Battlefield 3 – inga modverktyg "just nu"

Robot
Battlefield 3 – inga modverktyg "just nu"

Anledningen? För stor utmaning för folk att göra en mod med Frostbite 3.

#battlefield-3, #dice


Medlem
Battlefield 3 – inga modverktyg "just nu"

:/

Medlem

Sicken jä**a bullshit! Jag visste det! Bojkott för min del för detta är bara ett steg bakåt, inte framåt!

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Sicken jä**a bullshit! Jag visste det! Bojkott för min del för detta är bara ett steg bakåt, inte framåt!

Mmm väldans ofta man ser moddverktyg till onlinebaserade shooters? Är som gjort för att skapa serverkaos.
Bojkotta på, så har vi andra roligt med BF3 istället.

Medlem

Sluta lipa människor. Det kommer så småningom. Skit o o köpa spelet annars.

Medlem

Så fan heller att det kommer så småningom..
BTW de var ju moddare som fixade helikopter koden i BF1942 motorn, något som inte ens DICE själva klarade av.
Det är en så otroligt dålig ursäkt så det finns inte, det är uppenbar att det handlar om att behålla all teknik för sig själva, främst i DLC syfte men säkerligen vill de inte ha sin FB2 på vift.

Sorgligt men sant..

Medlem

Visst, jag älskar modverktyg, fast för tillfället är det Battlefield 3 jag vill spela. Inte en mod...
Sist jag spelade en mod jag gillade till Battlefield var Desert Combat till 1943.

Hoppas dock mods kommer så småningom, men jag tvivlar på det. Vore kul om någon vågade sig på att göra något likt "Shattered Faith" som var igång till Battlefield 2, men dumpades.

Fanns det ens någon som trodde det skulle komma modverktyg? Trodde alla visste om att detta är en konsollport.
Säg något multiplatformspel som lyckats behålla alla älskade PC-funktioner vi är så vana vid? Nedbantad skit där vi tvingas betala för sketna DLC!

Jag lirar fortfarande BF2 och har inte ens läst om eller intresserat mig överhuvudtaget för BF3 när jag såg att det var multiplatform. Detta kommer vara Bad Company 2.5, det är jag övertygad om. Så sjukt överhypat bara.

Medlem

om detta hade varit till mw3 skulle alla säga ååh hade vi förväntat oss det lr? cod suger blaa blaa blaa nu är alla så hyped up för bf3 så det kommer bli världens flopp!

Medlem

Battlefield 3 använder sig inte av "Frostbite 3", det använder sig av Frostbite 2... var det typo eller ignorans?

Ish
Medlem

Onej, inga modverktyg första dagen, nu måste vi bojkotta, för så här kan vi inte ha det.............................................................................. Hur lång tid tror ni föresten det tar att ta fram en mod som PR? ÅR!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Har naturligtvis med å göra att Microsoft och Sony pressar DICE pga eventuella förluster om spelen inte får samma fördelar på alla sidor.

Inaktiv
Skrivet av martinhjerpe:

Battlefield 3 använder sig inte av "Frostbite 3", det använder sig av Frostbite 2... var det typo eller ignorans?

I bet ignorance!


signatur

äldre än dig!

Medlem

Jag skulle ärligt talat vara förvånad om man ens får konfigurera sin egen server som man vill. Förbjuda korkade unlocks osv. Kommer dock att köpa spelet oavsett, då det säkert kommer att vara kul att lira public i ett par timmar.
För seriöst spelande känns ändå Heroes of Stalingrad som det säkra kortet. Där släppte dom stöd för moddar INNAN spelet ens gick in i beta. Det är helt enkelt en fråga om vad man prioriterar.

Medlem

jag tror inte att utmaningen för moddare skulle vara den främsta orsaken. en bra ursäkt dock vet vi nog att principfrågan handlar om att skydda sin IP, men 1-2 år efter spelet är släppt tyckar de borde ompröva tanken å BF2 t.ex troligen aldrig funnits utan Desert Combat. Man går miste om ett community och framtida möjligheter.

Medlem

Det svänger snabbt i opinionen om BF3, lika snabbt som DICE ändrar strategi.

Man undar om spelare och utvecklare är i harmoni när släppet väl kommer.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av pelson:

Fanns det ens någon som trodde det skulle komma modverktyg? Trodde alla visste om att detta är en konsollport.
Säg något multiplatformspel som lyckats behålla alla älskade PC-funktioner vi är så vana vid? Nedbantad skit där vi tvingas betala för sketna DLC!

Jag lirar fortfarande BF2 och har inte ens läst om eller intresserat mig överhuvudtaget för BF3 när jag såg att det var multiplatform. Detta kommer vara Bad Company 2.5, det är jag övertygad om. Så sjukt överhypat bara.

Konsollport? ursäkta mig men du är nog lite efter. Om du inte minns så har dom snackat om det skulle göras först till pc sedan portas om till konsoller. Varför dra alla spel över en å samma kant bara för det är dlc eller liknande. Det är ju DLC på L4D också men inte fan är det konsollportat. Tänk om

Medlem

Vet någon om det kommer ha dedikerade servrar eller fascistservrar?


signatur

Xd

Skrivet av qun0:
Skrivet av pelson:

Fanns det ens någon som trodde det skulle komma modverktyg? Trodde alla visste om att detta är en konsollport.
Säg något multiplatformspel som lyckats behålla alla älskade PC-funktioner vi är så vana vid? Nedbantad skit där vi tvingas betala för sketna DLC!

Jag lirar fortfarande BF2 och har inte ens läst om eller intresserat mig överhuvudtaget för BF3 när jag såg att det var multiplatform. Detta kommer vara Bad Company 2.5, det är jag övertygad om. Så sjukt överhypat bara.

Konsollport? ursäkta mig men du är nog lite efter. Om du inte minns så har dom snackat om det skulle göras först till pc sedan portas om till konsoller. Varför dra alla spel över en å samma kant bara för det är dlc eller liknande. Det är ju DLC på L4D också men inte fan är det konsollportat. Tänk om

Ja, konsollport. "Göras först till PC", haha... vet inte vad jag ska säga. PC-spel och Konsoll-spel är två helt olika saker! Spelet görs inte "först" till PC och portas till konsoll...det är det dummaste jag hört! PC-upplevelsen och konsollupplevelsen kommer nästan vara identiska, ALLTSÅ konsolligt för det är konsollerna som sätter ribban (Läs igen; det är ETT spel här, inte TVÅ) för DICE skulle ALDRIG ha råd att utveckla 2st helt olika spel (För det är vad det blir ifall man ska utnyttja PC till fullo i en version och utveckla en konsollversion vid sidan av). Tro mig.

Bara försäljningsknep dom använder...fattar väl vem som helst. Ska bli så kul när spelet släpps sen och se allt folk som snackar om att detta minsann är en PC-produktion portat till konsoll, det existerar inte. Spelet kommer skrika konsoll, förhoppningsvis beskonas vi "Press Start to Enter" och KANSKE får vi välja upplösning och inställningar i rullgardiner istället för pilar.

Det kommer säkert vara "Häfiga" animationer mellan menyväxlingarna också!

Skrivet av Ish:

Onej, inga modverktyg första dagen, nu måste vi bojkotta, för så här kan vi inte ha det.............................................................................. Hur lång tid tror ni föresten det tar att ta fram en mod som PR? ÅR!

"Första dagen" Både du och jag VET att det inte kommer komma modverktyg till BF3! Max verktyg där vi kanske kan göra lite kläder till våra gubbar eller designa nå hattar. Får vi ett mirakel kanske vi kan göra egna banor, men nämn ett konsollspel (Ops, multiplatformspel där det finns riktiga modverktyg! Alltså potential där man kan göra Mods som t ex legendariska Project Reality eller Forgotten Hope.

GLÖM sånt i Battfield 3, tänk inte ens tanken att det kan ske...hade dom utvecklad ett spel exklusivt till PC utan att behöva begränsas till konsoll så kanske, visst...men Cäshen måste tas!

Medlem
Skrivet av pelson:
Skrivet av Ish:

Onej, inga modverktyg första dagen, nu måste vi bojkotta, för så här kan vi inte ha det.............................................................................. Hur lång tid tror ni föresten det tar att ta fram en mod som PR? ÅR!

"Första dagen" Både du och jag VET att det inte kommer komma modverktyg till BF3! Max verktyg där vi kanske kan göra lite kläder till våra gubbar eller designa nå hattar. Får vi ett mirakel kanske vi kan göra egna banor, men nämn ett konsollspel (Ops, multiplatformspel där det finns riktiga modverktyg! Alltså potential där man kan göra Mods som t ex legendariska Project Reality eller Forgotten Hope.

GLÖM sånt i Battfield 3, tänk inte ens tanken att det kan ske...hade dom utvecklad ett spel exklusivt till PC utan att behöva begränsas till konsoll så kanske, visst...men Cäshen måste tas!

Har mer med att utvecklarna inte bryr sig om PC längre än något annat.
Cod serien har haft mod tools sedan 1an och ändå upp till 5an vilket var multiplatformsspel.

Medlem
Skrivet av 6ybite:

Vet någon om det kommer ha dedikerade servrar eller fascistservrar?

PC först=dedikerade servers

Skrivet av zauii89:

BTW de var ju moddare som fixade helikopter koden i BF1942 motorn, något som inte ens DICE själva klarade av.

Det var också moddare som designade Abrams-tanken, något som Dice inte klarade av att göra.

Medlem

Vilken tur att jag inte bryr mig om det finns modverktyg eller inte. Spelet är ju skitbra som det är, och om jag ska spela, spelar jag alltid på servrar som inte har massa jävla modskit inlagt. Orginalet är bäst, samma sak gäller med BF1942 och BF2.


signatur

Trust is for fools...

Inaktiv

all hail the übermensch @ dice. Ty deras program är så speciella att endast ett inhouse-klapp-på-axeln certificerade människor är kapabel att klura ut det.

jag kan garantera att om dom bara släpper skiten som det är så kommer det på .5sekunder att dyka upp en wikipedia och som på mindre än ett halvår har dokumenterat precis varenda metod som finns.

dice, underskatta inte en dedikerad community.

Medlem

Det kommer säkert någon gång det är som black ops det kom ju också efter ett tag andas lungt.... emellan åt

Medlem

håller helt med sedan kanske det inte skulle passa in i battlefield 3 med moddade banor

Medlem
Skrivet av pelson:
Skrivet av qun0:
Skrivet av pelson:

Fanns det ens någon som trodde det skulle komma modverktyg? Trodde alla visste om att detta är en konsollport.
Säg något multiplatformspel som lyckats behålla alla älskade PC-funktioner vi är så vana vid? Nedbantad skit där vi tvingas betala för sketna DLC!

Jag lirar fortfarande BF2 och har inte ens läst om eller intresserat mig överhuvudtaget för BF3 när jag såg att det var multiplatform. Detta kommer vara Bad Company 2.5, det är jag övertygad om. Så sjukt överhypat bara.

Konsollport? ursäkta mig men du är nog lite efter. Om du inte minns så har dom snackat om det skulle göras först till pc sedan portas om till konsoller. Varför dra alla spel över en å samma kant bara för det är dlc eller liknande. Det är ju DLC på L4D också men inte fan är det konsollportat. Tänk om

Ja, konsollport. "Göras först till PC", haha... vet inte vad jag ska säga. PC-spel och Konsoll-spel är två helt olika saker! Spelet görs inte "först" till PC och portas till konsoll...det är det dummaste jag hört! PC-upplevelsen och konsollupplevelsen kommer nästan vara identiska, ALLTSÅ konsolligt för det är konsollerna som sätter ribban (Läs igen; det är ETT spel här, inte TVÅ) för DICE skulle ALDRIG ha råd att utveckla 2st helt olika spel (För det är vad det blir ifall man ska utnyttja PC till fullo i en version och utveckla en konsollversion vid sidan av). Tro mig.

Bara försäljningsknep dom använder...fattar väl vem som helst. Ska bli så kul när spelet släpps sen och se allt folk som snackar om att detta minsann är en PC-produktion portat till konsoll, det existerar inte. Spelet kommer skrika konsoll, förhoppningsvis beskonas vi "Press Start to Enter" och KANSKE får vi välja upplösning och inställningar i rullgardiner istället för pilar.

Det kommer säkert vara "Häfiga" animationer mellan menyväxlingarna också!

Ja du verkar ju ha en väldigt bra koll på hur spelet kommer se ut. Jag hoppas att du inte köper det. Så kan du sitta där med ditt Battlefield Heroes. För de finns minsann inte på Konsoll. Vilket gör det bättre än Bad Company 2 antar jag?

Medlem

Shit va hände där. Mutli touch!

123
Skriv svar