Kontroverser inget för Battlefield 3

Robot
Kontroverser inget för Battlefield 3

Svenska Dice gör vad svenskar gör bäst när det gäller krig och konfliktsituationer – ingenting. Istället för att välja sida håller de sig så neutrala som möjligt.

#activision-blizzard, #modern-warfare, #battlefield-3


Medlem
Kontroverser inget för Battlefield 3

Kungar

Medlem
Medlem

Intressant att DICE och FZ hela tiden måste spela på en upplevd rivalitet gentemot CoD-serien när de ska marknadsföra BF-spel. Jag har aldrig läst att t ex Infinity Ward skulle behöva påpeka för sina fans att de inte har detaljer i sina spel som BF-serien har.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Det är ju spel... i filmer får man spränga, döda, skjuta presidenter, skjuta folk i nån bank.

Medlem

Tycker faktiskt att det är ett dåligt svar.

Okej dem vill inte uppröra men spel är ändå mer än bara kul eller? Ja menar man får inlevelsen , och tydligen får man sitta som FLIR gunner m.m vilket egentligen är ganska smaklöst? Som sagt jag tror inte man kan utveckla krigsspel och samtidigt påstå vad han säger.

Jag brydde mig inte det minsta om MW2 scenen med airport, till skillnad från många där ute vet jag att det är ett spel. Folk ska alltid ta illa upp, att bygga en krigssimulator eller ett spel baserat på en verklig historia vore väl inte konstigare än en filmserie som Band of Brothers som syfta på att både underhålla och lära.

Ändå gråter folk när spel görs på vietnam, ww2 och irak dagligen..

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Intressant att DICE och FZ hela tiden måste spela på en upplevd rivalitet gentemot CoD-serien när de ska marknadsföra BF-spel. Jag har aldrig läst att t ex Infinity Ward skulle behöva påpeka för sina fans att de inte har detaljer i sina spel som BF-serien har.

Ännu mer intressant är väl att du alltid är där med foliehatten och påpekar det. Call of Duty är branschens största FPS, självklart kommer man att jämföra andra spel med det.

Medlem

Tummen upp för Battlefield 3


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av showerguy:

Det är ju spel... i filmer får man spränga, döda, skjuta presidenter, skjuta folk i nån bank.

Dock är det skillnad på att beskåda massmord och utföra det. Självklart är det bara ett spel och inget att förbjuda, men det betyder inte att det inte är smaklöst. Poängen med en film är att titta och tänka. Ett spel handlar om att ta del i händelserna i fråga, påverka det, välja (interaktivitet).

Jag menar, att exempelvis se en våldtäkt i en dramafilm kan vara chockande men fortfarande relevant för en bra story. En våldtäktssimulator däremot är en helt annan femma. Att vara kontroversiell bara för sakens skull, bara för att man har laglig rätt att göra så betyder inte att det inte är smaklöst.

Det är ungefär som att någon beter sig som ett arsle och är allmänt otrevlig. Det är inte olagligt men folk lär fortfarande tycka att denne är en idiot.

Medlem
Skrivet av Höglund:

Call of Duty är branschens största FPS..

För tillfället..

Inaktiv
Skrivet av StrongBad:

Intressant att DICE och FZ hela tiden måste spela på en upplevd rivalitet gentemot CoD-serien när de ska marknadsföra BF-spel. Jag har aldrig läst att t ex Infinity Ward skulle behöva påpeka för sina fans att de inte har detaljer i sina spel som BF-serien har.

Då har du tydligen missat när COD-utvecklarna skröt om hur hög FPS man kunde spela MW3 i på konsol.

För övrigt är det ett förståeligt drag från DICE även om det är lite tråkigt samtidigt. Framför allt är det trist att de måste köra Ryssland mot USA igen, hade varit mycket intressantare att få fightas mot Kina.

Medlem

Svenska linjen:
Överens med alla = Respekt från ingen

Undrar om den snubben är mogen uppgiften han har.

Dom måste ju bestämma vad dom skall vara bäst på.
Att vara gulliga och inte stöta sig med någon leder ingenvart.

Inaktiv

Vill gärna köpa BF3, men om det inte kommer en steam version tror jag ej köper de.

Origins kan gå och bada.

Medlem

Är så sjukt hypad för detta.
Dock tycker jag att USA vs Ryssland är det tråkigaste "lagen" i spel. Kunde dom inte ha EU mot Ryssland eller USA vs Kina eller EU vs Iran eller nått. Känns så sjukt gammalt.

men som sagt, ser fram emot detta nått så grymt!


signatur

La la la lag!

Medlem

Gött, BF3 blir nog bästa spel 2011.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Gött, BF3 blir nog bästa spel 2011.

Återstår att se, då det inte är släppt än.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Det är kutymt att jämföra med liknande produkter, men det är bara ett sätt av många att dra en slutsats.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Höglund:

Ännu mer intressant är väl att du alltid är där med foliehatten och påpekar det. Call of Duty är branschens största FPS, självklart kommer man att jämföra andra spel med det.

På vilket sätt är det "foliehatt"? Det är marknadsföring, inte politik.

Skrivet av anon_98854:

Då har du tydligen missat när COD-utvecklarna skröt om hur hög FPS man kunde spela MW3 i på konsol.

Jag uppfattade inte alls det som något riktat mot BF-serien. Jag ser det som allmän känga till spelbranschen, inte minst mot CoD Black Ops.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Puttrich:

Är så sjukt hypad för detta.
Dock tycker jag att USA vs Ryssland är det tråkigaste "lagen" i spel. Kunde dom inte ha EU mot Ryssland eller USA vs Kina eller EU vs Iran eller nått. Känns så sjukt gammalt.

men som sagt, ser fram emot detta nått så grymt!

Tycker också att det var skönt att slippa USA lite och kunna spela som EU i BF2...

Medlem

DICE vill inte blanda in politik, dom vill inte vara ett politiskt företag som går ut med sina ståndpunkter, låt dom vara det då. Låt dom tjäna sina pengar ändå.

Kolla t.ex. bara på gruppen Dixie Chicks när dom gick ut politiskt mot Bush när han blev vald, alla radiostationer bojkottade dom, alla spelningar avbokades, dom fick bokstavligen fly landet till Kanada och gick nästan i KK.

Så bra att inte politik blandas i, låt det vara fiktion, är det en bra story spelar det ju ingen roll vilka som krigar mot vilka, om det så skulle vara Grodan Boll vs. Kermit.


signatur
Medlem
Skrivet av StrongBad:

Intressant att DICE och FZ hela tiden måste spela på en upplevd rivalitet gentemot CoD-serien när de ska marknadsföra BF-spel. Jag har aldrig läst att t ex Infinity Ward skulle behöva påpeka för sina fans att de inte har detaljer i sina spel som BF-serien har.

Man ska ju alltid jämföra med den bäste vilket nu råkar vara CoD. Sen så är det ju skönt att dom inte mesar och säger typ "Vi vill ju inte ha någon superskurk som 'vissa' andra FPS spel har" utan är öppna och ärliga med att det är CoD som är motståndaren. +1 till DICE för öppenhet

Inaktiv
Skrivet av Red_warning:

Gött, BF3 blir nog bästa spel 2011.

Tror ner på Diablo 3 jag, även om BF3 må bli riktigt tjustigt. 8-)

Medlem

Något som varit på min önskelista ett tag nu är att få spela som ryss/arab/tysk mot just jänkarna. Jag vet att Fox News och alla indoktrinerade amerikanare skulle få slaganfall, men som sagt: det är ju ändå bara "Rött mot Blått". Inte sant?

Medlem

Var inte ryssland på den västra sidan i BF2?

Medlem

Snart kommer vi få spela spel där vi skjuter regnbågar på varandra, så att ingen blir kränkt... Suck, visst, superskurkar kan vi kasta i soptunnan, men vem fan bryr sig....

Inaktiv
Skrivet av Ramrod:

DICE vill inte blanda in politik, dom vill inte vara ett politiskt företag som går ut med sina ståndpunkter, låt dom vara det då. Låt dom tjäna sina pengar ändå.

Kolla t.ex. bara på gruppen Dixie Chicks när dom gick ut politiskt mot Bush när han blev vald, alla radiostationer bojkottade dom, alla spelningar avbokades, dom fick bokstavligen fly landet till Kanada och gick nästan i KK.

Så bra att inte politik blandas i, låt det vara fiktion, är det en bra story spelar det ju ingen roll vilka som krigar mot vilka, om det så skulle vara Grodan Boll vs. Kermit.

Grodan Boll FTW

Medlem

lol sveriges regering har ju blivit nato's bitch.

Medlem

Att ni skriver att vi svenskar är neutrala i krig är bara bullshit. Vi säljer krigsmatrial och deltar i krig som vi har låtit hända och påverkat så det blir krig. IG i samhällskunskap på FZ


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Hehe, gillar både Dice och FZ:s sätt att beskriva deras inställning

Medlem
Skrivet av swordfish:

Att ni skriver att vi svenskar är neutrala i krig är bara bullshit. Vi säljer krigsmatrial och deltar i krig som vi har låtit hända och påverkat så det blir krig. IG i samhällskunskap på FZ

jo men vi säljer till båda sidor så då väljer vi ju inte sida → typ neutral

12
Skriv svar