösten och blir därför en investering då istället.

/ LordDaimos

Inaktiv
Skrivet av Fuidama:

Hade nog köpt La Noire och RDR om det fanns till PC men tji fick de(jag)

Jo, samma här. Men de lär aldrig dyka upp på PC tyvärr. Tänker inte köpa en konsoll bara för ett fåtal spel jag är intresserad av.

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

Konstigt, trodde verkligen att Duke skulle sälja jättebra (verkar så i Sverige iaf), och Rockstargames säljer väl alltid i massor? Synd för då blir väl framtiden ännu mer "förenklad", varför plocka upp vapen och ladda om själv som i Duke när allting kan skötas automatiskt? Varför lösa brott på egen hand när spelet kan lösa det åt dig? (LA Noire) ...

Dåliga recensioner påverkar aktiekursen. Så var det för EA när Medal of honor släpptes och så var det även för THQ när Homefront släpptes (bägge fick ett sämre mottagande än vad man hade förväntat sig).

Spel som DNF kan sälja bra inledningsvis pga. hype men kvalitétsbristen kommer få försäljningen att dala mycket kraftigt med tiden, därför så sjunker också aktiekursen för utgivaren.

Medlem

L.A. Noire blev man ju lite besviken på... det känns verkligen mer som en film än ett spel. Det skulle ha varit MER som GTA... mer öppet och fritt.

Medlem

L.A. Noire sög, verkligen ett ruskigt överskattat spel. Jag förstår att det inte sålt något, ångrar själv att jag la ut pengar på det. Svintråkigt spel efter första skivan.

Medlem

Det är förjävligt synd att inte L.A. Noire har sålt bra. Spelet är nästan helt nytt och riktigt bra.

Okej, spelet är kanske inte perfekt. Men nya spel som inte är COD behövs. Hoppas att de vågar satsa på ett L.A Noire 2 ändå. Då kan de göra spelet ännu bättre.

Känns som att alla spel som inte är uppföljare säljs så dåligt. Som mirrors edge, ett riktigt bra spel som förtjänade några miljoner till i försäljningstatistiken.

Medlem

Det får man väl räkna med när man tar ett spel som Duke Nukem Forever under sina vingar...?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

DNF var pissdåligt så om de hade förväntat sig att den skiten skulle lyckas så är det nåt fel i huvudet på dem. Hade själv inte förväntat mig att det skulle bli någon jättesuccé men det vart ju verkligen sjukt mycket sämre än jag hade kunnat ana. Ångrar som fan att jag köpte det nu.

L.A. Noire däremot är jävligt bra och jag trodde att det sålde betydligt bättre än så där.

Seriöst, består dagens spelare endast av småbarn som är för efterblivna för att kunna uppskatta något annat än CoD eller annan hjärndöd onlineFPSklon? Idiotiskt säger jag bara..

Medlem

Konsolifieringens baksida kanske?
Skulle lätt köpa RDR och LA Noire om de bara fanns till PC...

Medlem

900 000 på en månad i USA känns väl inte så jävla dåligt?
Är det något som förstör så är de ju att de tog hand om det självdöende DNF.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hail to the King, Baby!

Medlem

Släpp RDR & LA Noir till pc så kommer nog siffrorna att hoppa upp några hundra tusen till iaf. Fattar inte att en utvecklare verkligen vill missa den försäljningen.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv
Skrivet av Siken:

Det är förjävligt synd att inte L.A. Noire har sålt bra. Spelet är nästan helt nytt och riktigt bra.

Okej, spelet är kanske inte perfekt. Men nya spel som inte är COD behövs. Hoppas att de vågar satsa på ett L.A Noire 2 ändå. Då kan de göra spelet ännu bättre.

Känns som att alla spel som inte är uppföljare säljs så dåligt. Som mirrors edge, ett riktigt bra spel som förtjänade några miljoner till i försäljningstatistiken.

Att sälja in ett nytt IP är svårt och jag tror personligen att många hade svårt att förstå vad La Noire var för slags spel, det är inte precis som att man vid första anblick förstår att det rör sig om en deckare/third person shooter i ett sandbox-spel.

Medlem

L.A. Noire säljer inte för att det inte är en GTA klon. Dagens får klarar inte av något som är baserat på karaktärerna snarare än pistolerna.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Släpp La. Noire och Red Dead Redemption till PC så ser ni vinst..

Medlem

AL Noire hade sålt sjukt mycket bättre om de bara slängt in någon form av multiplayer, om så bara ett co-op låge med split screen eller online där man kunde hjälpas åt så hade det gjort spelet väldigt mycket mer intressant...
Att de sen spammade ut dyr DLc i mängder ger alltid låg försäljning, se bara på Alan Wake. Säg att ni ska göra många DLC och folk väntar på en Game of the YEar eller liknande, svårare än så är det inte.
Mindre (men större) DLC samt co-op nästa gång tack.

Medlem

duke forever e riktigt roligt....

Medlem

Skulle hellre köpa 2 ex av Duke Nukem än att köpa LA Noire, överhypat skitspel. Nog det mest upprepande spelet på mycket mycket länge, t.o.m. Tetris är mindre upprepande.

---
Och ni som vill ha RDR och L.A N till PC, har Take 2 någonsin släppt ett bra PC-spel? Tänk efter innan ni svarar, ja, GTA och GTA 2 var ju bra. Sedan har alla andra spel varit oerhört dåliga jämfört med konsol-ditot. Menar, GTA 3-4 gick ju knappt att spela på någon dator....

Medlem
Skrivet av Håkan:

Skulle hellre köpa 2 ex av Duke Nukem än att köpa LA Noire, överhypat skitspel. Nog det mest upprepande spelet på mycket mycket länge, t.o.m. Tetris är mindre upprepande.

---
Och ni som vill ha RDR och L.A N till PC, har Take 2 någonsin släppt ett bra PC-spel? Tänk efter innan ni svarar, ja, GTA och GTA 2 var ju bra. Sedan har alla andra spel varit oerhört dåliga jämfört med konsol-ditot. Menar, GTA 3-4 gick ju knappt att spela på någon dator....

Fel. Gta 3 gick utmärkt, GTA: SA var hundratals gånger bättre än konsolversionerna. Vaför? Mod-möjligheterna. GTA 4? Visst, horribelt optimerat, GFWL och massa annat DRM trams, men när det väll flöt på, så var det fan bland det bästa liret på länge. Det krävdes dock rejält med dator kraft för att kunna spela det på höga inställningar.

"gta 3- 4 gick ju knappt att spela på någon dator.." Gta 4 förmodar jag att du menar, gta 3 är riktigt gammalt, kräver ingenting.

Medlem

Det låter på några som de tror att finns 2 knappar hos utgivarna, en för PC och en för konsoll.

Och trycker man på den för PC så är det släppt på PC, typ, och bara drar in massa pengar.

Det är ju otroligt massa jobb att få till på varje plattform.
Att man investerar mer i en flopp är ju inte troligt.

Och som vi såg med Witcher 2 nyligen så sålde det hyggligt eftersom det var enbart till PC. Nu med Take-Two titlarna så är ju alla med konsoll redan sålda så det tunnar ut potentialen för sålda PC-ex. För att inte nämna piratkopieringen ovanpå det.

Noire är nog givet köp för mig, men då vet man att det är värt att vänta för priserna lär droppa för att få upp försäljning rätt snart.

Medlem

Noire är ju astråkigt...lider mig igenom det och ska sälja ASAP

Klart L.A. kommer sälja över en miljon, de får ha lite tålamod.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

wait for it....waaaaaaaaaaaaaaaait for it..."its the pc pirates fault"

såååja

12
Skriv svar