Witcher 2 på easy blir enklare till konsol

Robot
Witcher 2 på easy blir enklare till konsol

CD Projekt vill göra spelet tillgängligt för alla, casual som hardcore.

#the-witcher-2-assassins-of-kings, #cd-projekt


Moderator | Testpilot
Witcher 2 på easy blir enklare till konsol

Ser inget fel med detta!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

jag som tyckte normal var litte enkelt men gör som dom vill bara vi får några bra expansioner till pc ;P


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Detta är väl OK... Borde finnas very easy ibland också på vissa spel, man har ju ändå hard, very hard och insane eller liknande så varför inte lättare för alla 40+ som ska spela för första gången

Medlem

Finner det väldigt positivt då jag hade svårt för det i början och då sänkte till easy från normal, där det ändå vart en viss utmaning ibland om man råkade glömma bort saker ^^

Medlem

Ja, dem där småbarnen som användes sig utav en konsol behöver väl all hjälp dem kan få, antar jag...

And let the flamewar beeeeegin!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

hah lol det roliga är att det inte har helt fel konsol-barnen har väl spelat för mycket cod och glömt vad en utmaning är.

Medlem

Var så kul. När en kompis berättade om hur omöjligt spelet var redan i början så trodde jag inte honom. Sen när jag började spela dog jag inom 10 sekunder efter att man fick börja styra gubben (jag började tydligen med scenen där draken flyger över och grillar en). Efter att ha dött typ 50 gånger i prologen fick jag till slut starta om på normal istället för hard. Dock lämpar sig det här spelet nästan bättre för handkontroller, så jag förstår inte riktigt varför man skulle behöva ha en lättare svårighetsgrad, men visst, det finns ju många fler casualspelare när det gäller konsol.

Medlem

Tacka vet jag starten på Daggerfall. Där finns inga "nivåer" att välja.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

The witcher 2 är inte svårt. Det är bara orättvist. Men spelet blir för lätt i tredje kapitlet, så meh.

Medlem
Medlem

Spelet var ju seriöst för lätt på Easy. Hörde hur många klagade på hur svårt spelet var och rekommenderade easy???

I alla fall, det enda som är problemet med spelet är de första timmarna som kanske borde balanseras lite bättre. Efter de blir easy super easy på ett ungefär. Skulle tippa på att de svårare svårighetsgraderna har ungefär samma problem. Blir att köra på hard nästa tur men har en backlog av andra spel att ta mig igenom först.

Medlem

Klart det blir, allt ska vara så lätt på konsol. Highlightade objects, autoaim...you name it. Låt spelet spela spelet åt oss.

Herregud.

Medlem

Ännu lättare?

YEY!, jag har klarat ut the witcher 2 på den lättaste svårighetsgraden!

Vilken bragright... -.-

Svåraste / näst svåraste + trial & error = win.

Medlem
Skrivet av V1per:

Ja, dem där småbarnen som användes sig utav en konsol behöver väl all hjälp dem kan få, antar jag...

Är väll ganska spikat.

Medlem

Jag är tacksam för spel med lätta Easy modes. Jag uppskattar spel väldigt mycket men är lättstressad och inte lika snabb som de flesta unga.

Medlem

Seriöst hur kan man klaga på svårhetsgraden och rekommendera easy?.

Medlem

När man är närmare 60 år är det väldigt tacksam med enklare svårighetsgrader...du blir äldre du med

Medlem

easy är ju väldigt enkelt redan som det är.

Medlem
Skrivet av penguin:

När man är närmare 60 år är det väldigt tacksam med enklare svårighetsgrader...du blir äldre du med

Oj du var ett speciellt undantag

Medlem

Alla andra svårighetsgrader förutom easy kommer dock vara identiska med pc-versionen, lovar CD Projekt.
Tack så mycket!!!

Bara för att det finsn p12or på PC som inte klarar av att spela The Witcher så behöver inte vi andra straffas oavsett plattform, såvida det inte släpps till Wii ser jag inte varför de ens behöver en easy.-nivå. Nej tack, spel ska spelas på svåraste nivån på såväl Pc som konsol, annars är det ingen utmaning!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Alla andra svårighetsgrader förutom easy kommer dock vara identiska med pc-versionen, lovar CD Projekt.
Tack så mycket!!!

Bara för att det finsn p12or på PC som inte klarar av att spela The Witcher så behöver inte vi andra straffas oavsett plattform, såvida det inte släpps till Wii ser jag inte varför de ens behöver en easy.-nivå. Nej tack, spel ska spelas på svåraste nivån på såväl Pc som konsol, annars är det ingen utmaning!

Lycka till med Insane nivån på The Witcher 2

Medlem

Insane är det man ska köra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Tacka vet jag starten på Daggerfall. Där finns inga "nivåer" att välja.

Man var glad att man ens hittade ut överhuvudtaget ur "fängelsehålan", lärde sig vägen efter ett par gånger men har för mig att det tog mig ett par dagar att ens hitta ut.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Tybalt:

Tacka vet jag starten på Daggerfall. Där finns inga "nivåer" att välja.

Man var glad att man ens hittade ut överhuvudtaget ur "fängelsehålan", lärde sig vägen efter ett par gånger men har för mig att det tog mig ett par dagar att ens hitta ut.

Det var en rätt brutal start. Tuffa motståndare samt... tror det var något rum med en spindel (?).. om man gick in dit så var det i princip kört. Skapa ny karaktär.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Huh. Jag spelar alltid RPGs på lättaste. Storyn är det jag är ute efter och strider brukar bli långtråkiga. Gå dit, döda det, gå dit, döda det, respawnande fiender, etc. Nej tack.

Nu vet jag inte hur The Witcher 2 är på högre svårighetsgrad än easy men det är väldigt enkelt på easy (är någonstans i kapitel två, borde bara bli lättare hädanefter), så normal borde inte vara allt för mycket svårare tycker jag.

Medlem

Jag önskar att konsoler tillåter spelaren att ändra fler saker än svårighetsgrad. Det skulle vara fantastiskt om man kunde ändra grafikinställningar också. Då kan man själv välja ögongodis kontra FPS.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Om de känner att de måste göra så för att tillräckligt många lata & korkade personer ska köpa det så får det vara värt det.

Detta ser jag som ett bevis på att (iaf vissa) utvecklare ser konsolspelare som dummare än PC spelare

Medlem

Suck och stön
bara för att folk är dåliga så behöver inte alla lida för att dom .. helt enkelt.. Suger
Jag tyckte att Hard var enkelt, så satte på högsta, då vart spelet roligt

Men Men, vad kan man göra? ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

1
Skriv svar