25 år med Might & Magic

Medlem

Heroes III, klart bästa spelet i serien. Spelar det fortfarande på min lilla bärbara vid längre tåg- och bussturer.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Subzero199:

Betan ser ut ungefär som femman fast slottsystemet har gjorts om och spelkänslan känns bättre i övrigt.

oki har du spelat den också? är det kul så kan det vara värt att förhandsboka på steam även om det är lite dyrare där

Jag överväger faktiskt att köpa det. Men jag rekommenderar att prova betan först. Jag gillar betan men kanske inte alla som gör det.

Medlem

Nu när vi ändå än inne på heroes: Nån som har problem med galet mycket lagg i 5an ?
min dator ska klara av det spelet gott och väl men nånting som gör att det laggar nåt sjukt, börjar med att musiken börjar hacka lite och sen blir det bara värre och värre tills det är totalt ospelbart.

Drivrutiner och sånt är av senaste version men finns det nåt mer man kan kolla ?
Letat runt på massor av forum och har inte hittat nån med detta problemet

Medlem

Jag är typ den ende som gillar HOMM IV. Riktigt kul och innehållsrikt med en del nytänk. Underbar musik också. Å andra sidan förstår jag att HOMM 3 hardcore fansen blev besvikna. 4an är verkligen en overhaul av precis allting. Måste ha kommit som en chock:p


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Länken säger sig självt vilket jag tyckte var bäst: http://www.youtube.com/watch?v=EsYjN4wFw4o <3

Medlem
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av Sapiens:

Heroes 3 är oslagbart! Utan tvekan ett av världens absolut bästa spel någonsin. Spelat titt som tätt enda sedan det släpptes, sitter och lirar igenom Shadow of Death kampanjen just nu faktiskt :).

Heroes 2 är för övrigt oerhört bra också. Spela igenom det först för bara några år sedan men var ändå trots sin ålder lätt det bästa spelet jag lira det året och hamna snabbt långt uppe på min lista av favoritspel. 2:an tycker jag har den bästa kampanjen också och är lätt värd att kolla in om man som jag börja köra spelen först när 3:an släpptes.

Dem flesta av Heroes of Might and Magic och många av Might and Magic spelen finns för övrigt att få tag på www.gog.com och rekommenderar starkt alla som missat spelen att kolla in Heroes 3 Complete och Heroes 2 Gold.

Annars så skaffar man Compilation Heroes of Might & Magic 1-5 Exclusive som ska innehålla alla spelen med expantioner och kostar på en sida 99Kr. Vet inte om man får lägga ut direkt reklam så jag skriver inte vilken sida

"Includes the 5 Might & Magic Heroes Episodes + All 7 Expansion Packs. "

Ah va trevligt, dem har visst sänkt priset nu på det paketet :P. Jag hade visserligen Heroes 3 & 4 Complete sen innan men köpte 3:an digitalt ändå för det är det skönt att slippa skiva. Dessutom gick det ett tag inte att få tag på Heroes 2 på annat sätt heller.

Men ja Compilation Heroes of Might & Magic 1-5 Exclusive är definitivt ett prisvärt paket, speciellt för dem inte har något av spelen och/eller som föredrar att ha spel på skiva :).

Skrivet av Mono:

Länken säger sig självt vilket jag tyckte var bäst: http://www.youtube.com/watch?v=EsYjN4wFw4o <3

Tre ord som jag tänker på när ser den videon:

Attention to detail.

Heroes 2 och 3 är verkligen prakt exempel på hur man på bästa sätt smälter samman musik, ljud, grafik och gameplay för att ge en otrolig inlevelsefull, magiskt och tidslöst upplevelse, något många av dagens spelutvecklare kan lära av.

Medlem

En spelserie som förlorade i princip all sin charm när de påtvingat skulle gå över till 3D-grafik. Kameran går knappt att zooma ut och man får inte i närheten lika bra översikt som i de relativt lågupplösta 2D-spelen. Usch och blä.
Tacka vet jag King's Bounty (nej, inte remaken) och de första spelen i HOMM-serien. Heroes II är nog vackrast/mysigast och Heroes III det som är bäst balanserat gameplaymässigt.

Medlem

Har fortfarande kvar den gamla Heroes 3 skivan här någonstans Blev riktigt sugen på att spela det nu, måste letas upp!

Medlem

Förstår inte alls hatet över HoMM V. Är själv ett stort fan av serien i sig och spelat ända sedans 1:an och även om inte 5:an levde upp till 3:an eller 2:an så var det fortfarande vad man förväntade sig från serien tillskillnad från 4:an som var horribel.

Det enda negativa enligt med med HoMM V vart ju dels att det var svårt att navigera och att man lätt missade resurser samt att spelmotorn var ganska dåligt optimerad, sen art stilen i sig vart ju också lite halvdan men finns säkert de som föredrog den jämfört mot den i tidigare spel.

Medlem

Heros 3 det bästa än så länge. Vill inte vet hur många timmar jag och några vänner spenderade på det..

Sitter och spelar betan nu och än så länge känns det bätttre än 4:an och 5:an.

Medlem

härlig video!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

HoMM 3 rockar. Dark Messiah måste jag testa!

Do it, lätt ett av de bästa spelen med FPS melee fighting som gjorts. Enda som är lite synd är att svårighetsgraden i spelet är väldigt ojämn. Där Normal är ganska enkelt i början men sen blir piss enkelt och riktigt trist o spela. Hard är däremot ganska lagom precis i början, blir sen cp svårt, men planar ut och blir riktigt skoj senare med utmanande fighter.

Detta varierar dock rätt mycket på hur man väljer att bygga sin karaktär, går man all out melee fighter så är det nog ganska funkis på hard rakt igenom, bara man kommer förbi de första orcerna som kan vara riktigt dryga.

Hade man bara kunna ändra svårighetsgraden under spelets gång hade det varit perfekt, (vilket går om man väljer hard/hardcore och sen modifierar lite script filer som ställer in multipliers på fiendens skada och liv). Men grymt spel, med flera vägar till målen, där i princip allt går att lösa med smygande, fighting eller magi.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av 73mpl4R:

HoMM 3 rockar. Dark Messiah måste jag testa!

Do it, lätt ett av de bästa spelen med FPS melee fighting som gjorts. Enda som är lite synd är att svårighetsgraden i spelet är väldigt ojämn. Där Normal är ganska enkelt i början men sen blir piss enkelt och riktigt trist o spela. Hard är däremot ganska lagom precis i början, blir sen cp svårt, men planar ut och blir riktigt skoj senare med utmanande fighter.

Detta varierar dock rätt mycket på hur man väljer att bygga sin karaktär, går man all out melee fighter så är det nog ganska funkis på hard rakt igenom, bara man kommer förbi de första orcerna som kan vara riktigt dryga.

Hade man bara kunna ändra svårighetsgraden under spelets gång hade det varit perfekt, (vilket går om man väljer hard/hardcore och sen modifierar lite script filer som ställer in multipliers på fiendens skada och liv). Men grymt spel, med flera vägar till målen, där i princip allt går att lösa med smygande, fighting eller magi.

Låter tungt. Köper nu

Medlem

Heroes of Might & Magic III FTW!

12
Skriv svar