Far Cry 3 blir gigantus enormus

Robot
Far Cry 3 blir gigantus enormus

Tio gånger så stort som ettan eller tvåan, skrockar Ubisoft och slår sig för bröstet.

#far-cry-3


Medlem
Far Cry 3 blir gigantus enormus

Kan både vara bra och dåligt. Så länge det finns plats för händelse och lite action så kan det vara OK.

Medlem
Medlem

Undra om det blir tio gånger så stor flopp som tvåan också?

Medlem

Jag slutade spela Far Cry 2 när jag insåg att världen var dubbelt så stor, de blev för långdraget helt enkelt

Inaktiv
Skrivet av Durza007:

Jag slutade spela Far Cry 2 när jag insåg att världen var dubbelt så stor, de blev för långdraget helt enkelt

Om det finns någon som delar ut pris för årets största grin-olle så vore du en stark kandidat.

Medlem

Jag hoppas bara att detta inte betyder att de lägger mindre resurser på story & uppdrag.

FC2 vart ju tråkigt efter 30min.

Medlem

Demot från E3 var bland det saftigaste på hela mässan så..!


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Durza007:

Jag slutade spela Far Cry 2 när jag insåg att världen var dubbelt så stor, de blev för långdraget helt enkelt

Samma här. Det var dock för att världen var så tom. Det verkar ju iaf. som att de ändrar på det till 3an

Medlem

"Vi frågar oss själva: om det inte fanns någon att skjuta i spelet, vore det fortfarande roligt?"

Rätt tänk. 2:an saknade just annat än skjutande.

Medlem

Hur har dom tänkt lösa det när det också kommer släppas till konsol?


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Får väl hoppas de hittar på några bättre transportmedel än 2:an som hade den dumma bussen och ännu värre bilar som kör långsammare än bilar från 20-talet.
Några coola flygande medel skulle vara nice så man också får se landskapet från luften istället från under vattnet

Medlem
Skrivet av SkyFly:

Undra om det blir tio gånger så stor flopp som tvåan också?

Flopp? Om jag inte missminner mig har Far Cry 2 sålt i över 3 miljoner ex. Bara för att vissa personer gillar att gnälla överdrivet högljutt gällande Far Cry 2, skulle jag inte säga att det gör spelet till en flopp.

Och om man inte gillar öppna världar, varför spela det? Och framförallt: Varför gnälla på att det är en öppen värld, när spelet går ut på just det?


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem
Skrivet av HerrA:
Skrivet av SkyFly:

Undra om det blir tio gånger så stor flopp som tvåan också?

Flopp? Om jag inte missminner mig har Far Cry 2 sålt i över 3 miljoner ex. Bara för att vissa personer gillar att gnälla överdrivet högljutt gällande Far Cry 2, skulle jag inte säga att det gör spelet till en flopp.

Och om man inte gillar öppna världar, varför spela det? Och framförallt: Varför gnälla på att det är en öppen värld, när spelet går ut på just det?

Det är ju det att Far cry 2 lät ju sjukt bra på pappret. Men utförandet va ju verkligen sjukt dåligt. Sen att det sålde bra beror nog mer på att det har Far cry 2 på fodralet än att folk gillar spelet.
Den stora världen i Far cry 2 är ju mer bara en nackdel än en fördel i FC2 då dem har utfört det så sjukt dåligt.

Medlem
Skrivet av HerrA:
Skrivet av SkyFly:

Undra om det blir tio gånger så stor flopp som tvåan också?

Flopp? Om jag inte missminner mig har Far Cry 2 sålt i över 3 miljoner ex. Bara för att vissa personer gillar att gnälla överdrivet högljutt gällande Far Cry 2, skulle jag inte säga att det gör spelet till en flopp.

Och om man inte gillar öppna världar, varför spela det? Och framförallt: Varför gnälla på att det är en öppen värld, när spelet går ut på just det?

Okej, flopp verkar vara fel ord. Men en besvikelse i mina ögon, en stor besvikelse. Jag gillar öppna världar, handlar inte om det. Men spelet kändes ruskigt oslipat, var sjukt enformigt och halvdant i mina ögon. Att det sålt i 3 miljoner ex känns väldigt svårt i mina ögon då spelet var en påse skit.

Medlem

~17.5km^2 då ..eventuellt.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Om det verkligen kommer att vara tio gånger större än 2an så kommer de få slita hårt med att FYLLA den ytan med något vettigt. (mitt förslag är fredliga byar med uppdragsgivare. Ops glömde att vi lämnat Afrika och är på en ö fylld av galningar, sorry)

Medlem

kom o tänka på Just Cause 2

Medlem

COOP?!?!??!!?!?! SNÄÄÄÄÄÄÄLLA!!!
<3

Medlem

Konstigt nog gillade jag Far Cry 2 även om det fanns 1 miljon störiga moment! Detta ska bli intressant, hoppas de förbättrar kontrollen också!

Inaktiv

Tror 3an har mycket bra att erbjuda, får hoppas på det bästa.. är sugen som fanken på att testa liret i alla fall!

Medlem

I 2an så blev man så låst på vägar väldigt ofta, vilket blev riktigt tråkigt i längden

Medlem

Far Cry 2 var ju stört stort så detta kommer bli sjukt med andra ord!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Tvåan sög ju för att vakter och monster respawnade redan efter 5 minuter, gör som i fallout, låt det gå ett par dagar i allafall.
Men tio gånger så stort, absolut, det är ju underbart!


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av Phobo:

Tvåan sög ju för att vakter och monster respawnade redan efter 5 minuter, gör som i fallout, låt det gå ett par dagar i allafall.
Men tio gånger så stort, absolut, det är ju underbart!

Du får gärna berätta mer specifikt vilka monster i Far Cry 2 som får dig att påstå att spelet sög.

Inaktiv

Bara det inte blir lika tomt och enformigt som tvåan så är jag nöjd.

Medlem

Nu var ju inte 2an en uppföljare till 1an, det var snarare Crysis. Men nu verkar de ha tittat på vad som gjorde 1an populärt. Det är väl bra.

Medlem

Är riktigt hypad faktiskt


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Sitter här och nästan dregglar när jag ser demot från E3 om och om igen;):D

Man brukar kalla denna egenskap för "sandbox", använder de en annan beskrivning mån tro?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar