Möt världen i Deus Ex

Robot
Möt världen i Deus Ex

Om 16 år kan du ha en mekanisk arm, om vi ska tro skaparna av det tredje Deux Ex-spelet.

#deus-ex-human-revolution-1


Möt världen i Deus Ex

Dessa amerikanare, det heter inte "farther..." - utan "further...", nåväl, människor som kan prata sitt eget språk i framtiden hade inte varit helt fel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Hype

som fan. Och jag har fallit huvudstupa för den... Hoppas, hoppas... att det här kan leva upp till namnet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Dessa amerikanare, det heter inte "farther..." - utan "further...", nåväl, människor som kan prata sitt eget språk i framtiden hade inte varit helt fel.

Farther används när det handlar om avstånd, further om det är något abstrakt.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Dessa amerikanare, det heter inte "farther..." - utan "further...", nåväl, människor som kan prata sitt eget språk i framtiden hade inte varit helt fel.

Fast Eidos Montreal ligger ju i Kanada och i just Montreal så pratar de mest franska. Plus att hon som sa "farther" verkar vara fransyska dessutom.

Verkar iaf som spelet kan vara roligt att spela igenom en gång. Men en openworld hade varit sköj.

Medlem

Om 16 år?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av Kenchu:
Skrivet av walter_iego:

Dessa amerikanare, det heter inte "farther..." - utan "further...", nåväl, människor som kan prata sitt eget språk i framtiden hade inte varit helt fel.

Farther används när det handlar om avstånd, further om det är något abstrakt.

Säg den amerikanare som har koll på sina ords konnotation. Jag reagerade på att det lät fel...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nyheter som den här som får mig att spendera mindre och mindre tid på FZ.se. Det är inget fel på nyheten i sig, men när det kommer upp filmer som är över två veckor gamla (t.o.m gametrailers.com var långsamma på den här) så undrar man lite vad som händer på redaktionen.

Det är väl bara att ha RSS-feed från IGN, Gametrailers, Gamespot osv och sen översätta nyheten till svenska? Varför ska det ta flera veckor innan saker kommer upp på FZ.se?

Jag gillar FZ, kommer inte sluta komma hit på ett bra tag, men ibland önskar jag att man kunde använda FZ som ett sätt att ta del av nya nyheter inom spelvärlden, inte bara gamla översatta till svenska.

<EDIT>
Vet inte om det är emot reglerna att posta länkar till andra sidor, isf får ni gärna ta bort den här, men här är en länk till samma film som postades på Feber.se (inte ens en dedikerad spelsida), översatt till svenska tidigt den 24 juni.

http://feber.se/spel/art/215006/bakom_kulisserna_p_deus_ex/

Det här exemplet är lite extremt, men FZ är ofta en vecka sena om man jämför med t.ex gametrailers.com. Som sagt var, älskar FZ.se och kommer inte sluta besöka den bästa spelsidan i norden, men det finns utrymme för förbättring.
</EDIT>

Medlem

Ja om de åtminstone lyckas bibehålla känslan, djupet och tempot från inledningen av spelet så kan det inte misslyckas och om historien och tempot trappas upp enligt förväntningarna och handlingen så kommer det bli ett mästerverk. Synd bara att de gjort själva huvudspåret i bakgrundshandlingen lite för tydlig och lätt att se igenom, allt som krävs är att en noggrann och grundlig spelare spelar en timme av inledningen (fast spelet har ju lager av handling så det gör inget). Den som behöver fylla ut tiden innan lanseringen kan ju alltid köra Alpha Protocol som speltekniskt har mycket gemensamt med Deus Ex HR, på ett bra sätt.

Inaktiv

Satt och kolla på en livestream på den läckta delen, 20minuter in stängde dock justin ner streamen, men spelet set sjukt bra ut.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Ish
Medlem

Ansiktsanimationerna såg riktigt tråkig ut.. Som det första spelet faktiskt. Men det bryr jag mig inte så mycket om. Älskade ettan. Tvåan var mer meh. Men detta ser lovande ut. Deus Ex för mig är mysteriet, handlingen, karaktärerna. Jag kan förlåta ansiktsanimationer från 2004


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av walter_iego:

Dessa amerikanare, det heter inte "farther..." - utan "further...", nåväl, människor som kan prata sitt eget språk i framtiden hade inte varit helt fel.

Farther används när det handlar om avstånd, further om det är något abstrakt.

Säg den amerikanare som har koll på sina ords konnotation. Jag reagerade på att det lät fel...

Jag med. Hon verkar helt enkelt ha blandat ihop det där, för det ska förstås vara "...take their lives even further".

Och i övrigt ser jag fram emot spelet!

Medlem
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av walter_iego:

Dessa amerikanare, det heter inte "farther..." - utan "further...", nåväl, människor som kan prata sitt eget språk i framtiden hade inte varit helt fel.

Farther används när det handlar om avstånd, further om det är något abstrakt.

Så hon använde ordet korrekt?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Proteser är riktigt coola i framtiden!

Skrivet av Nemo:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av walter_iego:

Dessa amerikanare, det heter inte "farther..." - utan "further...", nåväl, människor som kan prata sitt eget språk i framtiden hade inte varit helt fel.

Farther används när det handlar om avstånd, further om det är något abstrakt.

Säg den amerikanare som har koll på sina ords konnotation. Jag reagerade på att det lät fel...

Jag med. Hon verkar helt enkelt ha blandat ihop det där, för det ska förstås vara "...take their lives even further".

Och i övrigt ser jag fram emot spelet!

Precis, det är ett vanligt förekommande fel. Det är ingen som är perfekt, ibland skriver jag "address", när det ska vara "adress", smör på keyboarden eller ost på glasögonen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

.... Pinsamt.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Hoppas mycket på detta spel! Jag tror det har stor potential att bli riktigt bra. Av döma av vad jag sett hittills så funderar jag på om man inte rent av borde förhandsbeställa...

1
Skriv svar