Dice tänker om med Battlefield 3

Robot
Dice tänker om med Battlefield 3

"Alla får komma" till höstens actionfest, istället för "gilla det eller spela något annat" som det stod på inbjudan till Battlefield 2.

#dice, #battlefield-3, #battlefield-2, #battlefied-bad-company


Medlem
Dice tänker om med Battlefield 3

Fan vad bra detta kommer bli!

Medlem

Näämen för faan... Dom har samma kartöversikt som i BC2...

Jag vet inte, det här verkar för mycket som BC2.

Medlem

Och vad är det för fel på kartöversikten? Vad förutom kartöversikten är det som är BC2?

Medlem

Jag skrev precis varför, för att det ser ut som BC2, jag vill så långt bort som möjligt från den skiten.

Jag får den allmäna känslan ibland att det liknar mycket BC2

Medlem

Återigen, varför har ni en SOCOM bild för BF3??? (På nyhetssidan)

Inaktiv
Skrivet av totte1015:

Jag skrev precis varför, för att det ser ut som BC2, jag vill så långt bort som möjligt från den skiten.

Jag får den allmäna känslan ibland att det liknar mycket BC2

Du tycker det ser ut som BC2 pga kartan. Det ser långt ifrån ut som BC2 när man sett hur det ska se ut. Vad du pratar om kan man ju börja undra. Det är endast en kartöversikt och inget annat

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bladefinor:

Återigen, varför har ni en SOCOM bild för BF3??? (På nyhetssidan)

Hm, var på jakt efter puffgraffe och stötte på den, såg ut som BF3. My bad.


signatur
Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag skrev precis varför, för att det ser ut som BC2, jag vill så långt bort som möjligt från den skiten.

Jag får den allmäna känslan ibland att det liknar mycket BC2

Vill du att utseendet på spelet ska vara en klon av Battlefield 2? Såklart kommer spelet på ytan se ut som BC2, då den använder en liknande spelmotor (fast version 2.0). Det är själva spelkänslan som är det viktigaste, och just det faktum att många grejer man tog för givet i BF2 (prone, flygplan, 64 players) återkommer i BF3. Just dom detaljerna gör att spelet redan nu skiljer sig ganska rejält från BC2.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Är rädd att det är just detta som kan bli BF3:s fall. Det jävligaste man kan göra är att försöka tillfredställa alla. Det brukar mest sluta i en jävla soppa...

Till exempel fattar jag fortfarande inte att de istället för att utveckla commandern i BF2 valde att helt ta bort den till detta spel?!?! Sedan detta med regenererande fordon?!?! I nån intervju försvarar de detta med att vissa spelare blir "ledsna" över att någon knäpper en hel APC med folk?!?!

Ju mer man läser och hör om BF3 desto mindre känns det som en uppföljare till BF2, snarare en utveckling av BFBC2....

Är ärligt talat rätt besviken på hur detta spel verkar har utvecklats. Gillar fortfarande BF2 enormt mycket och som tur är har det fortfarande en stor skara spelare. Tyvärr verkar folk svälja det mesta så länge det ser bra ut grafiskt. Tycker i princip det är det enda man läser om detta, hur jävla snyggt det är.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

''...utvecklingen av Battlefeild 2 var i princip: "spela det på vårt sätt eller spela något annat". Nu har vi ansträngt oss för att vända på den mentaliteten. Målet med Battlefield 3 är att erbjuda en bred variation av spelupplevelser och inte avskräcka någon. Vi säger inte åt dig hur du ska spela vårt spel. Du väljer.''

Gösses, de är ju nästan så man blir rädd. Snälla sabba inte detta DICE.
Jag vill inte ha något spel som alla kan spela för att alla är olika! Gör bara ett riktigt bra spel!

Medlem

Regererande fordon kan dom ju fixa med att dom tål 1 skott mer av raketgevär så när man vet att man blir träffad så måste man hoppa ur eller sprängas i den.

Det känns så konsolit, regererande hälsa på människor och nu fordon??

Har stridsvagnar regererande hälsa och flygplan?

Där försvann Engineerns reparerande behov.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

För att svara på frågan Dice själva ställer: JA, du är en idiot om du spelar BF utan att spela i grupp. Målet är ju för fan att ta hem matchen inte att sitta som en korkad idiot till sniper i ett hörn medans ditt lag tokförlorar.

Inser nu att detta förmodligen kommer bli en kalkon. Om inte ens idioterna som utvecklar spelet fattar att premiera lagspel, då lär det sluta i en ren soppa.... Herregud?!?!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

de kan ju lika väl bara ha en klass som kan ge ammo och hp och istället göra en miljon olika vapen... regenererande fordon, har aldrig hört talas om något så idiotiskt! de snackar om att det ska vara ett realistiskt spel med lite arkadkänsla... var i helvete hittar de verklighetsförankringen i självregenererande pansarfordon?!? idioter.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag skrev precis varför, för att det ser ut som BC2, jag vill så långt bort som möjligt från den skiten.

Jag får den allmäna känslan ibland att det liknar mycket BC2

spela conquest då, gissar på att det är bara där du kommer se 64 spelare, dom har nog satt gränsen på rush på 32 spelare

Medlem

Har haft känslan länge nu av att det enda de egentligen är intresserade av är att knäcka COD.Ju mer man läser mellan raderna och ju mer uttalanden de kommer med så börjar jag förstå att alla fina ord om en direkt uppföljare till BF2 mest har varit en rökridå...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

hmmmm dedikerade servrar, är det samma snikna dryga tolkning som för BC2 ? eller som för BF2 ?
Per definition lika stor skillnad som att ge någon en puss eller buttsecks surprise.

hardcore mode ?
när jag först gången provade BC2 blev man lite chockad när man sköt 2-3 brusts jättenära folk på folk som springer vidare eller ser skott studsa på folks huvuden och undra vafan e det här för spel jag köpt tills jag kunde andas ut att det fanns hardcore mode. men det splittrar ett eventuellt community.

Medlem

Puristerna har talat. Stor underhållning .

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

För att svara på frågan Dice själva ställer: JA, du är en idiot om du spelar BF utan att spela i grupp. Målet är ju för fan att ta hem matchen inte att sitta som en korkad idiot till sniper i ett hörn medans ditt lag tokförlorar.

Inser nu att detta förmodligen kommer bli en kalkon. Om inte ens idioterna som utvecklar spelet fattar att premiera lagspel, då lär det sluta i en ren soppa.... Herregud?!?!

Det är inte bara camper snipers som är en jäkla farsot.. Jag både hatar och föraktar alla jävla bunny jumpers som far runt på kartan som ADHD illrar med rabies. Förhelvete.. låt era koncentrationssvårigheter få utlopp någon annanstans.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Klasserna i BF2 var lite för många och för begränsade. Men det har de ju fattat och jag tror säkert att klassindelningen kommer kännas bra.

Jag får dock hålla med flera här att jag gillar inte Dice snack riktigt. Jag får vibbar av Unreal Tournament 3 där det lät likadant - de skulle göra striderna mer lättillgängliga. Slutresultatet blev ett märkligt ihopkok där man skrämde iväg spelseriens fans, som inte kände igen sig, utan att locka några nya spelare...

Men men, låt oss nu inte vara alltför negativa innan vi ens testat BF3 själva.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av JohnnyGreed:

För att svara på frågan Dice själva ställer: JA, du är en idiot om du spelar BF utan att spela i grupp. Målet är ju för fan att ta hem matchen inte att sitta som en korkad idiot till sniper i ett hörn medans ditt lag tokförlorar.

Inser nu att detta förmodligen kommer bli en kalkon. Om inte ens idioterna som utvecklar spelet fattar att premiera lagspel, då lär det sluta i en ren soppa.... Herregud?!?!

Det är inte bara camper snipers som är en jäkla farsot.. Jag både hatar och föraktar alla jävla bunny jumpers som far runt på kartan som ADHD illrar med rabies. Förhelvete.. låt era koncentrationssvårigheter få utlopp någon annanstans.

Absolut du har helt rätt i detta. Ju mer jag funderar på hur hela skiten ser ut och som jag misstänker hur det kommer att sluta så funderar jag allvarligt på att skita i förhandsbokningen. Trots att jag var hur peppad som helst till en början. Ju mer DICE uttalar sig desto mer ser jag deras dolda agenda. De är inte intresserade av att göra en modern uppföljare på BF2. De vill helt enkelt göra ett BF light...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

In DICE We Trust! men lonewolf vänlig skit som TeamDeathmatch det kommer man allt hålla sig undan ifrån. Ungarna spelar CoD medan vi andra spelar Battlefield och Battlefield betyder Teamwork!

Medlem

Regenererande attack-helikoptrar, skapligt jobbiga de kommer bli. Hoppas regenererande hälsa endast gäller transportfordon som apc och tjock-helikoptrarna.

Medlem

Varför är folk så rädda för förändring? Visst, Bad Company 2 kändes inte som Battlefield 2, för det är inte Battlefield 2, men jag tycker de gjort rätt klart för oss att de samtidigt vet att Battlefield 3 inte är Bad Company. Bara för att kartan och klass-systemet efterliknar Bad Company innebär inte att spelet kommer bli alls likt? Att grafiken efterliknar Bad Company är uppenbart, då det är en uppgraderad version av Frostbite(vilket enligt mig är bra!)

Till de som tjatar om att det inte alls verkar vara som Battlefield 2, nej, det är inte Battlefield 2 eller 2,5. Visst, jag tycker också om BF2 men börjar bli lagom drygt att höra tjat om att folk vill spela BF2, gör det då. Det finns där. Eller är det bara bättre grafik man vill åt?

Själv gillar jag vad jag hör med BF3. Visst, saker lär vara lite annorlunda här och var, kanske mycket annorlunda. Kanske nya game modes på de gamla också, och en single player kampanj, men om man inte gillar det nya, spela inte det nya.

