Slå ihop Speldatabasen med Spelsamling!

Medlem
Slå ihop Speldatabasen med Spelsamling!

Där är ett flertal spel i Speldatabasen som inte motsvarar Spelsamlingens databas. Man förutsätter att dom spel som läggs till i speldatabasen kan sökas och skrivas in i en persons "Spelsamling", men det är rätt tydligt inte så.

Varför?

Jag köpte nyligen F.E.A.R. 3 för PS3 och kan inte lägga till det i min "Spelsamling" när det väl finns i den vanliga speldatabasen - detta är givetvis inte det enda spelet med detta problemet. Varför inte ha automatisk synkronisering mellan Spelsamling sektionen och speldatabasen? Så behöver ni inte lägga till samma spel för hand mellan två databaser.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

nj
Medlem

Att spel inte hittas när de söks efter i spelsamlingens sökruta har tyvärr med sökfunktionen att göra, i övrigt så är det samma databas.
Saker du lägger till via spellistan (bocka i under boxen med ett kryss och välj spara) så hamnar det i din spelsamling

Medlem
Skrivet av nj:

Att spel inte hittas när de söks efter i spelsamlingens sökruta har tyvärr med sökfunktionen att göra, i övrigt så är det samma databas.
Saker du lägger till via spellistan (bocka i under boxen med ett kryss och välj spara) så hamnar det i din spelsamling

Lite lustigt att vissa spel hittas men inte andra, när det ändå är samma databas - så vad exakt är fel med sökfunktionen? För problemet fanns även innan sökfunktionen för sidan i övrigt uppgraderades.

Hur man sparar ett spel till spelsamingen är inte problemet, det är sökfunktionen som inte hittar dom spel jag ibland vill söka på till exempel Medal Of Honor som kom ut förra året och finns i databasen, men spelsamlingens sökfunktion hittar inte den men hittar många andra spel som kom ut långt tidigare i spelserien.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

"working as intended" - Blizzard

Medlem
Skrivet av Yourbadmedicine:

"working as intended" - Blizzard

Point not taken...


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Skägg.
10 Chambers

Varför ajax-söken inte hittar allt i databasen (för det är samma) vet jag inte, bollar det vidare till kodarna. Har du fler exempel på spel som inte hittas på det viset?


signatur
Antikvitet

Nu har jag ingen möjlighet att själv titta på koden då jag är på resa så en annan av utvecklarna får titta på det, men jag misstänker att den ena sidan använder den gamla ajax-spelsökningen och den andra använder den nya.

För en tid sedan lanserade vi en ny, bättre sökmotor. I samma skede förbättrades ajax-sökningarna på sajten, men någon kan ha missats.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar