Quests i Skyrim liknar Oblivion mer än Fallout 3

Robot
Quests i Skyrim liknar Oblivion mer än Fallout 3

Bethesda fokuserar på en enhetlig huvudhistoria, och mindre uppdrag som du har mer möjlighet att lösa som du vill.

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda, #the-elder-scrolls-iv-oblivion, #fallout-3


zsm
Medlem
Quests i Skyrim liknar Oblivion mer än Fallout 3

Bra. Fallout 3 sög ju.

Medlem
Skrivet av zsm:

Bra. Fallout 3 sög ju.

O.o ? de sög ju knappast, har du ens spelat det ?

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av zsm:

Bra. Fallout 3 sög ju.

O.o ? de sög ju knappast, har du ens spelat det ?

Alla har väll rätt till sitt eget tycke? =P

Medlem

Gillade uplägget av sidoquest i fallout 3 :/

Medlem
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av zsm:

Bra. Fallout 3 sög ju.

O.o ? de sög ju knappast, har du ens spelat det ?

Alla har väll rätt till sitt eget tycke? =P

fast man behöver inte säga att spelet sög -.-"

Medlem

Så uppföljaren till Oblivion liknar Oblivion mer än en annan spelserie? Öööh... jaha...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ska man ha spel med hel labyrint med olika utgångar så måste ju spelidén har stort replay-värde. Inte som Heavy Rain då det kändes bara ointressant att köra igen(sedan vart ju speltid kanske en tiondel av något annat jag provat).

Så lagt kort verkar lovand...

Medlem

Gillar detta. Kunde känna att Oblivions firhet blev lite förvirrande och tröttsamt, även om jag förstår dom som gillar det.
Men en stor värld med en bra handling som man kan följa, med möjlighet att göra annat också låter som kalas för mig!
Dessutom är ju världen öppen, och inte korridor styrd som i the Wticher 2, ett klart plus.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

fast man behöver inte säga att spelet sög -.-"

Har du ens spelat 1an eller 2an?

Hursomhelst är det meningslöst att säga något om Bethesdas designval än då man inte fått se tillräckligt för att kunna bilda en riktig uppfattning.

zsm
Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av zsm:

Bra. Fallout 3 sög ju.

O.o ? de sög ju knappast, har du ens spelat det ?

Jag är en inbiten fallout 1 & 2-fan ^^ Det fanns inget i fallout 3 som jag tyckte var "wow, grym feature!". Rent objektivt är det inte ett dåligt spel, men utifrån vad jag förväntade mig av fallout-franchisen så var det jättedåligt.

Medlem

Bra! Jag gillade uppbyggnaden av quests i Oblivion, minns inte hur de funkade i Fallout 3 dock, gillade aldrig Fallot 3 så...


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av zsm:

Bra. Fallout 3 sög ju.

O.o ? de sög ju knappast, har du ens spelat det ?

Jag är en inbiten fallout 1 & 2-fan ^^ Det fanns inget i fallout 3 som jag tyckte var "wow, grym feature!". Rent objektivt är det inte ett dåligt spel, men utifrån vad jag förväntade mig av fallout-franchisen så var det jättedåligt.

Behtesda gjorde en bra sak med Fallout 3 och det var att föra tillbaka Fallout-serien ut ur nån gammal hylla och tillbaka till oss fans på nytt. 3an var inte fantastisk men Fallout: New Vegas är däremot det för mig. Fallout: NW tog mig tillbaka till 1an och 2an, i musik, miljö, quests och galenskaper, och är därför fantastisk. Största orsaken till detta tror jag är för att Bethesda tog in Feargus Urquhart som utvecklade just 1an och 2an.

Ang. Oblivion och Fallout3s questsystem har jag ingen aning då jag dissade oblivion efter ett tag för att det inte kändes alls lika bra som Morrowind.

Medlem

Skulle vilja få ett exempel eller en video genomgång av vad som skulle kunna vara sidouppdrag.

Gillade i Oblivion att ha så mycket annat att göra i världen, main story gick ganska snabbt om man enbart genomförde den delen, men en anledning av att världen kändes levande var att så mycket hände samtidigt som man kunde vara en del utav.

Får vänta och se hur det blir, antingen så kommer jag att gilla det för att main storyn kommer vara jävligt grym eller så kommer jag att hata det för att världen kommer kännas tom på side-quests. Tror det blir det sämre eftersom elder scrolls till mig har alltid varit mer om att utforska en värld och ta del utav den hur jag själv vill istället för att följa ett utsatt spår.

Medlem

Ush då, oblivion va ju ett skräpspel så det är ju tråkigt att dom tar ett skräpigt questsystem in i ett nytt spel, bådar inte gott!

Inaktiv

Bara jag kan spela så som jag gjorde i Morrowind/Oblivion så blir jag nöjd.
Körde aldrig quests för main story utan bara guilduppdrag och free roam, möblerade hus (mods) och kollade på min karaktär när denne satt framför en eld och vilade upp sig efter dagens äventyr. Det 'r just det där att kunna köra free roam i en sandbox som lockar mig mest. Frihet istället för att styras in i ett räls-rpg.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Grottmongo:

Bara jag kan spela så som jag gjorde i Morrowind/Oblivion så blir jag nöjd.
Körde aldrig quests för main story utan bara guilduppdrag och free roam, möblerade hus (mods) och kollade på min karaktär när denne satt framför en eld och vilade upp sig efter dagens äventyr. Det 'r just det där att kunna köra free roam i en sandbox som lockar mig mest. Frihet istället för att styras in i ett räls-rpg.

Hehe... jag spelade igenom main quest några gånger (första gången utan mods... huga!) men merparten av tiden så körde jag också helt fritt. Kul att rollspela olika karaktärer.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Men att rollspela med sig själv mot AI som säger samma sak... nja då finns det nog roligare MMO's där ute där man tom kan prata med folk!

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Men att rollspela med sig själv mot AI som säger samma sak... nja då finns det nog roligare MMO's där ute där man tom kan prata med folk!

Alla säger ju också samma sak i MMOs. "n00b" "fag" "afk" "pwnd" "selling" "buying" etc.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av ThinBoi:
Skrivet av Kerrai:

Men att rollspela med sig själv mot AI som säger samma sak... nja då finns det nog roligare MMO's där ute där man tom kan prata med folk!

Alla säger ju också samma sak i MMOs. "n00b" "fag" "afk" "pwnd" "selling" "buying" etc.

Då föreslår jag att du prövar en rollspels server nästa gång och verkligen upplever en riktigt sådan.

1
Skriv svar