Den stora Mass Effect 3-frågan: Talis ansikte

Robot
Den stora Mass Effect 3-frågan: Talis ansikte

Får vi se Talis ansikte i Mass Effect 3? Vill vi se det? Bioware är osäkra på hur de ska göra...

#mass-effect, #mass-effect-3, #bioware


Medlem
Den stora Mass Effect 3-frågan: Talis ansikte

"Många människor vill att hennes ansikte ska avslöjas och helt uppenbart kommer folk bli förbannade oavsett vilket."

Personligen vill jag inte se hennes ansikte. Tjusningen med henne som karaktär (i kontrast till Tali-som-potentiellt-runkobjekt) är ju dels att man inte vet hur de ser ut under sina masker, och för att det också finns en förklaring för det. Det blir en logisk mystik. Alien-filmerna utgör, enligt mig, något av det mest intressanta och spännande som finns just för att vi INTE vet speciellt mycket om ursprunget av "monstret". Jag ser helst att Tali förblir påklädd och utan ansikte.

Medlem

Finns väl ingen anledning att hon ska ta av sig den.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Flakmonkey

Ser också att hon helst har kvar den om hon nu kanske inte bli skjuten och hjälmen går sönder men att ansiktet då blir så vanställt att man inte får se hur hon ser ut ändå... det skulle ju fungera... och måste de ta av henne den så hoppas jag att de gör något riktigt banbrytande och ger henne ett extremt alldagligt utseende... Varken snygg eller ful utan bara som vem som helst...

Medlem

Jag har lite av en "överförtjusning" med Tali, oavsett om dom väljer att visa ansiktet eller inte spelar inte så stor roll för mig. Även om det hade varit väldigt spännande att se, så är det ändå karaktären som definierar henne.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Medlem
Skrivet av Nosnos:

Ser också att hon helst har kvar den om hon nu kanske inte bli skjuten och hjälmen går sönder men att ansiktet då blir så vanställt att man inte får se hur hon ser ut ändå... det skulle ju fungera... och måste de ta av henne den så hoppas jag att de gör något riktigt banbrytande och ger henne ett extremt alldagligt utseende... Varken snygg eller ful utan bara som vem som helst...

Helst att hon faktiskt är ful som fan då, kan jag tycka. För varför inte, vad är det som säger att hon, i en människas synvinkel, måste vara snygg (även om man redan antyder det genom att ge henne över-mänskligt sexuella former)?

Ish
Medlem

Bara jag som kan se ett ansikte i visiret?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:

Bara jag som kan se ett ansikte i visiret?

Även jag ser ett ansikte, ser inte mänskligt ut iaf.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=LE7v6MypJRQ

Vi vet ju redan hur hon ser ut.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

kärleken är blind. hon får se ut hur som helst så länge hon förblir möjlig att dejta. varför gick inte det i ME1 liksom? förstod aldrig det :S

Sarah Palin bakom masken.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Shepard kan ju se hennes nylle, räcker inte det?

Medlem

ICKE ICKE det förstör mystiken!

Medlem

Det är ju lite av mystiken runt quarians att inte veta riktigt hur de ser ut. Tycker nog de kan låta det vara faktiskt.


signatur

Miner, don´t shoot!

Flakmonkey
Skrivet av helldrivers:

Helst att hon faktiskt är ful som fan då, kan jag tycka. För varför inte, vad är det som säger att hon, i en människas synvinkel, måste vara snygg (även om man redan antyder det genom att ge henne över-mänskligt sexuella former)?

Jag tycker det mest för att det vore det mest oväntade i mina ögon. Karaktärer i spel har ju en tendens att vara ytterligheter åt något håll så vore uppfriskande med någon som ser ut som någon som man inte kommer lägga på minnet... men som sagt, helst vill man ju inte veta alls

Medlem

Inte så intressant, min Shepard lovade att om allt slutade lyckligt spendera sin tid med Liara och ta hand om en massa blå ungar...

Annars så tycker jag att denna bild är väldigt lovande: http://cerberus-network.xf.cz/web/tali_cz_big.jpg

Medlem

Well, spelar ingen roll för mig. då hon dog i 2:an

Medlem

Det hintades ju ganska kraftigt i 2an om att hennes ras letade efter och hade funnit en planet som var passande for dem att bo pa. Och att de var redo att ta steget mot kolonisation.

Hander detta sa ar det ju logiskt at tman far se henne utan mask. Eller iaf hennes folk.


signatur

Taskigt.

Medlem

Jag vill se hur deras folk/ras ser ut men just Tali.... Njae... Spelar ingen roll. Men vill veta hur rasen ser ut bakom maskerna!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Hoppas innerligt att dem visar hennes ansikte!

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Inte så intressant, min Shepard lovade att om allt slutade lyckligt spendera sin tid med Liara och ta hand om en massa blå ungar...

Annars så tycker jag att denna bild är väldigt lovande: http://cerberus-network.xf.cz/web/tali_cz_big.jpg

Snyggt, men lite för homo sapiens, tyvärr.

Själv kan jag nog tänka mig henne som blek och mörkhårig (inte mycket sol liksom). Möjligtvis flintskallig eftersom det vore det mest praktiska då hon alltid bär hjälm.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av skogsvilden:

Inte så intressant, min Shepard lovade att om allt slutade lyckligt spendera sin tid med Liara och ta hand om en massa blå ungar...

Annars så tycker jag att denna bild är väldigt lovande: http://cerberus-network.xf.cz/web/tali_cz_big.jpg

Snyggt, men lite för homo sapiens, tyvärr.

Själv kan jag nog tänka mig henne som blek och mörkhårig (inte mycket sol liksom). Möjligtvis flintskallig eftersom det vore det mest praktiska då hon alltid bär hjälm.

Deras ras har väl redan beskrivits kort i en av böckerna och bilden ovan är alldeles för mänsklig för att den skulle passa in.

Medlem

Vi vet alla att det är Wrex som ligger bakom ansikte: http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/114/l_d8c787fe5a8...


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Skulle gärna vilja se hur hon ser ut och skulle inte alls bli besviken då jag inte har föreställt mig hennes utseende. Men jag skulle också förstå om BioWare väljer att inte avslöja hennes ansikte. Hennes "hemliga" identitet är en stor del av hennes karaktär.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Svår nöt att knäcka, själv är jag också delad men samtidigt jag skulle föredra att masken stannar, håller med folk som säger att det är en del av hennes personlighet Mystiken är ju ett måste ibland

Men Oavsett är jag positiv till vad än bioware tillslut beslutar att göra.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Finns väl ingen anledning att hon ska ta av sig den.

Eftersom att man kommer vara på hennes hemvärld och kanske fixa fred mellan Geth pch quarians så finns det många anledningar.

Medlem

Förstör inte mystiken, men låt oss hjälpa Tali att hitta ett hem.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Nej hon är ju utomjording och det man får se i mass2 är att hon är rätt "ful" i mänskliga mått mätt.......Bygg upp en bra värld runtom is för det behöver ju inte bli det sista mass spelet tycker jag. Utan att nya faror mm dyker upp efter 3an

Medlem

Spoiler!

Tali dog ju för mig i ME 2

12
Skriv svar