Dungeon Siege III

Medlem
Skrivet av AshTray:

Jajaja, men har det ATMOSFÄR!? Som Jocke Bennet tror jag, skrev om i PC Gamer om det första spelet för hundra år sen.

Nä, trodde väl inte det. Det här verkar vara skräpigt. Man får inte göra sin egen karaktär, inga health potions, inga åsnor (?)...

Ja det är faktist en av dom sakerna som är riktigt bra i spelet just atmosfären.

Medlem

Provade en nerladdad version bara för att se hur det är. Stängde av efter 5 minuter när jag märkte att det var extremet osmidigt att gå igenom menyerna för utrustning, quest mm...

Medlem

Spelet är i det närmaste ospelbart på PC på grund av kontrollen och styrningen som inte ens går att ändra på något sätt. Inte heller går det att i någon vidare utsträckning konfigurerar sin karaktär och förmågor. Tyvärr är spelet helt gjort för konsol och upplevelsen blir därefter, extremt casual utan valmöjligheter. Det i sig har jag inget emot, man får välja vilken målgrupp man vill men att spelet knappt går att styra på PC gör det dock helt ospelbart.

Att PC-versionen fick tre av fem i betyg kan enbart innebära att recensenten inte ens spelat spelet till PC. Även om recensenten påstår att PC varit en testplattform. Jag är övertygad om att det är en lögn från FZ med tanke på betyget.

Medlem
Skrivet av Paladia:

Spelet är i det närmaste ospelbart på PC på grund av kontrollen och styrningen som inte ens går att ändra på något sätt. Inte heller går det att i någon vidare utsträckning konfigurerar sin karaktär och förmågor. Tyvärr är spelet helt gjort för konsol och upplevelsen blir därefter, extremt casual utan valmöjligheter. Det i sig har jag inget emot, man får välja vilken målgrupp man vill men att spelet knappt går att styra på PC gör det dock helt ospelbart.

Att PC-versionen fick tre av fem i betyg kan enbart innebära att recensenten inte ens spelat spelet till PC. Även om recensenten påstår att PC varit en testplattform. Jag är övertygad om att det är en lögn från FZ med tanke på betyget.

Du kanske ska ta o läsa igenom recensionen innan du spottar ur dig massa, DET ÄR XBOX360 versionen som är testad. Ingenstans säger recensenten att det är PC versionen han spelat.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Paladia:

Spelet är i det närmaste ospelbart på PC på grund av kontrollen och styrningen som inte ens går att ändra på något sätt. Inte heller går det att i någon vidare utsträckning konfigurerar sin karaktär och förmågor. Tyvärr är spelet helt gjort för konsol och upplevelsen blir därefter, extremt casual utan valmöjligheter. Det i sig har jag inget emot, man får välja vilken målgrupp man vill men att spelet knappt går att styra på PC gör det dock helt ospelbart.

Att PC-versionen fick tre av fem i betyg kan enbart innebära att recensenten inte ens spelat spelet till PC. Även om recensenten påstår att PC varit en testplattform. Jag är övertygad om att det är en lögn från FZ med tanke på betyget.

Du kanske ska ta o läsa igenom recensionen innan du spottar ur dig massa, DET ÄR XBOX360 versionen som är testad. Ingenstans säger recensenten att det är PC versionen han spelat.

Det är du som bör läsa den.

Överst står det klart och tydligt:
Testplattform: PC, Xbox360, PS3.

Det kan inte misstolkas, det står tydligt att PC varit en av testplattformarna. Utöver detta så ligger recensionen under kategorin PC, betyget gäller således även PC-versionen. Det sorgliga är att någon kanske tror på recensionen samt betyget och köper PC-versionen glad i hågen då de förlitar sig på att FZ skulle ange några problem om några sådana fanns, för att sedan få ett i princip ospelbart spel.

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Paladia:

Spelet är i det närmaste ospelbart på PC på grund av kontrollen och styrningen som inte ens går att ändra på något sätt. Inte heller går det att i någon vidare utsträckning konfigurerar sin karaktär och förmågor. Tyvärr är spelet helt gjort för konsol och upplevelsen blir därefter, extremt casual utan valmöjligheter. Det i sig har jag inget emot, man får välja vilken målgrupp man vill men att spelet knappt går att styra på PC gör det dock helt ospelbart.

Att PC-versionen fick tre av fem i betyg kan enbart innebära att recensenten inte ens spelat spelet till PC. Även om recensenten påstår att PC varit en testplattform. Jag är övertygad om att det är en lögn från FZ med tanke på betyget.

Du kanske ska ta o läsa igenom recensionen innan du spottar ur dig massa, DET ÄR XBOX360 versionen som är testad. Ingenstans säger recensenten att det är PC versionen han spelat.

Längst upp under rubriken står följande:
Testplattform: PC, Xbox360, PS3

Sedan står det visserligen på en plats i recensionen att det är xbox-versionen, men övertydligt är det knappast.

Hade varit intressant med en kommentar om de andra plattformarna också, finns några om pc-versionen bland kommentarerna iaf. Får väl vänta på att det dyker upp fler recensioner annars. Vore trevligt att ha något coop-lir att dra igenom någon regnig dag i sommar.

Inaktiv

Ja, ett enda PC spel testas numera inte för recensioner. bara konsoller, om det inte är exlusivt för pc vill säga. Är jävligt dumt kan jag säga, någon annan som håller med?


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Ja, ett enda PC spel testas numera inte för recensioner. bara konsoller, om det inte är exlusivt för pc vill säga. Är jävligt dumt kan jag säga, någon annan som håller med?

Jo, håller med.

Detta var ett spel jag såg fram emot, gillade både ettan och tvåan som COOP-spel på PC. Men jag har inte läst en enda positiv komentar angående detta spelet på PC, har dock inte provat demot själv, men det känns som en 1:a är ett högt betyg för PC-versionen, enligt vad man läst

Ganska synd.

Kanske testar det när det dyker upp på nå´n rea, har ju en X-box kontroller jag kan koppla in i värsta fall.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av kaem79:

bättre att de skriver om sin personliga åsikt om spelet, men sedan ger det ett rättvist, mer objektivt betyg.

Det här har vi ju redan disktuerat, men det tål att upprepas – betyg bygger på vad någon tycker om något, därför kan de inte vara objektiva.

Svarar på detta än en gång eftersom Tompa tydligen tagit bort mitt första svar. Du har fel Tompa. Som recensent måste man kunna vara saklig, kunnig, expert, opartisk för att kunna ge ett ärligt, rättvist betyg på en sak. Om en recensent har dessa egenskaper så är han per automatik mer objektiv. Om alla tänkte som ni FZ, så hade farfar 90 bast kunnat få jobb hos er som recensent. Fråga er själva - vem vill läsa en recension som gjorts av en person som inte kan något om spel o därav en rent subjektiv recension per automatik innehållande skitsnack som kommer från personens fantasier. Det är inte så enkelt att en recension är helt subjektiv som du o likasinnade säger. Jag kan fortsätta hur länge som helst, men det ska jag inte göra. Jag återkommer om du kommenterar i framtiden mina inlägg om att ni gör usla recensioner pga att ni är helt subjektiva. Sist då! The Witcher fick en etta hos er, men hos resten av världen en åtta. Snacka om att vara ute o cykla.

Medlem

Körde demot på PC och tyckte att det var för segt gameplay.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av kaem79:

bättre att de skriver om sin personliga åsikt om spelet, men sedan ger det ett rättvist, mer objektivt betyg.

Det här har vi ju redan disktuerat, men det tål att upprepas – betyg bygger på vad någon tycker om något, därför kan de inte vara objektiva.

Svarar på detta än en gång eftersom Tompa tydligen tagit bort mitt första svar. Du har fel Tompa. Som recensent måste man kunna vara saklig, kunnig, expert, opartisk för att kunna ge ett ärligt, rättvist betyg på en sak. Om en recensent har dessa egenskaper så är han per automatik mer objektiv. Om alla tänkte som ni FZ, så hade farfar 90 bast kunnat få jobb hos er som recensent. Fråga er själva - vem vill läsa en recension som gjorts av en person som inte kan något om spel o därav en rent subjektiv recension per automatik innehållande skitsnack som kommer från personens fantasier. Det är inte så enkelt att en recension är helt subjektiv som du o likasinnade säger. Jag kan fortsätta hur länge som helst, men det ska jag inte göra. Jag återkommer om du kommenterar i framtiden mina inlägg om att ni gör usla recensioner pga att ni är helt subjektiva. Sist då! The Witcher fick en etta hos er, men hos resten av världen en åtta. Snacka om att vara ute o cykla.

Men skriv en recension du då om du tror att du kan göra det så objektivt och bra. Nu tror jag inte du kommer att göra det för att du inte kan utan är bäst på att att klaga som är enkelt när saker är inte som du tycker.

Kan du skriva en recension om ett spel som inte bara består av fakta och sen sätta ett betyg som har inget med din personliga åsikt så är det den första jag har sett och FZ kommer nog att anställa dig direkt.

Medlem

Mats? Eller ngn annan som spelat spelet... Är det blod i spelet? Blöder fiender om man slår på dem?

Medlem

Tycker spelet var ospelbart på PC med tangentbord/mus.
Ska ge det en till chans med xbox360 dosan.
Är nog ett hyffsat kul spel, med dosa och coop, men för mej så dog Dungeon Siege här T_T

Pinsamt dåligt på pc (demo) måste jag säga, ser bara uppifrån och begränsad zoom osv, ospelbart på 40" skärm då man ser för lite av banan runt/framför gubben. Taskigt menysystem samt när man ska loota lådor. Taskigt fightingsystem och knappar som från början sitter helt fel, styrsystemet suger rätt bra också. Så, finns det något positivt med denna speltur? Nope.

Har handkontroll men orkar inte äns testa den, tur jag testade demot först, annars hade jag köpt spelet :S

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Jag hade faktiskt skitkul med spelet, särskilt i co-op, men laddningstiderna... I själva spelet fanns det i princip inga (din karaktär går i några sekunder, men du slipper laddningsskärmar), men VARJE gång man går in i menyn, eller byter sida i den, så laddar det ett par sekunder. Detta på Xbox 360, förstås. Det är inte riktigt okej...

Jag har inga strul med laddningstider i menyerna på min 360 version. Allt flyter finfint.

Medlem

Denna spel är inget annat än en KATASTROF på PC, de har tagit två jävligt bra PC-Spel (DS1&2) och fuckat till det så jävla grovt att man blir mer ledsen än sur.
För många månader sen, när man först fick reda på DS3 så vart det som en nostalgivåg som tog över en, och när man väl testade detta spel så kändes det nästan som att man borde köra en Jihad på jävla Obsidian.

Medlem

Detta spelet borde dumpas långt ute i havet.. Menyer, kontroller och allt annat som man skulle kunna komma på funkar då fasen inte.. Och om nu någon skulle vilja påstå motsatsen. Så kan vi dumpa detta vrak till spel i denna persons garage. Detta gäller pc utgåvan, så tyvärr blir det bara pc exemplar i garaget.

Medlem

Så jävla fail av de att göra spelet så konsol inriktat.. de kunde lika gärna skitit i å släppa de på PC. 3an var ju ännu sämre än 2an med sin monotomhet.... DS1 var det enda mästerverket där man kunde springa runt fritt samt att de var mycket mer lättstyrt. Stor besvikelse.... hoppas alla konsolnördar är nöjda.

Medlem

Är så synd att dom ska envisas om att konsolifiera alla bra PC titlar. Ännu en anledning till att man inte vill lägga hundratals kronor på skräp. Nej tur att den mörka vägen fortfarande finns att ta så man kan spendera pengarna på nått som är värt det.

Medlem

Till Pc:n var kontrollerna väldigt dåliga imho, kopplade in min xbox360 controller och det blev bättre. Men fortfarande är det som någon annan sa, ett kanonspel förstört tack vare konsolskräpet

Medlem

Letade efter ett bra casual "RPG" och fann detta. Enligt mig är Dungeon Siege 3 det perfekta spelet för de som vill uppleva lite action efter jobbet och varva ner en smula. Jag menar, spelet innehåller följande punkter som fulländar detta ändamål:

- Riktigt casual gameplay. Men, man får spänna sig så där lagom mycket ibland. Precis vad jag förväntade mig.

- Kontrollerna är enkla. Kameran är busenkel. Jag förstår inte hur man kan göra "fel" med något utav det. (Tips, använd aldrig W för att gå framåt, utan använd höger musknapp för att röra din karaktär framåt och använd A samt D för att förflytta kameran).

- Upplägget "questa-döda-loota" gör att man åtminstone har ett mål utanför den kassa storyn. Som blev bättre med timmarnas gång i ärlighetens namn. De som spelat äkta rollspelstitlar kommer inte bli imponerade och borde inte förvänta sig det heller.

- Kvinnorna är välsvarvade.

- Grafiken är tillfredställande och animationerna flyter på bra (förutom i cutscenes då de fallerar något brutalt, men har man ögonen på texten så slipper man bli arg).

- Spelet är stabilt. Man slipper utbrott som tröttar ut och förargar. Har inte stött på en enda spelkrasch på 5 timmars konstant spelande.

Bottom point: Man får ta spelet för vad det är. Mina förväntningar var faktiskt skitlåga, men titta, nu har jag ett perfekt spel när huvudet inte orkar med de långa textraderna i [Valfritt CRPG eller D&D-äventyr]. Allt tack vare sin enkelhet.

Nu ska jag bara övertala mina vänner att köra coop-läget med mig.

Tack o bock!

Medlem

Vilket f*****at missköp!


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

Såg just denna lilla notis::

http://www.firingsquad.com/news/newsarticle.asp?searchid=2380...

Så det finns kanske hopp ännu.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Precis spelat igenom det på PS3, inte en laddningstid så långt ögat kunde nå! Får 4/5 av mig, endast p.g.a allt jävla loot!

Inaktiv

Spelade igenom det på 360 med brorsan nu i helgen. Riktigt kul casual hack n' slash och vi satt mer eller mindre konstant med det i ca 15 timmar. Inga jobbiga laddningstider eller problem på 360.


signatur

You must construct additional pylons.

12
Skriv svar