En gråmulen dag på mer än ett sätt

Medlem
En gråmulen dag på mer än ett sätt

Idag fick man ett besked ingen vill få. Jag blir arbetslös inom kort igen.
Företaget får inte in lika mycket kunder, och deras största och enda fasta kund har dragit ner på IT budgeten. Trist, men så är det inom framförallt IT branchen. Kunder kommer och kunder går. Men jag deppar inte för det. Det är ett trevligt företag med trevliga medarbetare.

Chefen och grundaren sköte det enkelt och snyggt med ett samtal, där dom förklarade läget som det är just nu, och jag har absolut inga aggressioner mot företaget. Det är så här det är helt enkelt. Det är marknaden som styr.

Det är bara att ta tag i jobbsökandet igen, och denna gång vara lite mer aggressiv mot arbetsförmedlingens inkompetenta handläggare och få dom att faktiskt lyssna, förstå och agera som en handläggare ska göra, och inte rulla tummarna och säga att dom har inga pengar. För det skiter jag i som arbetssökande. Det är deras uppgift att vara stöd åt mig, i mitt jobsökande.

Naturligtvis ska dom inte fixa jobbet åt mig. Men dom ska inte heller bara sitta där och säga saker som att dom inte kan göra något pga lathet eller min personliga favorit, "regler och bestämmelser" som kommer från regeringen. Bara massa jävla bullshit säger jag!

#blogg

Medlem
En gråmulen dag på mer än ett sätt

Surt. Hoppas att det löser sig snart i alla fall, och att arbetsförmedlingen får tummen ur ändan och aktivt hjälper till i alla fall. Lycka till!

Som du skrev, det händer. Now Go Get Em.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Japp. Sen har jag bara en provanställning också.
Tar det inte lika hårt om ens jag tar det hårt alls, som förra gången, då jag jobbat i 3 år.

Gick ut på en promenad för att rensa skallen och börja tänka på nästa steg redan nu. Får som sagt ut en månadslön till, då det är två veckors uppsägningstid under en provanställning.

Gick iaf 9,5 km under timmen. Det är min grej, att ta en promenad och rensa skallen och börja planera nästa steg.

1
Skriv svar