Pepsi eller Coca cola??

Medlem
Pepsi eller Coca cola??

Vilken tycker du bäst om? Själv tycker jag Coca cola är goare för att den smakar inte lika mycket socker som pepsi gör.

Medlem

Pepsi Max.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Gillar båda, men om jag måste välja så får det bli Cola. Pepsi har dock en mycket snyggare logo.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Coca-Cola!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Coca Cola.
Pepsi är för söt.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Coca Cola.
Pepsi är för söt.

This. Pepsi är på tok för söt.

Medlem

Coke>Pepsi

Pepsi är dock bättre än coke zero och coke light som är förgiftade med Aspartam (nervgift) och Sucraloseskit


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

PEPSI för det mesta men som sagt den är lite för söt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Pepsi, iskall Pepsi. Great!

Medlem

Är nog mer av en Cola person.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Coke>Pepsi

Pepsi är dock bättre än coke zero och coke light som är förgiftade med Aspartam (nervgift) och Sucraloseskit

Eh? Vatten är också giftigt i för stora mängder.


signatur

Have a good time!

Medlem

Såklart är det Coca-Cola!

Medlem
Skrivet av Zymac:

Coke>Pepsi

Pepsi är dock bättre än coke zero och coke light som är förgiftade med Aspartam (nervgift) och Sucraloseskit

Med den logiken så ska man sluta äta kött också, kanske syre också med tanke på höga värden av inhalerad syre kan göra en blind. Varför inte Alkohol? Man kan ju bli alkoholförgiftad.

Bara intag av onormalt stora mängder av REN Aspartam är problematisk, Coca-Cola fick rätt att inkludera det i Zero med tanke på den låga mängden - så drick det så mycket du orkar med tanke på hur begränsad vår magsäck är.

För övrigt: "Aspartam är tillsatt i närmare 6000 livsmedel världen över, varav ca. 2000 i Europa. Substansen används som sockerersättning i bl.a. bordssötningsmedel, kakor, juicer, läskedrycker, saft, glass, proteinpulver, konfektyr, halstabletter, tuggummi, mediciner med mera."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspartam
http://illvet.se/fraga-oss/ar-sotningsmedel-farliga

Du har alltså redan med stor chans fått i dig större mängder Aspartam än vad Zero innehåller per liter, det är alltså helt ofarligt - om du såvida inte har lyckats utveckla cancer trots dom låga odds.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Coca-cola ofc.

Medlem

Jag föredrar Pepsi framför Coca Cola., dock är Sprite eller 7up mycket godare än sketen cola!

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av Zymac:

Coke>Pepsi

Pepsi är dock bättre än coke zero och coke light som är förgiftade med Aspartam (nervgift) och Sucraloseskit

Med den logiken så ska man sluta äta kött också, kanske syre också med tanke på höga värden av inhalerad syre kan göra en blind. Varför inte Alkohol? Man kan ju bli alkoholförgiftad.

Bara intag av onormalt stora mängder av REN Aspartam är problematisk, Coca-Cola fick rätt att inkludera det i Zero med tanke på den låga mängden - så drick det så mycket du orkar med tanke på hur begränsad vår magsäck är.

För övrigt: "Aspartam är tillsatt i närmare 6000 livsmedel världen över, varav ca. 2000 i Europa. Substansen används som sockerersättning i bl.a. bordssötningsmedel, kakor, juicer, läskedrycker, saft, glass, proteinpulver, konfektyr, halstabletter, tuggummi, mediciner med mera."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspartam
http://illvet.se/fraga-oss/ar-sotningsmedel-farliga

Du har alltså redan med stor chans fått i dig större mängder Aspartam än vad Zero innehåller per liter, det är alltså helt ofarligt - om du såvida inte har lyckats utveckla cancer trots dom låga odds.

Mycket bra sammanfattat.
Tummen upp!

Och bra länk till Illustrerad Vetenskap. Det var en riktigt schysst artikel!


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Coca-Cola.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av Zymac:

Coke>Pepsi

Pepsi är dock bättre än coke zero och coke light som är förgiftade med Aspartam (nervgift) och Sucraloseskit

Med den logiken så ska man sluta äta kött också, kanske syre också med tanke på höga värden av inhalerad syre kan göra en blind. Varför inte Alkohol? Man kan ju bli alkoholförgiftad.

Bara intag av onormalt stora mängder av REN Aspartam är problematisk, Coca-Cola fick rätt att inkludera det i Zero med tanke på den låga mängden - så drick det så mycket du orkar med tanke på hur begränsad vår magsäck är.

För övrigt: "Aspartam är tillsatt i närmare 6000 livsmedel världen över, varav ca. 2000 i Europa. Substansen används som sockerersättning i bl.a. bordssötningsmedel, kakor, juicer, läskedrycker, saft, glass, proteinpulver, konfektyr, halstabletter, tuggummi, mediciner med mera."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspartam
http://illvet.se/fraga-oss/ar-sotningsmedel-farliga

Du har alltså redan med stor chans fått i dig större mängder Aspartam än vad Zero innehåller per liter, det är alltså helt ofarligt - om du såvida inte har lyckats utveckla cancer trots dom låga odds.

Det är inte det att jag är rädd att bli förgiftad om jag äter saker med Aspartam, det är att det SMAKAR SÅ JÄVLA ÄCKLIGT*

Jag äter förövrigt inget med aspartam i om jag kan undvika det. Varken godis eller annat.

Jag dricker heller i princip aldrig alkohol eller äter överprocessade köttprodukter, t.ex. allt som är "mörat" i butikerna. (tillsatt kemikalier som gör att köttet kan ta upp mer vatten än normalt och därmed upplevs som saftigare/mörare)

Varmkorv undviker jag i de flesta fall också då dom verkar vara gjorda av salt och kryddor och inte kött.

*Smak o smak kanske är fel ord, men det leder till att man får en "torr" känska bak i svalget samt att man blir törstig som satan.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Smak o smak kanske är fel ord, men det leder till att man får en "torr" känska bak i svalget samt att man blir törstig som satan.

Fan grabbar jag tror vi har kläckt deras affärsidé


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Helst Dr.Pepper men mellan dessa så Cola

Medlem

Cola.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av ohem:
Skrivet av Zymac:

Coke>Pepsi

Pepsi är dock bättre än coke zero och coke light som är förgiftade med Aspartam (nervgift) och Sucraloseskit

Med den logiken så ska man sluta äta kött också, kanske syre också med tanke på höga värden av inhalerad syre kan göra en blind. Varför inte Alkohol? Man kan ju bli alkoholförgiftad.

Bara intag av onormalt stora mängder av REN Aspartam är problematisk, Coca-Cola fick rätt att inkludera det i Zero med tanke på den låga mängden - så drick det så mycket du orkar med tanke på hur begränsad vår magsäck är.

För övrigt: "Aspartam är tillsatt i närmare 6000 livsmedel världen över, varav ca. 2000 i Europa. Substansen används som sockerersättning i bl.a. bordssötningsmedel, kakor, juicer, läskedrycker, saft, glass, proteinpulver, konfektyr, halstabletter, tuggummi, mediciner med mera."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspartam
http://illvet.se/fraga-oss/ar-sotningsmedel-farliga

Du har alltså redan med stor chans fått i dig större mängder Aspartam än vad Zero innehåller per liter, det är alltså helt ofarligt - om du såvida inte har lyckats utveckla cancer trots dom låga odds.

Det är inte det att jag är rädd att bli förgiftad om jag äter saker med Aspartam, det är att det SMAKAR SÅ JÄVLA ÄCKLIGT*

Jag äter förövrigt inget med aspartam i om jag kan undvika det. Varken godis eller annat.

Jag dricker heller i princip aldrig alkohol eller äter överprocessade köttprodukter, t.ex. allt som är "mörat" i butikerna. (tillsatt kemikalier som gör att köttet kan ta upp mer vatten än normalt och därmed upplevs som saftigare/mörare)

Varmkorv undviker jag i de flesta fall också då dom verkar vara gjorda av salt och kryddor och inte kött.

*Smak o smak kanske är fel ord, men det leder till att man får en "torr" känska bak i svalget samt att man blir törstig som satan.

Visst jag kan köpa att du inte gillar Cola med Aspartam i och med det är individuell smak och då förstår jag ditt val - men så som du markerade Aspartam i din post utan att ens nämna om att det ger "dålig smak" fick mig att reagera då du mer eller mindre "anklagade" Aspartam för att vara ett gift utan att ens ta realistisk fakta, mängd och den mänskliga biologin till hänsyn.

Jag kan förstå din diet och nog föredrar vegetariskt, men produkter vars innehåller aspartam du inte är medveten om lär du redan fått i dig samt det är möjligt att du kan vara känslig till just fenylalanin som IllVet säger kan ge obehag, eller överreaktion ifall du har svårare med antikroppar. Att dessutom skippa produkter vars ämnen din kropp ändå kommer behöva lär du missa ut och troligtvis göra kroppen undernärd.

Men för att vara OnT: Coca-Cola


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av Zymac:

Coke>Pepsi

Pepsi är dock bättre än coke zero och coke light som är förgiftade med Aspartam (nervgift) och Sucraloseskit

Med den logiken så ska man sluta äta kött också, kanske syre också med tanke på höga värden av inhalerad syre kan göra en blind. Varför inte Alkohol? Man kan ju bli alkoholförgiftad.

Bara intag av onormalt stora mängder av REN Aspartam är problematisk, Coca-Cola fick rätt att inkludera det i Zero med tanke på den låga mängden - så drick det så mycket du orkar med tanke på hur begränsad vår magsäck är.

För övrigt: "Aspartam är tillsatt i närmare 6000 livsmedel världen över, varav ca. 2000 i Europa. Substansen används som sockerersättning i bl.a. bordssötningsmedel, kakor, juicer, läskedrycker, saft, glass, proteinpulver, konfektyr, halstabletter, tuggummi, mediciner med mera."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspartam
http://illvet.se/fraga-oss/ar-sotningsmedel-farliga

Du har alltså redan med stor chans fått i dig större mängder Aspartam än vad Zero innehåller per liter, det är alltså helt ofarligt - om du såvida inte har lyckats utveckla cancer trots dom låga odds.

Frågan om aspartam är farligt eller inte har en väldigt delad åsikt. Många forskare är fortfarande intygad om att aspartam är ohälsosamt även vid låga halter där de kan leda till bland annat leukumi. Dock så tror jag att låga halter inte skadar kroppen mer än vad andra saker man stoppar i sig gör. Vissa frukter har ju till och med samma effekt som aspartam. Jag avstår dock från många produkter med aspartam, inte för att det kan vara farligt utan för att jag tycker det oftast smakar skit jämfört med produkter med riktigt socker.

Men för att återgå till ämnet så tycker jag Coca-Cola utan att ens tveka. Pepsi påminner bara om billiga Cola-drycker, söt och sliskig.

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av ohem:

quotequotequote.

Visst jag kan köpa att du inte gillar Cola med Aspartam i och med det är individuell smak och då förstår jag ditt val - men så som du markerade Aspartam i din post utan att ens nämna om att det ger "dålig smak" fick mig att reagera då du mer eller mindre "anklagade" Aspartam för att vara ett gift utan att ens ta realistisk fakta, mängd och den mänskliga biologin till hänsyn.

Jag kan förstå din diet och nog föredrar vegetariskt, men produkter vars innehåller aspartam du inte är medveten om lär du redan fått i dig samt det är möjligt att du kan vara känslig till just fenylalanin som IllVet säger kan ge obehag, eller överreaktion ifall du har svårare med antikroppar. Att dessutom skippa produkter vars ämnen din kropp ändå kommer behöva lär du missa ut och troligtvis göra kroppen undernärd.

Men för att vara OnT: Coca-Cola

Wow, dra lite mer förhastade slutsatser, why don't you.

Nej. jag är inte Veggo eller helnykterist
Nej jag är inget hälsofreak, jag käkar massa onyttig mat.
Nej jag är inte allergisk mot fenylalanin (såvitt jag vet)
Jag gillar RIKTIG mat, inte massa tillsatser, processat och köttlimmat och fan vet allt.

Jag bara ogillar denna hysteri med lightprodukter som smakar urk, som folk har lärt sig dricka bara för det är sockerfritt, vill man spara kalorier så dricker jag hellre vatten än dessa läbbiga saker.

Uppenbarligen kan du inte se humorn i att jag påpekade att aspartam är ett gift*, det var mest för att det smakar skit som jag skrev att dom förgiftar cola med det. Att det även ÄR ett gift* (oavsett hur mycket som krävs för att skada dig) är ju bara humorbonus. -Kanske skulle satt ett par smilies där. my bad...

*Bryts ner till ett gift då det förbränns i kroppen.

Menmen OnT: det finns massa läsk som är godare än Cola, Portello e smarrigt, Must e smarrigt. (och ja, jag vet, all läsk e fullproppad med konstgjorda smakämnen)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

7-Up Light, Pepsi Max, Coca Cola Light.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av MachOne:
Skrivet av ohem:
Skrivet av Zymac:

Coke>Pepsi

Pepsi är dock bättre än coke zero och coke light som är förgiftade med Aspartam (nervgift) och Sucraloseskit

Med den logiken så ska man sluta äta kött också, kanske syre också med tanke på höga värden av inhalerad syre kan göra en blind. Varför inte Alkohol? Man kan ju bli alkoholförgiftad.

Bara intag av onormalt stora mängder av REN Aspartam är problematisk, Coca-Cola fick rätt att inkludera det i Zero med tanke på den låga mängden - så drick det så mycket du orkar med tanke på hur begränsad vår magsäck är.

För övrigt: "Aspartam är tillsatt i närmare 6000 livsmedel världen över, varav ca. 2000 i Europa. Substansen används som sockerersättning i bl.a. bordssötningsmedel, kakor, juicer, läskedrycker, saft, glass, proteinpulver, konfektyr, halstabletter, tuggummi, mediciner med mera."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspartam
http://illvet.se/fraga-oss/ar-sotningsmedel-farliga

Du har alltså redan med stor chans fått i dig större mängder Aspartam än vad Zero innehåller per liter, det är alltså helt ofarligt - om du såvida inte har lyckats utveckla cancer trots dom låga odds.

Frågan om aspartam är farligt eller inte har en väldigt delad åsikt. Många forskare är fortfarande intygad om att aspartam är ohälsosamt även vid låga halter där de kan leda till bland annat leukumi. Dock så tror jag att låga halter inte skadar kroppen mer än vad andra saker man stoppar i sig gör. Vissa frukter har ju till och med samma effekt som aspartam.

Det var mycket längesedan jag såg en seriös förskare/läkare som är intygad om att aspartam möjligtvis skulle kunna vara ohälsosamt vid låga halter. Vart har du sett detta? Du får gärna leta fram källor på ditt påstående då hälsorisker med aspartam intresserar mig väldigt mycket!

Aspartam kommer förövrigt från en afrikansk kaktusblomma om jag inte fattat fel (finns såklart i syntetisk version ... en syntetisk version skiljer sig dock såklart inte från en "naturlig" eftersom det är samma ämne).


signatur

Have a good time!

Skägg.
10 Chambers

Cola, men kan knappt dricka en hel burk längre, blir för sliskigt. Börjar nog bli gammal...


signatur
Medlem

cola, men blir extremt sällan, blev cola beroende och det var en pärs och bli av med.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

123
Skriv svar