Robot
Razer Chimaera

I vårt allt mer trådlösa datorsamhälle låter ju trådlösa lurar till Xbox 360 som en god idé. Och med tanke på att Razer har tradition av att ta spelande på allvar borde ju deras stereolurar Chimaera ha en given plats i spelhyllan. Och så är de ju snygga också!

#razer


Medlem
Razer Chimaera

Mitt helhetsintryck är att de ändå verkar ganska nice
Det blir dubbla mössor + turban på om man skulle vinna tävlingen!

Medlem

haha! Fan vad kul att ni har en tävling med dom också! Ett riktigt roligt pris man vinner!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kanonrecension, Ove. Komplett och bra info! Har Razer någon mjukvara med ljudinställningar (EQ etc.) förutom det fejkade surroundet?

Medlem

Tre timmar sladdning .....


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Kanonrecension, Ove. Komplett och bra info! Har Razer någon mjukvara med ljudinställningar (EQ etc.) förutom det fejkade surroundet?

Tackar. Den har ingen programvara eftersom de testade lurarna var stereolurar och inte modellen med fejksurround.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av Game Ove(r):
Skrivet av 73mpl4R:

Kanonrecension, Ove. Komplett och bra info! Har Razer någon mjukvara med ljudinställningar (EQ etc.) förutom det fejkade surroundet?

Tackar. Den har ingen programvara eftersom de testade lurarna var stereolurar och inte modellen med fejksurround.

Så dom har ingen generell mjukvara heller för alla lurar?

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Game Ove(r):
Skrivet av 73mpl4R:

Kanonrecension, Ove. Komplett och bra info! Har Razer någon mjukvara med ljudinställningar (EQ etc.) förutom det fejkade surroundet?

Tackar. Den har ingen programvara eftersom de testade lurarna var stereolurar och inte modellen med fejksurround.

Så dom har ingen generell mjukvara heller för alla lurar?

Inte som dessa lurar behöver iaf. De har bara analoga 3,5 mm-pluggar, lurarna behöver ingen mmukvara. De enda drivrutinerna som behövs är till datorns ljudkort, men eftersom det inte har med lurarna att göra är det irrelevant i sammanhanget. Där hänger allt på ljudkortet/operativsystemet.
Troligtvis behöver surroundlurarna egen mjukvara, men de lurarna har jag inte testat så det vågar jag inte svara säkert på.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

OHH HOPPAS JAG VINNER!!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av Game Ove(r):
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Game Ove(r):
Skrivet av 73mpl4R:

Kanonrecension, Ove. Komplett och bra info! Har Razer någon mjukvara med ljudinställningar (EQ etc.) förutom det fejkade surroundet?

Tackar. Den har ingen programvara eftersom de testade lurarna var stereolurar och inte modellen med fejksurround.

Så dom har ingen generell mjukvara heller för alla lurar?

Inte som dessa lurar behöver iaf. De har bara analoga 3,5 mm-pluggar, lurarna behöver ingen mmukvara. De enda drivrutinerna som behövs är till datorns ljudkort, men eftersom det inte har med lurarna att göra är det irrelevant i sammanhanget. Där hänger allt på ljudkortet/operativsystemet.
Troligtvis behöver surroundlurarna egen mjukvara, men de lurarna har jag inte testat så det vågar jag inte svara säkert på.

Tänkte mer som ett Realtek-liknande interface, som funkar med båda analoga och digitala lurar med lite EQ och annat skoj. Det vore kanske onödigt för dom att göra en sån mjukvara, men det kunde vara kul att testa om dom hade.

Medlem

Pfffft. Undrar när det ska komma ett bra "gamingheadset"
Jag håller mig till mina Audio-Technica ATH-M50 via Steinbergs CL-1 externa ljudkort.

Ja jag är ljudbög, ska vi slåss om saken?


signatur

// Bacon <3

Medlem

Magnifik recension, herr Kaufeldt. Du bör recensera hårdvara oftare, då dina ordval är både roliga och sakliga (kravet på stort kranium/turban).

F.Ö. stör jag mig på "gamingprylar", då de oftast saknar kvalitet. De enda gamingprylarna som faktiskt är bra är spelmöss och tillhörande musmattor. Något som kräver seriös ingenjörskunskap har jag då aldrig sett en gamingtillverkare att klara av. Ingen slump att de bästa tangentborden och hörlurarna/headseten kommer från tillverkare utan fokus på gaming. (Kör med Filco tangentbord och Sennheiser HD555 lurar så jag vet vad jag talar om).

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Pfffft. Undrar när det ska komma ett bra "gamingheadset"
Jag håller mig till mina Audio-Technica ATH-M50 via Steinbergs CL-1 externa ljudkort.

Ja jag är ljudbög, ska vi slåss om saken?

Ljudbög? Dra till på ett Solid State bord istället

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av PcKaffe:

Pfffft. Undrar när det ska komma ett bra "gamingheadset"
Jag håller mig till mina Audio-Technica ATH-M50 via Steinbergs CL-1 externa ljudkort.

Ja jag är ljudbög, ska vi slåss om saken?

Ljudbög? Dra till på ett Solid State bord istället

Jag konstaterade att jag var ljudbög, inte stenrik


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Pfffft. Undrar när det ska komma ett bra "gamingheadset"
Jag håller mig till mina Audio-Technica ATH-M50 via Steinbergs CL-1 externa ljudkort.

Ja jag är ljudbög, ska vi slåss om saken?

Heter det inte audiofil?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Ish
Medlem

Ja, vad var det jag skrev på tävlingen.. Razer är 90% design.. Det är okej att inte hålla med någon random medlem, men nu har ni en objektiv (hoppas man väl) talan om det också. Känns som att jag börjar bli bra på att förutspå saker :s Någon ni vill veta? xD


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv
Skrivet av PcKaffe:

Pfffft. Undrar när det ska komma ett bra "gamingheadset"
Jag håller mig till mina Audio-Technica ATH-M50 via Steinbergs CL-1 externa ljudkort.

Ja jag är ljudbög, ska vi slåss om saken?

Sennheiser HD650 via Apogee Duet 2 här.

Q(`-´Q)

Skulle inte tacka nej till ett par HD800 men vad fan, 10 000kr för ett par lurar känns lite overkill. Eller?


signatur

You must construct additional pylons.

p0k
Medlem

Razer var bättre förr i tiden då det inte fanns något annat att jämnföra med.

Nuförtiden står razer bara för 3 saker, bling-bling, plast och skit i allmänhet.

Medlem
Skrivet av Slutbossen:
Skrivet av PcKaffe:

Pfffft. Undrar när det ska komma ett bra "gamingheadset"
Jag håller mig till mina Audio-Technica ATH-M50 via Steinbergs CL-1 externa ljudkort.

Ja jag är ljudbög, ska vi slåss om saken?

Heter det inte audiofil?

Beror nog mest på vem som säger det?

Fin rec Kaufeldt.
Btw, lät du någon annan prova passformen på headsetet?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Tråkigt att höra att det var så pass dålig passform, har ju själv rätt litet huvud.

Jag menar, det är ju inte troligt att man vill ha ett headset som med största sannolikhet inte passar.

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Fin rec Kaufeldt.
Btw, lät du någon annan prova passformen på headsetet?

Tackar. Jag testade lurarna på familjen och en fotboll. Alla med öron tyckte lurarna var för stora.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av amphix:
Skrivet av PcKaffe:

Pfffft. Undrar när det ska komma ett bra "gamingheadset"
Jag håller mig till mina Audio-Technica ATH-M50 via Steinbergs CL-1 externa ljudkort.

Ja jag är ljudbög, ska vi slåss om saken?

Sennheiser HD650 via Apogee Duet 2 här.

Q(`-´Q)

Skulle inte tacka nej till ett par HD800 men vad fan, 10 000kr för ett par lurar känns lite overkill. Eller?

Bra lurar! lite tunna på basen för min smak dock. HD800 vill man bra gärna ha! De är typ den heliga graalen eller något.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Borde skrivit om motiveringen i tävlingen till "Jag har vattenskalle så de här är de enda som skulle passa!".

Medlem

Fattar inte hur dom INTE kan skicka med 3.5mm-kabel för inkoppling till PC. Om det nu stämmer att lurarna ligger i prisklassen 1500kr så är det skrattretande snålt av Razer. Just 3.5mm till 3.5mm är heller inget, i alla fall jag, har liggande till övers.

Medlem
Skrivet av devvis:

Fattar inte hur dom INTE kan skicka med 3.5mm-kabel för inkoppling till PC. Om det nu stämmer att lurarna ligger i prisklassen 1500kr så är det skrattretande snålt av Razer. Just 3.5mm till 3.5mm är heller inget, i alla fall jag, har liggande till övers.

Det ska väl sägas, lite till deras försvar, att lurarna primärt är tänkta som X360-lurar. Det är till exempel därför det medföljer sladd från lurarna till handkontrollen för att det ska fungera som headset. Som lurar betraktade, eftersom det är en vanlig 3,5 mm-plugg, går de att använda med det mesta från MP3-spelare till TV-apparater bara man har sladden.
Med det sagt tycker jag coskå att det är snålt att sladden inte medföljer, den kostar ju säkert flera ören att skicka med.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

jag är mest sugen på en sån här så man kan lira gamla goda emulatorerna med en bra dosa! :D:D:D:D:D:D

zelda - a link to the past med denna vore ju guld!

1
Skriv svar