Silent Hill: Downpour

Robot
Silent Hill: Downpour

En gång älskad och hyllad av alla. Numera cementerad som en medioker skräckserie. Vi spelar Silent Hills tjeckiska comeback.

#konami, #silent-hill-homecoming, #vatra-games, #silent-hill-2


Inaktiv
Silent Hill: Downpour

Nej tack, serien dog med Homecoming för mig.

Jag nöjer mig med Silent Hill 1-4.
Shattered Memories räknar jag inte ens som ett Silent Hill spel, men det är helt okej annars.

Medlem

Ser ju skitbra ut, hoppas det levererar i slutändan. blir lätt ett köp!

Trots att de flesta verkar ogilla det så tycker jag att även Homecoming var riktigt bra och hade den gamla Silent Hill känslan. Hajjar inte varför folk gnäller då det kommer nya bra skräckspel? ingenting kommer klå SH2 ändå så var glad att dom ger oss lite andra läskiga historier att bli skrämda av.

Det enda jag inte gillar i serien är Shattered Memories... man vill ju få känslan av lugn då man lyckats slå ihjäl odågorna, men där var det bara att fly vilket gjorde det mest tråkigt.

Medlem

Jag ser en del potential. har sett några gameplay trailers från E3 och den här serien mår bra av att låna från sina föregångare, där 1, 2 och 3 är mästerverk enligt mig. De återanvänder en del ljudeffekter. Det karaktäristiska ljudet av att plocka upp ammo/saker får nostalgipulsen att börja bulta!

Jag vågar inte hoppas på något underverk, Team Silent är trots allt de som borde tagit beslutet att skrota eller fortsätta med serien helt. Men jag är positiv till att det fortfarande produceras survival horror spel än idag, även om vissa SH spel inte bar varumärket med värdighet.

Medlem

Bara undrar, tar denna serien någonsin slut?

Medlem
Skrivet av oudiose:

Bara undrar, tar denna serien någonsin slut?

Tydligen inte, men precis som med många andra spelserier så har spelen inget med varandra att göra, bortsett från temat. Det innebär att det inte finns något definitivt slut, varken på serien eller rent storymässigt.

Medlem

Kanske kan vara något. Homecoming var lite väl slätstruken men jag kissade nästan på mig när jag spelade The Room och det anses väl rätt mediokert?

Medlem

Åh vad jag hoppas på detta spel! Snälla låt det bli bra!

Medlem

Silent Hill: Origins till PSP tyckte jag var väldigt underhållande. Men spelen borde bli mer öppna och mindre linjära. Och odödliga monster som dammsugar-spökena i SH4 måste BORT!

Mer Lovecraft Mythos - mindre Run'N'Gun.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

I'm very exited! Har inte varit ett bra Silent Hill sen trean.

Medlem

Hoppas den här blir bra, jag var nöjd med Homecoming och hoppas bli nöjd med den här delen också.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Nöjde mig med att läsa slutsatsen av förhandstitten för jag vill inte ha några spoilers, det här spelet kommer att köpas i vilket fall som helst.
Jag har ingetting emot att spelet har gammal spelmekanik och så, jag stör mig på onödiga förändringar, det viktigaste är SKRÄCKEN och som Fredrik skriver BERÄTTELSEN. Vill jag ha en mer ren spelupplevelse så spelar jag Mario, Silent Hill spelar jag för stämningen och för att bli skrämd. Nej, det är bara att hålla tummarna I guess. Konami får för min del gärna begrava Silent Hill och börja på en ny skräck-franchise helt och hållet.

En sak jag vill nämna också: Det finns en anledning till varför Team Silent aldrig återupprepade story-formulan från Silent Hill 2 och det är för att serien hade blivit tråkigt förutsägbar om alla Silent Hill-spel försökte efterlikna den delen. Alla de fyra första SH-spelen är otroligt olika och jag tycker det är så tråkigt att alla nya spelutvecklare till serien är bara intresserade utav att göra SH2 igen.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Alla de fyra första SH-spelen är otroligt olika och jag tycker det är så tråkigt att alla nya spelutvecklare till serien är bara intresserade utav att göra SH2 igen.

Mjo men folk brukar dissa många titlar före dom ens sett dom då det talas om nya funktioner och gameplay... så jag antar de som gör uppföljare till redan populära spel kör 'better safe than sorry', dom harva på i samma stil som de populära delarna men med ny story och endast småändringar i gamepleyet. Inte mig emot då det gäller SH serien... mer av det goda

Medlem
Medlem

För dåligt med skräckspel på PS3 så jag tar vad dem kastar mot mig.. dock är jag förbannad över förseningar, nu är det tydligen inte förrän 30 mars som spelet skall släppas i Sverige.. trots en mars 13 release i usa.. vi får vänta närmare 3 veckor? Varför.. skeppas det med bananbåt hit eller?


signatur

"High life on low budget"

1
Skriv svar