Rykte: Sony köper in sig i CCP

Robot
Rykte: Sony köper in sig i CCP

Eve Online-skaparna kanske får ett närmare samarbete med Sony än du hittills trott varit möjligt.

#nyhetstips, #ccp-games, #sony, #star-wars-galaxies, #dust-514


Medlem
Rykte: Sony köper in sig i CCP

Dementerades av CCP ganska omedelbart. 1, 2, 3

Medlem
Skrivet av Uzza:

Dementerades av CCP ganska omedelbart. 1, 2, 3

Och detta ska man tro på hur mycket?

Om en deal verkligen är på g, så tro fan att dom kommer hålla det så hemligt som möjligt och dementera "rykten" tills dess det bekräftas.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Uzza:

Dementerades av CCP ganska omedelbart. 1, 2, 3

test

Rent uppköp - ja, men köp av andelar kanske inte är lika orimligt.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Rent uppköp - ja, men köp av andelar kanske inte är lika orimligt.

CCP är inte ett publikt företag, så det finns inte ens aktier att köpa.

Btw, det verkar som det är problem med kommenteringen. Ändringar jag gör visas inte, men om jag går in i edit så finns dom sparade. :/

Medlem

CCCP?

ont: Sony har ju återigen bevisat sig vara efterblivna så detta borde knappast glädja en EVE spelare. (själv har jag inte haft nöjet att prova på det ännu)

Medlem
Skrivet av Uzza:
Skrivet av Harpa:

Rent uppköp - ja, men köp av andelar kanske inte är lika orimligt.

CCP är inte ett publikt företag, så det finns inte ens aktier att köpa.

Btw, det verkar som det är problem med kommenteringen. Ändringar jag gör visas inte, men om jag går in i edit så finns dom sparade. :/

Buggrapportera! Men, självklart. Däremot skulle ingen snacka om det innan det händer (delvis uppköp, or not), om det nu skulle hända. Jag tänker att det är rykten värt att väcka tankar kring, och därmed skriva nyhet om, då det inte är helt orimligt.

Men det är bra att du väcker bra punkter mot det. Keep going strong.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Om folk blev förbannade på nyheterna om den stundande ekonomiska förändringen så har jag väldigt svårt att tro att de blir nå gladare om Sony går in som partner/ägare.

Medlem
Skrivet av Uzza:

CCP är inte ett publikt företag, så det finns inte ens aktier att köpa.

Även privata aktiebolag har aktier som kan köpas och säljas. Skillnaden gentemot ett publikt aktiebolag där är att publika bolag får aktivt erbjuda sina aktier till "allmänheten" t ex på en börs. Sony skulle i det här fallet inte ses som "allmänhet".

Medlem

Varför ska Dust behöva vara Playstationexklusivt??? för lite disk utrymme på xbox?: det finns hårddiskar.

Medlem
Skrivet av Typhor:

Varför ska Dust behöva vara Playstationexklusivt??? för lite disk utrymme på xbox?: det finns hårddiskar.

För att microsoft kräver att allt går igenom deras servrar, och det får inte vara gratis att spela online.
Sista punkten verkar det som om de ändrar attityd till lite dock.

Medlem

Ja Sony skulle verkligen inte göra någon som helst nytta för CCP. Ifall CCP får något med SonyOnline att göra så har dem verkligen grävt sin grav. SOE är världshistoriens sämsta MMO Distributör samt handläggare. Dem har gång på gång förstört bra spel. Jag ser på dem med grovt förakt!
Hoppas ryktena är falska.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

sony (online entertainment) förstör allt dom rör!

Medlem
Skrivet av Typhor:

Varför ska Dust behöva vara Playstationexklusivt??? för lite disk utrymme på xbox?: det finns hårddiskar.

För att Microsoft vägrar att låta sina spelare spela i samma värld som folk med andra konsoller. Dom gillade inte att ps3 och xbox360 spelare fanns på samma server. CCP ville att det skulle funka för både och men så blev det tyvärr inte.

Ish
Medlem

Att köpa andelar i ett företag är väl inte så märkvärdigt.. Alla som handlar med aktier gör ju det. Ofta av andra anledningar, men när tex företag gör det är det för att få en majoritet i hur företaget de köper av skall hanteras. Det är inget nytt.

Skrivet av Idono:

Ja Sony skulle verkligen inte göra någon som helst nytta för CCP. Ifall CCP får något med SonyOnline att göra så har dem verkligen grävt sin grav. SOE är världshistoriens sämsta MMO Distributör samt handläggare. Dem har gång på gång förstört bra spel. Jag ser på dem med grovt förakt!
Hoppas ryktena är falska.

Om det handlar om aktier på den publika marknaden behöver det inte vara CCP's "fel" direkt. Men det låter snarare som någon form av uppköp i min öron, och då har de nog legat någon form av förhandling i botten.. RIP CCP haha


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv

Jasså, slut på CCPs PC verksamhet alltså..
Det är tydligt att Sony vill ha CCP för att göra exlusiva online spel för Playstation 3/4/mer siffror, och inte för PC, Xbox eller något annat.


signatur

The Year was 2027..

Medlem
Skrivet av Joppiz:

Alla verkar missa ditt inlägg... Tack för länken!

Inaktiv

Tur att det var falskt. Annars skulle det förklara deras nya girighet med mikrotransaktionerna.

Medlem

EVE till ps3. wop wop. haha

Medlem

Jag tror inte att CCPs ekonomi är knaper direkt. De har ju flera tiotusentals aktiva spelare som alla betalar 150% av vad standardkostnaden ligger på för mmos. Visst har de en sjukt stor serverfarm/superdator som driver det hela, men jag tror att de har god koll på hur snabbt den kan utökas för att de ska behålla lönsamhet.

Hade de varit fattiga så hade de troligtvis inte börjat jobba på saker som Incarna och Dust514 bara sådär heller.

Samarbete mellan dem och Sony kan dock hända ändå. Jag tror bara inte att det är för att de är panka.

Medlem

Tycker att samarbetet är rätt bra så långt DUST514 gäller men vill inte se att Sony nässlar sig in mer i CCP i framtiden.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av isma:

sony (online entertainment) förstör allt dom rör!

hmm?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av john2376:

Jasså, slut på CCPs PC verksamhet alltså..
Det är tydligt att Sony vill ha CCP för att göra exlusiva online spel för Playstation 3/4/mer siffror, och inte för PC, Xbox eller något annat.

Ehhh, inte för PC?

http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_Online_Entertainment#Games

Kolla där så ser du att de gör rätt många PC-spel också.

1
Skriv svar