Medlem

palla sånna tighta bc2 banor.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av totte1015:

Jag skrev precis varför, för att det ser ut som BC2, jag vill så långt bort som möjligt från den skiten.

Jag får den allmäna känslan ibland att det liknar mycket BC2

Du tycker det ser ut som BC2 pga kartan. Det ser långt ifrån ut som BC2 när man sett hur det ska se ut. Vad du pratar om kan man ju börja undra. Det är endast en kartöversikt och inget annat

Något jag inte förstår i detta hat tåg från PC gamers mot konsol spel och spelare.
Varför gnäller PC gamers om att få spela tv-spel = Bad Company 2 och sen när spelet portats om och de får tillgång till ett spel utvecklat i första hand till konsol då gnäller de för att det inte är ett annat spel i princip, nu görs ju ett bf3 med tanke från skratch att pc scenen ska vara med och spela och anpassat till datan desutom.

Want some cheese with that whine, haters!

Medlem

vet man om squadleaders kan kicka ut oönskade ur gruppen? De tog dom bort när bc2 kom.

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av qun0:
Skrivet av totte1015:

Jag skrev precis varför, för att det ser ut som BC2, jag vill så långt bort som möjligt från den skiten.

Jag får den allmäna känslan ibland att det liknar mycket BC2

Du tycker det ser ut som BC2 pga kartan. Det ser långt ifrån ut som BC2 när man sett hur det ska se ut. Vad du pratar om kan man ju börja undra. Det är endast en kartöversikt och inget annat

Något jag inte förstår i detta hat tåg från PC gamers mot konsol spel och spelare.
Varför gnäller PC gamers om att få spela tv-spel = Bad Company 2 och sen när spelet portats om och de får tillgång till ett spel utvecklat i första hand till konsol då gnäller de för att det inte är ett annat spel i princip, nu görs ju ett bf3 med tanke från skratch att pc scenen ska vara med och spela och anpassat till datan desutom.

Want some cheese with that whine, haters!

Haha, bra poäng där. Lustig publik.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Varför är folk så rädda för förändring? Visst, Bad Company 2 kändes inte som Battlefield 2, för det är inte Battlefield 2, men jag tycker de gjort rätt klart för oss att de samtidigt vet att Battlefield 3 inte är Bad Company. Bara för att kartan och klass-systemet efterliknar Bad Company innebär inte att spelet kommer bli alls likt? Att grafiken efterliknar Bad Company är uppenbart, då det är en uppgraderad version av Frostbite(vilket enligt mig är bra!)

Till de som tjatar om att det inte alls verkar vara som Battlefield 2, nej, det är inte Battlefield 2 eller 2,5. Visst, jag tycker också om BF2 men börjar bli lagom drygt att höra tjat om att folk vill spela BF2, gör det då. Det finns där. Eller är det bara bättre grafik man vill åt?

Själv gillar jag vad jag hör med BF3. Visst, saker lär vara lite annorlunda här och var, kanske mycket annorlunda. Kanske nya game modes på de gamla också, och en single player kampanj, men om man inte gillar det nya, spela inte det nya.

Du kanske har missat att detta spel skulle vara en direkt uppföljare till just BF2?!?! Då kan man man kanske räkna med att de utgår ifrån just BF2 när de gör BF3?

Det är klart att du gillar vad du hitills sett... Du är fömodligen som resterande 99%, helt torsk på flådig grafik?!? Vi som däremot gillar teamwork samt att kunna utnyttja engineers och medic m.m. börjar nu känna att de mer och mer börjar tappa greppet.

När Dice häver ur sig rena idiotgrejor som att man kan spela som man vill, inga fel att köra utan squads m.m då börjar man inse att de skiter i de tidiga intentionerna vad det gäller att skapa ett bra BF spel.

Allvarligt talat så är hela tanken med regenererande hälsa fullständigt absurd. Vad är nästa steg? Flaggor som erövrar sig själva automatiskt i conquest?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av qun0:
Skrivet av totte1015:

Jag skrev precis varför, för att det ser ut som BC2, jag vill så långt bort som möjligt från den skiten.

Jag får den allmäna känslan ibland att det liknar mycket BC2

Du tycker det ser ut som BC2 pga kartan. Det ser långt ifrån ut som BC2 när man sett hur det ska se ut. Vad du pratar om kan man ju börja undra. Det är endast en kartöversikt och inget annat

Något jag inte förstår i detta hat tåg från PC gamers mot konsol spel och spelare.
Varför gnäller PC gamers om att få spela tv-spel = Bad Company 2 och sen när spelet portats om och de får tillgång till ett spel utvecklat i första hand till konsol då gnäller de för att det inte är ett annat spel i princip, nu görs ju ett bf3 med tanke från skratch att pc scenen ska vara med och spela och anpassat till datan desutom.

Want some cheese with that whine, haters!

Kunde inte sagt det bättre själv! Detta eviga gnäll beror ju till en stor del av avundsjuka (oj nu kommer det komma ännu mer gnäll haha) och till stor det att folk blir insnöade i en ruta och klarar inte av tanken att det finns en annan värld utanför.

123
Skriv svar