MW3 Kommer att ha månadsavgift

Medlem
MW3 Kommer att ha månadsavgift

Tänkte att en del av er MW fans kanske skulle tycka det var intressant. Undrar hur mycket pengar det går att mjölka ur er egentligen...

MW3 600 spänn
Xbox live gold 100 spänn i månaden (500 spänn om man köper 12 mån prepaid)
COD Elite sub ca 100 spänn i månaden

http://online.wsj.com/article/SB10001424052702304563104576355...

Ja det står att det är optional men då får du förmodligen väldigt lite unlocks och inga extras så som ny banor etc.

Ska jag säga något? Jag är ju ingen CoD anhängare så mitt ord för en CoD'are är inget värt. Själv skulle jag inte betala i månaden för att spela något så utbyttbart som CoD, BF3 kommer få en Större publik tror jag, åtminstonde från PC spelarna.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Det är optional så det är inget tvång direkt? Det är ju precis samma sak med Battlefield 3 när det släpps. Folket som inte har förhandsbokat blir tvungna att köpa dessa kartor för att kunna spela.

Dessutom betalar jag 299 kronor per år för Xbox Live.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Det är optional så det är inget tvång direkt? Det är ju precis samma sak med Battlefield 3 när det släpps. Folket som inte har förhandsbokat blir tvungna att köpa dessa kartor för att kunna spela.

Dessutom betalar jag 299 kronor per år för Xbox Live.

Vad jag vet så har dom inte gått ut med något pris för de där kartorna, kan mycket väl bara vara att de som förbokat får det lite tidigare.

Då jag håller med om att det är dålig stil att försöka få folk att förboka på såna sätt... så går det ju ändå inte att jämföra med att slänga på en månadsavgift på ett helt vanligt FPS spel. Detta är helt klart ett nytt lågvattenmärke för Activision. Hemska företag...

Medlem

BF3s försprång blev just större ^^


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av showerguy:

Det är optional så det är inget tvång direkt? Det är ju precis samma sak med Battlefield 3 när det släpps. Folket som inte har förhandsbokat blir tvungna att köpa dessa kartor för att kunna spela.

Dessutom betalar jag 299 kronor per år för Xbox Live.

Vad jag vet så har dom inte gått ut med något pris för de där kartorna, kan mycket väl bara vara att de som förbokat får det lite tidigare.

Då jag håller med om att det är dålig stil att försöka få folk att förboka på såna sätt... så går det ju ändå inte att jämföra med att slänga på en månadsavgift på ett helt vanligt FPS spel. Detta är helt klart ett nytt lågvattenmärke för Activision. Hemska företag...

Vadå dålig stil? Det är så det fungerar, det krävs pengar för att utveckla och om förbokningar kommer in så får företaget pengar tidigare och slipper risk. För det är ju en risk dom tar när dom betalar utvecklingen av ett spel. Om man tar illa upp av detta borde man flytta till ett kollektiv, odla sin egen mat och utbyta tjänster, ligga med håriga tjejer och be till stalin varje kväll..

Välkommen till marknadsekonomi 2011.

Medlem

Helt galet fel. Det är tjänsten ELITE som kommer att ha månadsavgift för VISSA av de tjänster som ELITE erbjuder. MW3 kommer INTE ha månadsavgift.
Och ni kanske vill ha en källa?
Varsågod.
http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/05/31/hands-o...

Medlem
Skrivet av skronken:

Helt galet fel. Det är tjänsten ELITE som kommer att ha månadsavgift för VISSA av de tjänster som ELITE erbjuder. MW3 kommer INTE ha månadsavgift.
Och ni kanske vill ha en källa?
Varsågod.
http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/05/31/hands-o...

Nja, nog är det en sensations sökande topic på tråden, med det är just COD Elite tjänsten jag skriver om, som i slutändan ändå är till MW3 du har ju ingen användning av ELITE om du inte spelar MW3, du ska nog se att dom lyckas tvinga in de flesta gamers i den på ett eller annat sätt

Medlem
Skrivet av veum:
Skrivet av skronken:

Helt galet fel. Det är tjänsten ELITE som kommer att ha månadsavgift för VISSA av de tjänster som ELITE erbjuder. MW3 kommer INTE ha månadsavgift.
Och ni kanske vill ha en källa?
Varsågod.
http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/05/31/hands-o...

Nja, nog är det en sensations sökande topic på tråden, med det är just COD Elite tjänsten jag skriver om, som i slutändan ändå är till MW3 du har ju ingen användning av ELITE om du inte spelar MW3, du ska nog se att dom lyckas tvinga in de flesta gamers i den på ett eller annat sätt

Elite är inte en MW3 tjänst. Kommer fungera (dock inte alla funktioner) till Black Ops också, samt andra kommande CoD titlar.

Medlem

KOMMER ALDRIG ATT KÖPA MW 3 NU NÄR JAG FÅTT VETA ATT DET BLIR MÅNADSAVGIFT!!!!!!

Medlem

Men det är ingen månadsavgift, det är ett extratillbehör som kostar(som jag tycker borde vara gratis.. )

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Men det är ingen månadsavgift, det är ett extratillbehör som kostar(som jag tycker borde vara gratis.. )

Du som verkar veta så mycket, vad är det som kostar då?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

/återupplivar denna tråd.

Ska det eller ska det inte bli någon månadsavgift?

Jag har följt serien CoD, jag vill gärna skippa MW3, men jag vill gärna ha det ändå.... Fan ta mig.

MEN, om detta kommer kosta pengar per månad kan det dra åt rena helvete.

Off-topic: Finns det någon redig MP gameplay på denna skiten än?

Medlem
Skrivet av totte1015:

/återupplivar denna tråd.

Ska det eller ska det inte bli någon månadsavgift?

Jag har följt serien CoD, jag vill gärna skippa MW3, men jag vill gärna ha det ändå.... Fan ta mig.
MEN, om detta kommer kosta pengar per månad kan det dra åt rena helvete.
Off-topic: Finns det någon redig MP gameplay på denna skiten än?

Svaret är väldigt, väldigt enkelt:

Nej! Det kommer inte kosta månadsavgift att spela multiplayer. Det kommer det aldrig att göra, varken MW3 eller kommande CoD-spel.

Det enda som kommer kosta extra är om man vill ha premiumtjänsten på CoD Elite.

Gameplay för multiplayer har inte visats upp än, förutom 3 sekunder i slutet på senaste Spec Ops-trailern. Men om ganska exakt en vecka kommer det vara ett expo i Kalifornien som heter CoD XP där de kommer visa multiplayer och de har sagt att efter nästa vecka kommer de inte ha några hemligheter kvar innan release.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Fel Fel.. Det är Call of duty ELITE Som har en tjänst som kommer kosta men det kommer även finnas en gratis tjänst.

Medlem

Det finns inga förlorare, bara vinnare.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Det verkar som om de vill testa om det går att tjäna pengar och ge "fansen" lite mer kött på bordet. Man väljer ju själv vad man vill stödja.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar