Warhammer 40k-MMO spelbart på nästa E3

Robot
Warhammer 40k-MMO spelbart på nästa E3

"Vi tävlar med två av de största varumärkena i världen; World of Warcraft och Star Wars", säger THQ-chefen Danny Bilson.

#warhammer-40000-dark-millennium-online, #thq, #vigil-games, #darksiders, #world-of-warcraft, #star-wars-the-old-republic


Medlem
Warhammer 40k-MMO spelbart på nästa E3

Känns som att de missade gw2 som om något också kan bli en väldigt stor konkurrent. Är själv överhuvudtaget inte ens intresserad av warhammer så kommer nog hålla mig till gw2 när det släpps.

Medlem

Men snälla... Släpps ju ett MMORPG varje år känns det som. Det finns redan ett Warhammer MMORPG ute också.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Men snälla... Släpps ju ett MMORPG varje år känns det som. Det finns redan ett Warhammer MMORPG ute också.

Så du menar att warhammer fantasy är samma sak som warhammer 40k?

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Men snälla... Släpps ju ett MMORPG varje år känns det som. Det finns redan ett Warhammer MMORPG ute också.

Fast det är ju Warhammer Fantasy MMO, samt de var ganska... lackande i flera områden kan vi säga.

Medlem

Jag gillar releasedatumet. "mellan april 2012 och mars 2013."

Inaktiv

Vigil Games har bara gjort Darksiders innan, som var grymt bra, men det är ett singleplayerspel. Vet inte om de har kapacitet att göra ett bra MMO, men bra spel kan de göra i alla fall.

WoW och GW2 är fantasyspel, precis som 95% av alla andra MMO. Old Republic och Warhammer 40K tycker jag är intressanta just för att de inte är fantasyspel i grunden. Jag tänker även kolla in Secret World förstås, som verkar bli ett av väldigt få moderna MMO med en intressant bakgrund.

Medlem

Jag hade klättrat i taket av upphetsning om det inte vore för att det är ett MMO


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

AW8
Medlem

Ska bli intressant att se hur detta spel kommer att bli.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

det lär ju bli bättre än wow iaf,, sämre skit får man leta efter..

ser fram emot ReLaunchen av Age of Conan faktiskt,, och Filmen med jason momoa nånting
age of conan är för övrigt free to play med vissa restriktioner nu....

Medlem

Jag hoppas på det här, hoppas verkligen man siktar själv när man skjuter


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag hoppas på det här, hoppas verkligen man siktar själv när man skjuter

det tror jag inte kommer hände,,det är trots allt ett mmo och inget fps

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av Javas:

Jag hoppas på det här, hoppas verkligen man siktar själv när man skjuter

det tror jag inte kommer hände,,det är trots allt ett mmo och inget fps

I en trailer visas ett kort segment där någon spelar en space marine som pangar på som i ett tredjepersonsskjutspel med hårkors och allt. Verkar lovande, warhammer 40k är ju awesome trots allt.

Medlem
Skrivet av red_laces:
Skrivet av roftg:
Skrivet av Javas:

Jag hoppas på det här, hoppas verkligen man siktar själv när man skjuter

det tror jag inte kommer hände,,det är trots allt ett mmo och inget fps

I en trailer visas ett kort segment där någon spelar en space marine som pangar på som i ett tredjepersonsskjutspel med hårkors och allt. Verkar lovande, warhammer 40k är ju awesome trots allt.

Då kanske spelet kan bli något Hoppas man har tid för mmo när det släpps, man börjar bli gammal nu^^


signatur

Game long and prosper

Medlem

Guild Wars 2 är högst rankad på MMORPG.com, känns lite konstigt att överse det spelet så kraftigt.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

ZzzZz... Man kan ju alltid hoppas att dom lyckas göra ett mmo som faktiskt skiljer sig från mängden

Medlem

Gillade Warhammer Online som tusan, mitt enda problem var att jag var mer ett fan av 40,000-standard.

Hoppas mina böner blivit besvarade och att detta spelet faktiskt kommer bli en hit.

rollar CHAOS SPACE MARINE DIREKT, Aaaaaaw yeeaaah!

Medlem

Vad heter FPS spelet?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av red_laces:
Skrivet av roftg:
Skrivet av Javas:

Jag hoppas på det här, hoppas verkligen man siktar själv när man skjuter

det tror jag inte kommer hände,,det är trots allt ett mmo och inget fps

I en trailer visas ett kort segment där någon spelar en space marine som pangar på som i ett tredjepersonsskjutspel med hårkors och allt. Verkar lovande, warhammer 40k är ju awesome trots allt.

att man kan zooma in och få ett sikte det går i många andra mmo,, men det fungerar inte som i ett fps spel som du verkar tro,, det kanske bara är en ability spelarn klickar å för att skjuta spärreld mot ett visst mål,, typ en aoe effekt fast i stället för en cirkel på marken har denna abilityn ett hålkors som visar mot vilket mål du dkjuter,, men 1 shot headshots osv nä sånt kommer inte finnas, det fungerar helt enkelt inte i ett mmo,,men jag kan ha fel, vem vet det lät vi få se,... men skulle det vara så då spelar jag hellre battlefield

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av roftg:
Skrivet av Javas:

Jag hoppas på det här, hoppas verkligen man siktar själv när man skjuter

det tror jag inte kommer hände,,det är trots allt ett mmo och inget fps

I en trailer visas ett kort segment där någon spelar en space marine som pangar på som i ett tredjepersonsskjutspel med hårkors och allt. Verkar lovande, warhammer 40k är ju awesome trots allt.

att man kan zooma in och få ett sikte det går i många andra mmo,, men det fungerar inte som i ett fps spel som du verkar tro,, det kanske bara är en ability spelarn klickar å för att skjuta spärreld mot ett visst mål,, typ en aoe effekt fast i stället för en cirkel på marken har denna abilityn ett hålkors som visar mot vilket mål du dkjuter,, men 1 shot headshots osv nä sånt kommer inte finnas, det fungerar helt enkelt inte i ett mmo,,men jag kan ha fel, vem vet det lät vi få se,... men skulle det vara så då spelar jag hellre battlefield

Skjutandet kanske blir lite mer som i Global Agenda, det funkar fint för en mmo shooter imo


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Vad heter FPS spelet?

Fire Warrior.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av roftg:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av roftg:
Skrivet av Javas:

Jag hoppas på det här, hoppas verkligen man siktar själv när man skjuter

det tror jag inte kommer hände,,det är trots allt ett mmo och inget fps

I en trailer visas ett kort segment där någon spelar en space marine som pangar på som i ett tredjepersonsskjutspel med hårkors och allt. Verkar lovande, warhammer 40k är ju awesome trots allt.

att man kan zooma in och få ett sikte det går i många andra mmo,, men det fungerar inte som i ett fps spel som du verkar tro,, det kanske bara är en ability spelarn klickar å för att skjuta spärreld mot ett visst mål,, typ en aoe effekt fast i stället för en cirkel på marken har denna abilityn ett hålkors som visar mot vilket mål du dkjuter,, men 1 shot headshots osv nä sånt kommer inte finnas, det fungerar helt enkelt inte i ett mmo,,men jag kan ha fel, vem vet det lät vi få se,... men skulle det vara så då spelar jag hellre battlefield

Skjutandet kanske blir lite mer som i Global Agenda, det funkar fint för en mmo shooter imo

Ett WH40K-spel i stil med Planetside hade varit väldigt intressant. Tror också att spelet behöver nischa sig åt ett mer actionbetonat håll för att slå igenom ordentligt.

1
Skriv svar