Paradox ser butiksålda spel som bonus

Robot
Paradox ser butiksålda spel som bonus

Fredrik Wester kränger flest spel på webben, något han säger gynnar industrin.

#paradox-interactive


Medlem
Paradox ser butiksålda spel som bonus

gog.com ftw

Medlem

Bort med butikerna!

Medlem

Med ständigt återkommande reor på steam och gamers gate med mera, så ser jag ingen större anledning att köpa begangnat, för att inte tala om hur mycket bekvämare det är att köpa digitalt. Men, det är för PC det.

Medlem

Det är säkert bra med digitalt men själv gillar jag att få en fysisk produkt när jag köper nått. Och det ser snyggt ut i hyllan
Jag kommer aldrig köpa spel digitalt!

Medlem

Om allt skulle vara digitalt slipper man flytta efter releasetiden för spel i europa i alla fall.

Medlem

Har hellre ett fysiskt objekt ifall datorn / minnet* skulle haverera totalt.
+ det ser tjusigt ut hemma med massa spel på hyllorna

*glömmer bort nå lösenord på nån sida lr så.

Medlem

Möjligen att man köper något indie spel digitalt. Men tycker att det är kasst att de ska försöka hindra folk att sälja beg. spel.
Tänk om bilhandlare reagerade lika dant. Nä du kan inte sälja din 1år gamla Volvo för den är låst till ditt DNA!?

Jag köper mycket beg. spel pga prisutvecklingen efter ca 1-2år så är spelen ca 400kr billigare. Medan den digitala ligger kvar på nypris eller tom dyrare än den fyskiska kopian man får i handen. Dom får nog tänka om lite!

Medlem

Hoppas butiker finns kvar, själv ser jag den digitala försäljningen som det största hotet inom spel industrin, glömmer aldrig när jag förhandsbokade left4dead 2 på steam. Fick ladda ner det dagen innan det släpptes, saken var ju bara att alla som förhandsladdat spelet fick en korrupt version av spelet som inte gick att starta, nån info om detta postades aldrig. Efter 2 veckors icke fungerande spel som ja betalat i förhand för, hittade jag på ett forum ett inlägg från en person med samma problem och fick då reda på att jag var tvungen att avinstallera spelet för att sen ladda ner det igen ifall jag ville spela det.
Min bild av digital media ämnad för nedladdning, är att den sällan är färdig vid släpp och som kund finns det ingen återköps rätt eller service.

Efter 2 veckors väntan kunde spelet inte leva upp till det jag var så peppad att spela, har än idag inte pallat att spela nu ett gammalt spel.

Plus att det är nästan alltid dyrare digitalt än i en vanlig butik

Medlem

Steam är för dyrt oftast-
Dragon age 2 på steam kostar 445kr men på tex webhallen kostar det 229kr så är det värt att lägga det dubbla för samma vara? Om internet baserade affärerna som steam ska få alla kunder så behöver dom sänka priserna regelt specielt när man inte behöver fixa manualer, fodral, skivor tryck på fodral/skiva/manual och sen frakt och mellan händer utan allt gör elektroniskt. hur kan det då vara dyrare att handla online när det är så mycket mindre fysiska saker och mellan händer som behövs användas?

Medlem
Skrivet av FUtech:

Möjligen att man köper något indie spel digitalt. Men tycker att det är kasst att de ska försöka hindra folk att sälja beg. spel.
Tänk om bilhandlare reagerade lika dant. Nä du kan inte sälja din 1år gamla Volvo för den är låst till ditt DNA!?

Jag köper mycket beg. spel pga prisutvecklingen efter ca 1-2år så är spelen ca 400kr billigare. Medan den digitala ligger kvar på nypris eller tom dyrare än den fyskiska kopian man får i handen. Dom får nog tänka om lite!

Så digitala spel är DNA och kan jämföras med bilhandel? Idiotisk jämförelse.

Medlem
Skrivet av FUtech:

Tänk om bilhandlare reagerade lika dant. Nä du kan inte sälja din 1år gamla Volvo för den är låst till ditt DNA!?!

Skulle iofs vara jävligt coolt

Inaktiv
Skrivet av Friberg:

Bort med butikerna!

Har folk minne som en guldfisk ? Vad var det som har hänt helt nyligen ? psn blev hackat och folk kunde inte komma åt sina spel köpta online på flera veckor, bort med butikerna och ha allt på nätet så hackare kan sabba ?
Bort med butikerna är nog det dummast jag hört.

Medlem

Har köpt något paradoxspel på steam sådär någonngång. De spelen tycker jag passar bra digitalt, de är ju lite simplare. Men riktiga AAA-titlar modell större föredrar jag att ha fysiska kopior. Kul att ha i bokhyllan och ta fram efter 5-10 år och återinstallera.


signatur

Imperator

1
Skriv svar