Värt att köpa Black Ops?

Medlem
Värt att köpa Black Ops?

Tjena, tänkte höra med er som spelar Black Ops i dessa dagar, är det värt att köpa det?

Hur är Black Ops i förhållande till MW2?

MVH


signatur

2.8 Ghz | 3GB RAM | 160 GB HDD | Antec Twelve Hundred :) |

Medlem

Bättre att du går o köper en ko o mjölkar sönder den...

OnT: Nej det är inte så värt. Bättre att vänta på BF3 eller det nya cod..

Om du inte får spelet för typ en hundring.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Bättre att du går o köper en ko o mjölkar sönder den...

OnT: Nej det är inte så värt. Bättre att vänta på BF3 eller det nya cod..

Om du inte får spelet för typ en hundring.

Ignorera helst poster som denna. Bara dumt. Fattar inte varför folk gnäller på ett helt okay spel bara för att det hade problem när släpptes. Move along.

Helt klart värt att köpa om du gillar CoD. Förstår dock inte vad du menar med din andra fråga.

Medlem
Skrivet av Arkaith:
Skrivet av andreashal91:

Bättre att du går o köper en ko o mjölkar sönder den...

OnT: Nej det är inte så värt. Bättre att vänta på BF3 eller det nya cod..

Om du inte får spelet för typ en hundring.

Ignorera helst poster som denna. Bara dumt. Fattar inte varför folk gnäller på ett helt okay spel bara för att det hade problem när släpptes. Move along.

Helt klart värt att köpa om du gillar CoD. Förstår dock inte vad du menar med din andra fråga.

Fakta


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Jag spelar fortfarande Black Ops idag och många med mig. Det är ett jättebra spel, speciellt multiplayer-delen. Jag minns att jag i början var lite tveksam till om det kunde nå upp till MW2 standard. Men det tycker jag. Det bjuder på det där lilla extra som gör att man fortsätter spela. Jag gillar kontraktsdelen och alla challenges som finns. Möjligheten att blicka tillbaka på spelade matcher, analysera sig själv och andra, samt redigera så att det blir en trevlig filmsnutt. Det finns även jättemycket statistik att titta igenom som är trevlig läsning till morgonkaffet.

Vapnena känns lite plastiga och som leksaker. Framförallt ljudet tror jag är den största orsaken. Men några timmar in i spelet så glömde jag av detta. Hittade mina favoritvapen och satte upp mina klasser som jag ville ha dom. Det finns jättemycket val att göra, så varje spelare kan verkligen vara unik. Inte bara i vapen/perk/killstreak uppsättning, utan också med visuella moddningar som utseende på vapen och karaktär, samt emblem.

Orginalbanorna är riktigt bra. Ofta en perfekt balans av långdistans- och närstridsmöjligheter, så alla spelartyper kan känna sig som hemma på varje bana. Dock finns det ett undantag. En bana som heter Nuketown som liknar banan Rust till MW2. Banan är för liten för att hantera en större skara spelare eller några spellägen, men ändå så spelas den med 18 spelare och till alla spellägen. Men detta är inget större problem, MW1, MW2 och nu Black Ops har alla dessa typer av "XP banor". Dom nya kartorna som släppts via mappack är också riktigt bra och väl värt pengarna.

Om du ska köpa det till PC så kommer nästa mappack i början av nästa månad. Med den releasen så blir det "double XP weekend", kan vara en göttig start på din Black Ops karriär.

Inaktiv

CoD 4 > MW2 > BO

Är väl bättre att fråga folk i allmänhet om det är värt att köpa Black Ops och inte bara dom som spelar det och förmodligen gillar det.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Eller fråga de som inte spelar spelet som förmodligen inte gillar det. Är vi inte alla "folk i allmänhet"?

Om man vill ha en twitch-shooter på små banor, massor med killstreaks så är det ett bra spel.

Gillar man FPS i single player är hela MW-serien mycket bra.

Är man typen som postar på internet när man nått en viss PRESTIGE och tycker att det är en bedrift så rekommenderar jag hela MW serien.

