Utvecklarna försvarar League of Legends-uppdelningen

Robot
Utvecklarna försvarar League of Legends-uppdelningen

"Statistiskt sett har skandinaverna fler vänner i Östeuropa", säger Riot Games.

#league-of-legends, #riot-games


Medlem
Utvecklarna försvarar League of Legends-uppdelningen

Ett uruselt beslut, man ska väl få spela med vem man vill.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Riktigt kasst ja. Själv flyttar jag över mig till EU West såfort det bara går, tillsammans med de jag känner.

Medlem

Fail säger jag nu tvingar jag välja vilka jag vill spela med i Europa. Att det ska vara så svårt för dem att få sina servrar att fungera ordentligt.

Medlem

va fan... e de dumma i huvudet lolz

Medlem

Epic fail @ fail klon spel

Medlem

blir nog flytt för mig, vill inte lira me vodka folket ^^ dom har mer tendens till att fan knappt kunna engelska vad jag har fått erfarenhet av ialla fall under min tid sedan LoL släpptes.

Medlem

Det finns tre slags lögn: lögn, förbannad lögn och statistik, och detta var alla 3 på en gång!
Om något så sitter svenskar och spelar med Britter eller kanske tyskar, inte öststatare iaf ^^

Medlem

tur att man spelar HoN då

Moderator | Testpilot

Worthless. Förstår inte varför jag fortfarande spelar spelet då Riot är sådana idioter.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av red_laces:

Så om man flyttar över till väst slipper man efterblivna öststatare som inte kan prata Engelska samtidigt som man inte kan träffa på Svenskar eller de Svenska vännerna man har på öst.. Pest eller kolera kort sagt.

Så vart tänker du gå? Tänker basera mitt val på ditt svar så jag slipper iaf minst en idiot rasist.

Inaktiv

Kan säga att det är tråkigt men tycker att man inte ska klaga då det är ett gratis spel i slutändan. Spelet förstörs ju inte direkt.

Medlem

Ganska dåligt val imo.
Jag ogillar att spela med de i öst då jag sällan träffar någon från de regionerna som kan prata bra engelska, har bra ping eller kan skriva med "vanliga" bokstäver.
Jag säger inte att alla suger på engelska men majoriteten av de jag har träffat på nätet kan knappt prata engelska...

Vore bättre om de lät oss spela med väst Europa då pingen blir bättre generellt sett.

Medlem

värdelöst imo

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av red_laces:

Så om man flyttar över till väst slipper man efterblivna öststatare som inte kan prata Engelska samtidigt som man inte kan träffa på Svenskar eller de Svenska vännerna man har på öst.. Pest eller kolera kort sagt.

Så vart tänker du gå? Tänker basera mitt val på ditt svar så jag slipper iaf minst en idiot rasist.

Vad jag kan tyda av det han skriver så är det inte iaf rasistiskt. Du kanske borde kolla upp definitionen av rasism innan du uttalar dig?

Ont: Har då nog aldrig varit med om att svenskar/"nordbor" skulle föredra att spela med folk från gamla sovjetstater över mer engelsk talande personer rent generellt sett.
Så jag tycker att detta beslut är lite åt det dummare hållet

Medlem

tycker det är mycket skrik för inget, de har tittat på hur det ser ut och erbjuder även en gratis transfer för dem det inte passar så vad är det ni gnäller om?!
Sen upplever jag att jag träffar på fler från Spanien, Portugal och Frankrike som vägrar engelska än de från öst.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Kanske inte Skandinaverna som har vänner i öst utan dom in-flyttade som har.

Medlem

Det är ju mycket, mycket mer spanska, tyska och franska i chaten än något östeuropeiskt språk...

Medlem

Detta är riktigt bra av RIOT. Man kan fortfarande spela på båda servrar, vilket jag kommer göra genom 2 konton. Jag tar hellre en stabil server än spelar med precis alla europeer på ett konto.

De enda som skulle kunna ha något mot detta är de som inte spelat de senaste månaderna (vilket egentligen är ALLA eftersom servern är nere dygnet runt.)

Medlem

jag skulle hellre sett att dom delade upp det i servrar med ditt konto på alla. Så om jag verkligen vill in på första serven prim time kanske jag får vänta några min men att det fanns val för en andra server lr tredje server, för om det är så mycke folk som dom säger så skulle alla ha folk jämnt iallfall säkert att första skulle vara mer populär men den lösningen skulle jag vilja se. jag vill helst slippa skaffa alla heroes jag har igen lr köpa dem.

Medlem

LoL är alltså det första onlinespelet någonsin där svenskar inte spelar med andra svenskar, norrmän, danskar, finnar, beneluxare och britter.

Medlem
Skrivet av red_laces:

Så om man flyttar över till väst slipper man efterblivna öststatare som inte kan prata Engelska samtidigt som man inte kan träffa på Svenskar eller de Svenska vännerna man har på öst.. Pest eller kolera kort sagt.

Vad gäller öststatares engelskakunskaper kan jag konstatera, efter att ha spenderat en längre tid i öst, att de ofta är betydligt bättre än tyskars eller fransmäns. Förmodligen eftersom de ofta i öst inte dubbar engelska filmer/serier utan kör med undertexter som vi i Sverige.

Medlem
Skrivet av Djuriic:

Ursäkta mig men åtminstone försöker vi från Östländerna prata engelska, hur fan är det med Fransmännen? Tyskarna? Spanjorerna herrejävlar alla Spanjorer Fransmän och tyskar jag har spelat men så kan dom inte ett enda ord på engelska utan det första man möts av är "salut fr?" " spain?" " Ger??!?!?" Säger man No, speak english Då får man en jävla avhyvling från deras språk och sen sitter dom och pratar Spanska, Franska eller Tyska med de Tyskar Spanska eller fransmän som är med i Spelet,

Idioti Förstår mig inte på er Svenskar längre ni talar ju inte så jävla bra engelska heller för den delen Så skärp er innan ni ut talar er, för saker som "Efterblivna öststatare " kan klassas som hat brott ,

Åklagarväsendet i Sverige använder följande definition:

"Med hatbrott avses hets mot folkgrupp, olaga diskriminering, homofobiska brott, våld och hot m.m. mot förtroendevalda samt andra typer av brott där ett motiv varit att kränka en person, en folkgrupp eller annan sådan grupp av personer på grund av ras, hudfärg, nationalitet eller etniskt ursprung, trosbekännelse, sexuell läggning eller annan liknande omständighet

Gillar att du inte ser dig själv som svensk när du uppenbarligen är det. Identitetskris mycket? Om du nu inte ser dig själv som svensk varför inte flytta till balkan och häng med dina öststatspolare samtidigt som du avnjuter den enorma livskvaliteten som erbjuds vid dem breddgraderna?

Medlem
Skrivet av Djuriic:

Idioti Förstår mig inte på er Svenskar längre ni talar ju inte så jävla bra engelska heller för den delen Så skärp er innan ni ut talar er, för saker som "Efterblivna öststatare " kan klassas som hat brott ,

Erhem, liten rättelse. Det enda landet i Europa som är bättre på oss i Engelska (förutom Brittiska öarna) är Nederländerna. (Enligt European Commission)

Går man efter EF EPI så är vi fjärde bäst i Europa (igen, utom de engelskspråkiga länderna).

Så vem ska skärpa sig egentligen

Medlem
Skrivet av Djuriic:

Åklagarväsendet i Sverige använder följande definition:

"Med hatbrott avses hets mot folkgrupp, olaga diskriminering, homofobiska brott, våld och hot m.m. mot förtroendevalda samt andra typer av brott där ett motiv varit att kränka en person, en folkgrupp eller annan sådan grupp av personer på grund av ras, hudfärg, nationalitet eller etniskt ursprung, trosbekännelse, sexuell läggning eller annan liknande omständighet

Nu är det ju ingen som kallat alla öststatare för efterblivna, bara pekat på att det finns efterblivna öststatare. Inte samma sak.

Medlem
Skrivet av Djuriic:

Jag kommer aldrig se mig som Svensk, och ja jag ska faktiskt flytta om 10 dagar ditt så oroa dig inte, du kommer få sitta här med den vackra mångkulturen som ni skapar åt er själva, så får vi se vad det erbjuder er, Arbetslöshet, Våldtäkter och Svenskfientlighet

Det där var ju hatbrott om något...

Medlem

Jag får se hur jag gör, flyttar ditt vänlistan är Dock så håller jag med den som skrev att spanska/tyska etc är vanligare än öststatliga språk...

Medlem

Nätverkskodare jag känner tycker det låter helt keff och säger att det är som om skype eller facebook skulle splitta upp sig i regioner. Riot har valt en dålig lösning till att börja med helt enkelt.

Medlem

Det borde väl gå att fixa nåt smidigare sätt. Kanske nåt i stil med cross server minigames som det finns i world of warcraft och andra mmorpg's. Där har man olika servrar men man kan spela med folk från andra servrar ändå.

Medlem

På FZ tillåter vi inte någon form av extremsim eller rasism. De personer som är involverade har fått sina inlägg raderade och har också blivit meddelade. Håller ett extra öga på den här tråden och hoppas att inlägg genomsyrade av rasism inte kommer att förekomma igen.


signatur

Have a good time!

12
Skriv svar