Battlefield 3 – inga modverktyg "just nu"

Medlem
Skrivet av pelson:
Skrivet av qun0:
Skrivet av pelson:

Fanns det ens någon som trodde det skulle komma modverktyg? Trodde alla visste om att detta är en konsollport.
Säg något multiplatformspel som lyckats behålla alla älskade PC-funktioner vi är så vana vid? Nedbantad skit där vi tvingas betala för sketna DLC!

Jag lirar fortfarande BF2 och har inte ens läst om eller intresserat mig överhuvudtaget för BF3 när jag såg att det var multiplatform. Detta kommer vara Bad Company 2.5, det är jag övertygad om. Så sjukt överhypat bara.

Konsollport? ursäkta mig men du är nog lite efter. Om du inte minns så har dom snackat om det skulle göras först till pc sedan portas om till konsoller. Varför dra alla spel över en å samma kant bara för det är dlc eller liknande. Det är ju DLC på L4D också men inte fan är det konsollportat. Tänk om

Ja, konsollport. "Göras först till PC", haha... vet inte vad jag ska säga. PC-spel och Konsoll-spel är två helt olika saker! Spelet görs inte "först" till PC och portas till konsoll...det är det dummaste jag hört! PC-upplevelsen och konsollupplevelsen kommer nästan vara identiska, ALLTSÅ konsolligt för det är konsollerna som sätter ribban (Läs igen; det är ETT spel här, inte TVÅ) för DICE skulle ALDRIG ha råd att utveckla 2st helt olika spel (För det är vad det blir ifall man ska utnyttja PC till fullo i en version och utveckla en konsollversion vid sidan av). Tro mig.

Bara försäljningsknep dom använder...fattar väl vem som helst. Ska bli så kul när spelet släpps sen och se allt folk som snackar om att detta minsann är en PC-produktion portat till konsoll, det existerar inte. Spelet kommer skrika konsoll, förhoppningsvis beskonas vi "Press Start to Enter" och KANSKE får vi välja upplösning och inställningar i rullgardiner istället för pilar.

Det kommer säkert vara "Häfiga" animationer mellan menyväxlingarna också!

Ja du verkar ju ha en väldigt bra koll på hur spelet kommer se ut. Jag hoppas att du inte köper det. Så kan du sitta där med ditt Battlefield Heroes. För de finns minsann inte på Konsoll. Vilket gör det bättre än Bad Company 2 antar jag?

Medlem

ni är fett störda ni tänker inte köpa BF 3 för att det INTE KOMMER MOD-VERKTYG...... lol lipa på bara men detta kommer att revolutionera spelvärlden ( BF 3 )

Medlem

Hoho, och nu grinar alla kids igen


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av zauii89:

Så fan heller att det kommer så småningom..
BTW de var ju moddare som fixade helikopter koden i BF1942 motorn, något som inte ens DICE själva klarade av.

Vänta nu... Användes helikoptrar i WW2?

Medlem

Modverktyg är alltid trevligt, tycker att man ska sträva efter detta i alla spel. Gör att spelen lever mycket längre. Sen är väl väl ganska dumt att förutsätta att folk inte kan lära sig arbeta med Frostbite? Det finns alltid übernördar där ute som är grymma på att göra moddar.

Medlem

Om man vill ha moddverktyg får man väl isåfall skaffa sig Ro2, vilket jag själv kommer hålla mig till istället för bf3.

Medlem
Skrivet av Nactox:
Skrivet av zauii89:

Så fan heller att det kommer så småningom..
BTW de var ju moddare som fixade helikopter koden i BF1942 motorn, något som inte ens DICE själva klarade av.

Vänta nu... Användes helikoptrar i WW2?

Desert Combat


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Jahopp....blir inget esportsspel av BF3 heller då...

Men för fan! Släpp det så kan dem som klarar av detta göra mods till andra! Tänk lite....

Inaktiv
Skrivet av NympH:
Skrivet av Nactox:
Skrivet av zauii89:

Så fan heller att det kommer så småningom..
BTW de var ju moddare som fixade helikopter koden i BF1942 motorn, något som inte ens DICE själva klarade av.

Vänta nu... Användes helikoptrar i WW2?

Desert Combat

Älskar DC! Spenderat många timmar med den modden!

För mig var det som ett eget spel!

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av 6ybite:

Vet någon om det kommer ha dedikerade servrar eller fascistservrar?

PC först=dedikerade servers

Det sa dem om Bad Company 2, och att man bara kan hyra servrar från en leverantör, och därefter har extremt dålig ping, ser jag som lika dåligt som IwNet och liknande.


signatur

Xd

Inaktiv

http://www.battlefieldnexus.com/index.html/_/news/battlefield...

Intressant artikel om DICE och modverktyg. Blir nog inga moddar här heller eftersom det troligtvis blir låsta serverfiler ala BC2. Allt i enighet med "Gamers är dumma, vi låser allt för att ni inte ska förstöra för er själva"-tankesättet. Bra tänkt.

Medlem

Är inte det här samma ursäkt som Dice kom med vid reales av BF2 då det inte heller släpptes en editor tillsammans med spelet.

Medlem
Skrivet av pelson:
Skrivet av qun0:
Skrivet av pelson:

Fanns det ens någon som trodde det skulle komma modverktyg? Trodde alla visste om att detta är en konsollport.
Säg något multiplatformspel som lyckats behålla alla älskade PC-funktioner vi är så vana vid? Nedbantad skit där vi tvingas betala för sketna DLC!

Jag lirar fortfarande BF2 och har inte ens läst om eller intresserat mig överhuvudtaget för BF3 när jag såg att det var multiplatform. Detta kommer vara Bad Company 2.5, det är jag övertygad om. Så sjukt överhypat bara.

Konsollport? ursäkta mig men du är nog lite efter. Om du inte minns så har dom snackat om det skulle göras först till pc sedan portas om till konsoller. Varför dra alla spel över en å samma kant bara för det är dlc eller liknande. Det är ju DLC på L4D också men inte fan är det konsollportat. Tänk om

Ja, konsollport. "Göras först till PC", haha... vet inte vad jag ska säga. PC-spel och Konsoll-spel är två helt olika saker! Spelet görs inte "först" till PC och portas till konsoll...det är det dummaste jag hört! PC-upplevelsen och konsollupplevelsen kommer nästan vara identiska, ALLTSÅ konsolligt för det är konsollerna som sätter ribban (Läs igen; det är ETT spel här, inte TVÅ) för DICE skulle ALDRIG ha råd att utveckla 2st helt olika spel (För det är vad det blir ifall man ska utnyttja PC till fullo i en version och utveckla en konsollversion vid sidan av). Tro mig.

Bara försäljningsknep dom använder...fattar väl vem som helst. Ska bli så kul när spelet släpps sen och se allt folk som snackar om att detta minsann är en PC-produktion portat till konsoll, det existerar inte. Spelet kommer skrika konsoll, förhoppningsvis beskonas vi "Press Start to Enter" och KANSKE får vi välja upplösning och inställningar i rullgardiner istället för pilar.

Det kommer säkert vara "Häfiga" animationer mellan menyväxlingarna också!

DU är en konsollport!!

Ge er nu...det kommer säkert verktyg om de får tillfälle att stödja det av EA! Bit den hand som föder, BRA!!
Detta utvecklas i första hand till PC vilket börjar bli mindre och mindre vanligt i dagsläget. Tycker dom ska få cred och stöd för det så de kan fortsätta med det i även i framtiden.

Alternativt kan man ju spela CoD, med mod stöd, nu när BF3 plötsligt blivit så dåligt!

Medlem
Skrivet av Ducci:

Är inte det här samma ursäkt som Dice kom med vid reales av BF2 då det inte heller släpptes en editor tillsammans med spelet.

Men bekräftar inte det att uttalandet att det är major knepigt då motorn inte alls är byggd så det går med rimlig ansträngning att åstadkomma det.

Alla uttalanden måste ju inte vara konspirationer för att djävlas med alla.
Vad skulle de ha ut av det?

Fleixibilitet betyder nästan utan undantag lägre prestanda. Om vissa layers i koden kan användarkonfiggas så kan det bli på bekostnad av annat som framrate osv.

Medlem

De bästa modet som har gjorts till BF2 är ju Project Reality AKA PR. Jag hoppas i framtiden att de kommer moddverktyg till BF3, så grabbarna på Reality Studios kan göra ett nytt PR mod igen. Men och andra sidan så har dom ju planer på att göra ett eget spel.

Medlem

Nu har jag inte läst vad alla andra skrivit. Men tro det eller ej Dice, folk kan faktiskt göra det hur svårt ni än tror att det är. Folk som har kunskapen och gör mods skulle säkert kunna vara bättre än många av dom som jobbar hos dice.

Medlem

de va faaan va många ska böla över modverktyg..
NI vet inte hur d är... ni kan inte stå o säg att det är skitsnack.. hur många har jobbat med frostbite?.. nä tänkte just d.. sluta böla o gilla spelet...
måla inte fan på väggen bara för att ni inte får modverktyg

Peace Out
"gilla läget"


signatur

//Peace out

Medlem
Skrivet av ZZaiBoT2011:

ni är fett störda ni tänker inte köpa BF 3 för att det INTE KOMMER MOD-VERKTYG...... lol lipa på bara men detta kommer att revolutionera spelvärlden ( BF 3 )

HAHAHAHA, "Revolutionera spelvärlden", vad är det för något du går på?
Ett standardiserat FPS med nya CoD inspirerade, casualiserade nyheter som förenklar och fördummar gameplay ytterligare. Men grafiken är ju bättre, det blir revolution *sarkasm*
Regenererande hp på soldater, fordon, ja varför inte lägga till aimbot när vi ändå håller på?
Slakta klasserna och förstör teamplay så att kidsen kan sitta i ett hörn och campa "lone Wolf", moddar är bara att glömma...

JA, revolutionerande dåligt möjligtvis, revolutionerande likt CoD, BF brukade vara sveriges stolthet i spelvärlden men nu är det bara MoH version 2.

Medlem

Återigen en utvecklare som underskattar förmågan hos många moddare =/

Medlem

Gör om gör rätt! Mod verktyg vid releasen perkele, så moddarna kan börja i god tid.

Medlem
Skrivet av pelson:
Skrivet av qun0:
Skrivet av pelson:

Fanns det ens någon som trodde det skulle komma modverktyg? Trodde alla visste om att detta är en konsollport.
Säg något multiplatformspel som lyckats behålla alla älskade PC-funktioner vi är så vana vid? Nedbantad skit där vi tvingas betala för sketna DLC!

Jag lirar fortfarande BF2 och har inte ens läst om eller intresserat mig överhuvudtaget för BF3 när jag såg att det var multiplatform. Detta kommer vara Bad Company 2.5, det är jag övertygad om. Så sjukt överhypat bara.

Konsollport? ursäkta mig men du är nog lite efter. Om du inte minns så har dom snackat om det skulle göras först till pc sedan portas om till konsoller. Varför dra alla spel över en å samma kant bara för det är dlc eller liknande. Det är ju DLC på L4D också men inte fan är det konsollportat. Tänk om

Ja, konsollport. "Göras först till PC", haha... vet inte vad jag ska säga. PC-spel och Konsoll-spel är två helt olika saker! Spelet görs inte "först" till PC och portas till konsoll...det är det dummaste jag hört! PC-upplevelsen och konsollupplevelsen kommer nästan vara identiska, ALLTSÅ konsolligt för det är konsollerna som sätter ribban (Läs igen; det är ETT spel här, inte TVÅ) för DICE skulle ALDRIG ha råd att utveckla 2st helt olika spel (För det är vad det blir ifall man ska utnyttja PC till fullo i en version och utveckla en konsollversion vid sidan av). Tro mig.

Bara försäljningsknep dom använder...fattar väl vem som helst. Ska bli så kul när spelet släpps sen och se allt folk som snackar om att detta minsann är en PC-produktion portat till konsoll, det existerar inte. Spelet kommer skrika konsoll, förhoppningsvis beskonas vi "Press Start to Enter" och KANSKE får vi välja upplösning och inställningar i rullgardiner istället för pilar.

Det kommer säkert vara "Häfiga" animationer mellan menyväxlingarna också!

Hade du läst något om spelet skulle du vet att stora delar av det bara kommer finnas på PC, och de kan ju faktiskt göra som de gjorde med Crysis 2 och nu håller på att göra med The Witcher 2 och bygga grafiken för PC först och sen använda Low/Medium-specs i konsolversionerna.

Medlem

jävla idioter, nu skjuter dom sig själva i foten.. igen...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av zauii89:

BTW de var ju moddare som fixade helikopter koden i BF1942 motorn, något som inte ens DICE själva klarade av.

Det var också moddare som designade Abrams-tanken, något som Dice inte klarade av att göra.

Jo , tror DICE satt jobba stenhårt med en kod till både helikoptrar och abrams vagnar för ett spel som utspelar sig under WW2

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Gör om gör rätt! Mod verktyg vid releasen perkele, så moddarna kan börja i god tid.

90% av de moddar som är värda att ladda ner tar ju ändå typ 5 år på sig att bli klara så vad spelar det för roll...

Medlem

Vi kan ju börja med att spela de kartor som följer med, sen kan vi börja tjata om modverktyg.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Inaktiv
Skrivet av NexusSolo:

Vi kan ju börja med att spela de kartor som följer med, sen kan vi börja tjata om modverktyg.

Ja, då kan vi njuta av nya kvalitetsbanor... ett par år efter release. Är det så svårt som de säger måste de väl ändå ge ut skiten vid release.

Eller som Tripwire med Red Orchestra 2. Modtools till en del moddare över ett halvår innan spelet släpps. Har en indieutvecklare de resurserna borde DICE kunna göra något liknande.

Betvivla ej, det här är bara ett sätt att lättare sälja DLC senare. Men vad kan man förvänta sig med EA-spel?

Medlem

Verkar som att bara för att det är DICE så är det en annan sak, men när andra som activision går ut med det är det världens undergång. Jag tänker bojkotta för att det är ett steg bakåt, inte framåt.

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av Hannu87:

Gör om gör rätt! Mod verktyg vid releasen perkele, så moddarna kan börja i god tid.

90% av de moddar som är värda att ladda ner tar ju ändå typ 5 år på sig att bli klara så vad spelar det för roll...

Det kan vara sant men många moddare blir upplockade av officella spel företag och utvecklar sen nästa genrations spel, att moda ett spel är det bästa cv portfolio du kan ha i branschen om din mod är bra vill säga. För den renodlade spelaren så är mod scenen inte så viktig då clan tävlingar sällan sker på dessa mappar/mods.
Men för den med ambitioner att få utvecklas i branschen och möjligen jobba med det är mod möjligheter värt guld.

Jag skulle gärna se ett BF3 med mod möjligheter och ett nytt bf gottland
http://www.somua.com/Up/Images/6-2004/IO27_1_grand.jpg

Medlem

Svårt att moda? har dom sett Projekt realety ? arma 2 ? modar arma 2 är mycket svårare att moda men det går

123
Skriv svar