Catherine-demo snart här

Robot
Catherine-demo snart här

Atlus släpper en demoversion av erotiska skräckpusslaren Catherine på amerikanska Xbox Live och Playstation Network.

#catherine


Medlem
Catherine-demo snart här

Detta lär väl vara samma demo som den japanska de släppte för några månader sedan?

Medlem

Staplar man lådor i det?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Staplar man lådor i det?

Yep.

Medlem

erotiskt på xbox? Det finns ju barn som spelar på xbox för bövelen!!! Vad gör regeringen?


signatur

Jäh!

Medlem

*sigh* Att man ska behöva köpa en PS3 för det här. Hoppas PS3:an prissänks i augusti då

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

*sigh* Att man ska behöva köpa en PS3 för det här. Hoppas PS3:an prissänks i augusti då

...eller 360.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av DarkZide8:

*sigh* Att man ska behöva köpa en PS3 för det här. Hoppas PS3:an prissänks i augusti då

...eller 360.

1498 för en 360 verkar rätt så sweet enligt mig.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av DarkZide8:

*sigh* Att man ska behöva köpa en PS3 för det här. Hoppas PS3:an prissänks i augusti då

...eller 360.

Vet inte riktigt vad du menar, men om spelet inte släpps i Europa så måste man importera det och då funkar det bara på den regionsfria PS3:an. Om jag har förstått det rätt.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av DarkZide8:

*sigh* Att man ska behöva köpa en PS3 för det här. Hoppas PS3:an prissänks i augusti då

...eller 360.

Vet inte riktigt vad du menar, men om spelet inte släpps i Europa så måste man importera det och då funkar det bara på den regionsfria PS3:an. Om jag har förstått det rätt.

Jag läste visst lite dåligt.
Du måste väl dock ha en tidigare firmware eller något?
Jag har i alla fall inte kunnat spela regionslåsta Blu-rays som jag köpt från USA.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av DarkZide8:

*sigh* Att man ska behöva köpa en PS3 för det här. Hoppas PS3:an prissänks i augusti då

...eller 360.

Vet inte riktigt vad du menar, men om spelet inte släpps i Europa så måste man importera det och då funkar det bara på den regionsfria PS3:an. Om jag har förstått det rätt.

Jag läste visst lite dåligt.
Du måste väl dock ha en tidigare firmware eller något?
Jag har i alla fall inte kunnat spela regionslåsta Blu-rays som jag köpt från USA.

Okej, det där har jag verkligen noll koll. Nån som läser den här kommentar-spalten som har lust att besvara hur det verkligen ligger till med PS3an och om alla modeller är regionsfria eller inte?

Medlem

Spel är regionsfria.
Filmer är det inte.

Konsollen i sig är regionslåst, men då spelen inte är det så går det utmärkt att importera spel.

Medlem

Okej, tack så mycket för svar!

Medlem

Alltså vad är det här för skit, de har BARA visat massa halvdassiga smått erotiska cut-scenes i mangastil. Hur är egentligen gameplay? Folk säger att man staplar lådor, jaha? Vad mer? Finns det ens mer info än det?


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:

Alltså vad är det här för skit, de har BARA visat massa halvdassiga smått erotiska cut-scenes i mangastil. Hur är egentligen gameplay? Folk säger att man staplar lådor, jaha? Vad mer? Finns det ens mer info än det?

+1

Vad gör detta spel så intressant?

Medlem
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av Reize:

Alltså vad är det här för skit, de har BARA visat massa halvdassiga smått erotiska cut-scenes i mangastil. Hur är egentligen gameplay? Folk säger att man staplar lådor, jaha? Vad mer? Finns det ens mer info än det?

+1

Vad gör detta spel så intressant?

För min del så är det storyn som fått mig intresserad


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av Reize:

Alltså vad är det här för skit, de har BARA visat massa halvdassiga smått erotiska cut-scenes i mangastil. Hur är egentligen gameplay? Folk säger att man staplar lådor, jaha? Vad mer? Finns det ens mer info än det?

+1

Vad gör detta spel så intressant?

Tycker det fått löjligt mycket publicitet i förhållande till vilket skitspel det ser ut att vara.

Medlem
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av Reize:

Alltså vad är det här för skit, de har BARA visat massa halvdassiga smått erotiska cut-scenes i mangastil. Hur är egentligen gameplay? Folk säger att man staplar lådor, jaha? Vad mer? Finns det ens mer info än det?

+1

Vad gör detta spel så intressant?

Men jo, det är klart det visats gameplay. Kolla diverse spelsidor (Gamespot bland annat) för spelsessions, där man får se både cutscenes, gameplay och intervjuer. Jag är sjukt peppad på det vuxnare (förhoppningsvis) temat, pusselspelet (testade den asiatiska demon) och det faktum att Persona-teamet står bakom det.

Medlem

Förstår inte alls hypen kring det här spelet, pusselspel invirat i feberdrömmar blandat med animerad mjukporr.

då kan man lika gärna ta syra, spela tetris och slå på playboykanalen i bakgrunden.

Medlem
Skrivet av Pirazy:

Förstår inte alls hypen kring det här spelet, pusselspel invirat i feberdrömmar blandat med animerad mjukporr.

då kan man lika gärna ta syra, spela tetris och slå på playboykanalen i bakgrunden.

Spelet har ett freudianskt skräcktema, precis som Silent Hill 2, fast istället för Mary/Maria är det Katherine/Catherine. Det är storyn och att det är Persona-gänget som har gjort det som gör mig intresserad typ.

Din ide lät inte så dum, fast man ska nog ha en tv-kanal till igång i bakgrunden som visar en skräckfilm också...

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Pirazy:

Förstår inte alls hypen kring det här spelet, pusselspel invirat i feberdrömmar blandat med animerad mjukporr.

då kan man lika gärna ta syra, spela tetris och slå på playboykanalen i bakgrunden.

Spelet har ett freudianskt skräcktema, precis som Silent Hill 2, fast istället för Mary/Maria är det Katherine/Catherine. Det är storyn och att det är Persona-gänget som har gjort det som gör mig intresserad typ.

Din ide lät inte så dum, fast man ska nog ha en tv-kanal till igång i bakgrunden som visar en skräckfilm också...

eller Lost Highway. Nog den film som är mest lik både Silent Hill 2 och Catherine i det avseendet jag nämnde innan

Jag föredrar nog "Strange Days" framför Lynchianskt dravel.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar