Imac och pc kvm switch

Medlem
Imac och pc kvm switch

Hejsan alla! Jag har funderat på om det på något sätt är möjligt att köra en kvm switch med 2 burkar och då använda den stationära imacen som skärm för både en stationär pc och då imacen såklart. Är detta möjligt och om, finns det några bra förslag?


signatur

Google is your friend!!!

Medlem

Möjligt borde det vara om du har en äldre imac inte den med thunderbolt, där har det inte kommit ut adaptrar ännu har jag för mig.

men i princip så du behöver en kvm switch med dvi stöd sen en adapter displayport till dvi sen ev en längre skärm kabel

Sen behöver du bara köra en kabel från kvm switchen till pc.

kruxet är dock hur stabilt det blir,

vet när jag körde delad skärm med pc och en macbook pro så blev det flimmer så fort jag körde macen men ok när jag körde pc.

Men detta med imac som extern skärm kanske rullar på bättre.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Jag har för mig du har möjlighet att välja input på skärmen. det vill säga du kopplar grafikutgång från pc:n till imacens skärm och sedan trycker en sourceknapp på skärmen för att få bilden från pc:n . Du behöver då inte en extra kvm-switch för att använda skärmen till båda datorerna.


signatur

http://www.drivrutiner.net -IT support för användaren, bygg din egen speldator, uppdateringar, tips för ditt windows

1
Skriv svar