Låga Duke Nukem-betyg sänker Take-Two:s inkomster

Robot
Låga Duke Nukem-betyg sänker Take-Two:s inkomster

Branschanalytikern förutspår 1,5 miljoner snarare än tre miljoner i försäljning för Duke Nukem Forever under det första kvartalet.

#take-two, #duke-nukem-forever


Medlem
Låga Duke Nukem-betyg sänker Take-Two:s inkomster

"Jag tror att färre kommer köpa spelet för att det fick låga betyg.", sicket geni. Branschanalytiker verkar vara ett lätt jobb.

Medlem

Det är för djävligt det där. Att man inte bara kan göra ett dåligt spel och få bra betyg ändå. Det är recensenternas fel!


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

Låter som han kan få rätt ja. Innan spelet släpptes (och alla recensioner började komma) så var det bara vissa ställen som hade BOSE-utgåvan (de flesta tog 800-900 kr för den) men nu kan man hitta den på de flesta ställen (och priset har sjunkit rejält hos vissa) vilket nog talar sitt tydliga språk. Många verkar basera sina köp på vad andra tycker, eller så har de själva testat spelet men oavsett vilket DNF var nog inte det spel de hade hoppats på.

Medlem

Varför alltid Pachter? Det räcker med att gametrailers kör med honom hela tiden, släpp in lite fler röster.

Medlem

"(Metacritic-snitt på 49) "

Såpass högt ändå? Det trodde jag faktiskt inte.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Åh vad synd. Deras försök att lansera ett halvfärdigt spel och få det sålt på hype och fanboyism misslyckades. Stackars företag.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Åh vad synd. Deras försök att lansera ett halvfärdigt spel och få det sålt på hype och fanboyism misslyckades. Stackars företag.

Har visserligen inte spelat det själv men jag tror felet de gjorde var att försöka tilltala alla fans samt även de som inte var med på den tiden. Hade de koncentrerat sig på bara fansen så tror jag det hade gått bättre, har börjat köra Duke 3D igen och man märker tydligt att det spelet har en annan grad av svårighet än dagens. Kör man på högsta till exempel så slutar aldrig fienderna att spawna så länge kroppen inte förstörs. Förhoppningsvis kommer några ändra i koden och göra så att man kan bära mer än två vapen samtidigt och även att man inte kan få tillbaks hälsan bara genom att undvika att bli träffad (förstår inte hur de tänkte här).

Medlem

Pachter är seriöst mer överskattad än Justin Bieber. -.-

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Har visserligen inte spelat det själv men jag tror felet de gjorde var att försöka tilltala alla fans samt även de som inte var med på den tiden. Hade de koncentrerat sig på bara fansen så tror jag det hade gått bättre, har börjat köra Duke 3D igen och man märker tydligt att det spelet har en annan grad av svårighet än dagens. Kör man på högsta till exempel så slutar aldrig fienderna att spawna så länge kroppen inte förstörs. Förhoppningsvis kommer några ändra i koden och göra så att man kan bära mer än två vapen samtidigt och även att man inte kan få tillbaks hälsan bara genom att undvika att bli träffad (förstår inte hur de tänkte här).

Jag tror inte att Gearbox funderade så mycket på målgrupp, utan ville nog bara få spelet färdigt oavsett hur det blev. Att det då inte blev särskilt bra, är knappast förvånande.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

Att det skulle bli en toppsäljare är ju ett skämt att tro på

Medlem

Tro det eller ej, men jag tycker faktiskt lite synd om dem. Usch, vad jobbigt det måste vara när ens jobb hänger på betyg och allting, men så ska det ju också vara svårare att sälja skit år 2011

Medlem

"Vi hade tidigare förväntat oss att Duke skulle bli en av årets toppsäljare tack vare mycket hype ...."

Fixa ett bra spel istället för och whina.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Jo, ett metacritic score på 49 är det verkligen inte värt... Mer rättvist hade varit någonstans runt 70 sträcket.

Får hoppas att uppföljaren får ett bättre mottagande


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Spelade i 20 minuter på PC. 19 minuter av dessa var bara för att se Duke igen men sen pallade jag inte mer. Riktigt usel konsollproduktion. Samma slags äckelkänsla jag fick av spelmotorn i Alien vs Predator 3.

Köper man Duke så är det enbart för att ha fodralet på hyllan.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Grottmongo:

Köper man Duke så är det enbart för att ha fodralet på hyllan.

Verkligen inte


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Underbart med Metacritic, vi konsumenter måste också skydda våra pengar...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ibland är modernisering inte det bästa alternativet


signatur

Where are we runnin'?

Jag hoppas de inser att de inte är lönt att gräva upp lik, sminka dem och sedan försöka sälja kadavret som något nytt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag hoppas de inser att de inte är lönt att gräva upp lik, sminka dem och sedan försöka sälja kadavret som något nytt.

Word.

Att dessutom försöka sälja liket med bajshumor och krystade svordomar gör det inte lättare.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Det var en av anledningarna till varför jag inte gillade originalen. Vem eller vilka är målgruppen? Män i 20-års åldern som tyckte Hulk Hogan och Mr. T var "the shit"?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Felet dom gjorde var att släppa bilder och filmer från spelet innan det var släppt. Nu visste ju folk på förhand att att det var ett spel för 13-åringar (kasta bajs, kul!). Har haft en...eh, demoversion på burken ett tag nu, och inte ens orkat installera den. Kommer inte ifrån känslan av att det är en jäkla dussinrelease som enbart lever på ett känt namn mer än något annat (tänk: Spel baserat på en film).

"– Vi hade tidigare förväntat oss att Duke skulle bli en av årets toppsäljare tack vare mycket hype och en dedikerad fanbase..." .Där har vi problemet...finns ingenting i spelet i sig (från vad jag sett/hört) som gör det till en toppsäljare annat än just den dedikerade "fanbasen", och dagens spelare kanske förväntar sig lite mer än lite naket och bajskastning som argument för tt köpa ett spel.

1
Skriv svar