Jag ser dock egentligen ingen anledning att spela någonting annat än cod4 om man gillar sådant.

Edit: tangentbordet stoppar in flera bokstäver vid varje tangenttryckning.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Personligen tycker jag det är värt varenda krona

Medlem
Skrivet av tobbz:

Tjena, tänkte höra med er som spelar Black Ops i dessa dagar, är det värt att köpa det?

Hur är Black Ops i förhållande till MW2?

MVH

Personligen tycker jag att Black ops är lite "långsammare" än sin föregångare. Mw2 var snabbare, vapnena skadar mer etc etc. I black ops skadar vapnena lite mindre och t.ex. sniper-gevären är nästan helt oanvändbara om man inte är duktig och träffar överkroppen eller huvudet hela tiden.

Black ops känns också som om det är lite mer finpolerat. Spawnen är lite bättre, Treyarch släpper patcher, botar(som suger), Theater, de där arkadlägena, och zombieläget. Om du gillar single-player så har du en hyffsat lång, actionpackade spännande kampanj framför dig.

Medlem
Skrivet av Tvättbjörn:
Skrivet av tobbz:

Tjena, tänkte höra med er som spelar Black Ops i dessa dagar, är det värt att köpa det?

Hur är Black Ops i förhållande till MW2?

MVH

Personligen tycker jag att Black ops är lite "långsammare" än sin föregångare. Mw2 var snabbare, vapnena skadar mer etc etc. I black ops skadar vapnena lite mindre och t.ex. sniper-gevären är nästan helt oanvändbara om man inte är duktig och träffar överkroppen eller huvudet hela tiden.

Black ops känns också som om det är lite mer finpolerat. Spawnen är lite bättre, Treyarch släpper patcher, botar(som suger), Theater, de där arkadlägena, och zombieläget. Om du gillar single-player så har du en hyffsat lång, actionpackade spännande kampanj framför dig.

Pratar man bara pris så är det prisvärt. Även om du inte alls spelar blops så får du dessutom tre (3) spel på köpet. Alltså fyra spel totalt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Tycker duska skita i att köpa med det med tanke på att det är en skam för spelvärlden Till och med CoD 1 är mer cutting edge än den där skroten

Medlem

Kör på CoD1:UO
Mest episka CoDet nånsin
Tror man kan få cod1 inklusive UO för en femtiolapp nuförtiden

Medlem
Skrivet av Tvättbjörn:
Skrivet av tobbz:

Tjena, tänkte höra med er som spelar Black Ops i dessa dagar, är det värt att köpa det?

Hur är Black Ops i förhållande till MW2?

MVH

Personligen tycker jag att Black ops är lite "långsammare" än sin föregångare. Mw2 var snabbare, vapnena skadar mer etc etc. I black ops skadar vapnena lite mindre och t.ex. sniper-gevären är nästan helt oanvändbara om man inte är duktig och träffar överkroppen eller huvudet hela tiden.

Personligen tycker jag att Black Ops är snabbare än mw2(man springer så slött!) och interfacet är inte lika in your face. Vapnen tar också upp större yta än skärmen känns det som.
Däremot är det mycket enklare att använda sniper i MW2. Snabbare ADS.
Men ändå gillar jag sniper i BO Jag är nog den enda i hela världen som har 1500 kills med en guldig WA2000

Medlem
Skrivet av Nightswipe:

... Jag är nog den enda i hela världen som har 1500 kills med en guldig WA2000

Precis sådant här som MW-serien går ut på. Vill man däremot ha ett spel inte motarbetar team-play och målbaserade spelsätt så finns andra spel. Bara att välja vad man vill göra och spela spel efter det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Nightswipe:

... Jag är nog den enda i hela världen som har 1500 kills med en guldig WA2000

Precis sådant här som MW-serien går ut på. Vill man däremot ha ett spel inte motarbetar team-play och målbaserade spelsätt så finns andra spel. Bara att välja vad man vill göra och spela spel efter det.

Vilket trams. Du spelar nog mest med noobs.

1
Skriv svar