Snack om Mass Effect-filmen

Robot
Snack om Mass Effect-filmen

På stundande Comic-Con ska manusförfattaren och Bioware hålla hov.

#mass-effect


Medlem
Snack om Mass Effect-filmen

Arnold.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag säger som Press2Play (Viktor) en gång sa, Calle Johansson-Sundelius som Shepard.

Medlem

Seth Green som Joker. Allt annat vore fullkomlig och total skandal.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Så, om de ska göra en film, när ska den utspela sig? Den kan inte utspela sig under spelen(i alla fall från Shepards perspektiv)eftersom allt är styrt av spelarnas val och de gått långt i böckerna och serietidningarna för att hålla sig bort från Shepard eftersom allt han säger är spelarnas val och varierar från person till person. De får väl ta böckerna och göra film på dem då.

Medlem

Calle Johansson som Shephard?

Medlem

Han är förvisso endast modell, men Mark Vanderloo är ju läskigt lik Shepard alltså.


signatur

Roses are red, violets are blue, and undead are colorblind!

Moderator | Testpilot
Skrivet av OD_CoKe:

Han är förvisso endast modell, men Mark Vanderloo är ju läskigt lik Shepard alltså.

Inte han som stått för utseendet?

EDIT: Jo det är han som som står för utseendet, inte konstigt han är "läskigt lik"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

meeen.

femshep!

Medlem

klarade av Mass Effect 2 klockan 09:16 (inte spelat ettan)
tyckte spelet va sjukt bra så köpte ettan, kommer in på FZ och ser att Mass Effect film är på gång som första nyhet postad 09:11, creepy much?

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Så, om de ska göra en film, när ska den utspela sig? Den kan inte utspela sig under spelen(i alla fall från Shepards perspektiv)eftersom allt är styrt av spelarnas val och de gått långt i böckerna och serietidningarna för att hålla sig bort från Shepard eftersom allt han säger är spelarnas val och varierar från person till person. De får väl ta böckerna och göra film på dem då.

First Contact War!

Personligen vill jag varken se eller höra om Shepard i filmen förutom om den handlar om hur Liara för tag i hans kropp. Detta av den simpla anledningen att det inte ska finnas någon "officiell" Shepard.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

kan inte filmen utspela sig under, the first contact war? det skulle vara ganska intressant

Medlem

Jag tycker antingen Christian Bale som är en av världens just nu bästa skådespelare:

http://img.poptower.com/pic-8598/christian-bale.jpg?d=600

eller den där som gett ansiktet och till Shepard och att dom på något vis lägger till han som gör rösten... Det borde kanske gå?

Någon annan vet jag inte.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Har för mig att den ska vara en prequel, och mer handla om hur människorna upptäcker Mass Effect tekniken och hamnar i krig med turians.


signatur

Xd

Medlem

Sen skulle jag säga Matthew Fox som spelade Doctor Shephard i Lost är ruskigt lik.


signatur

Xd

Medlem
Skrivet av 6ybite:

Har för mig att den ska vara en prequel, och mer handla om hur människorna upptäcker Mass Effect tekniken och hamnar i krig med turians.

Det låter iofs sjukt tufft. Tycker att vissa skådespelare är självklara i Mass effect men jag har aldrig kört med orginalutseendet på min Shepard så det är mer Shepards röst som jag diggar.

Medlem

Men Shepard är ju en kvinna!

Och han som gör rösten till den manliga Shepard (Mark Meer) är så kass att dom inte kan använda honom. Ryser bara jag tänker på hur usel den killen måste vara på skådis med tanke på hur kass han är som röstskådis (noll inlevelse, noll karisma, noll närvaro, noll intresse).

Jag hoppas dom gör en prequel det vore intressant, eller som tidigare nämnt "first contact war".
Och jag hoppas på en femshep!

Medlem
Skrivet av Klfh:

Seth Green som Joker. Allt annat vore fullkomlig och total skandal.

+1!

Tror inte det finns två Shepards som ser likadana ut (förutom de som valde standardutseendet) så det kommer juh bli fel oavsett och som redan påpekat blir det fel om de gör film på spelen... Ingen Shepard tack


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

p0k
Medlem

Casper van dien!

Medlem
Skrivet av Tenchi:

Och han som gör rösten till den manliga Shepard (Mark Meer) är så kass att dom inte kan använda honom. Ryser bara jag tänker på hur usel den killen måste vara på skådis med tanke på hur kass han är som röstskådis (noll inlevelse, noll karisma, noll närvaro, noll intresse).

Äntligen någon som tycker samma sak. Manusläsande från punkt A till B. Märks att Shepard som karaktär inte brinner för nåt utan är mest en marionett. Men dom kan ju inte dumpa den rösten inför sista spelet antar jag


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Kan de inte bara låta spelen vara ifred. Filmer baserade på spel slutar ändå bara upp i någon efterbliven standardactionrulle kryddad med några enstaka övertydliga referenser till spelen. (Doom, Max Payne, HITMAN! mm mm mm)


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

Jag förstår inte poängen med att göra en film av ett redan filmiskt spel.
Men det skulle vara kul med en film om "first contact war".

Medlem

Ser helst att den animeras så man slipper se ett välkänt ansikte gestalta ett annat välkänt ansikte.

Medlem

Är det bara FZ som snackar nu, eller har de faktiskt sagt att "Shepard, Tali och de andra i besättningen" ska vara med i filmen?
För jag ser helst att de inte använder sig av de karaktärerna, med undantag för om det rör sig om händelser som utspelar sig innan första spelet, och då bara om inte Shepard är med (man/kvinna duh!).

edit: Yvonne Strahovski som Miranda Lawson, you heard it here first folks!

Medlem
Skrivet av zorga:

klarade av Mass Effect 2 klockan 09:16 (inte spelat ettan)
tyckte spelet va sjukt bra så köpte ettan, kommer in på FZ och ser att Mass Effect film är på gång som första nyhet postad 09:11, creepy much?

Sitter precis och läser lite Jed McKenna - "We might think of synchronicity as this kind of outlandish coincidence, but if our eyes were open, we'd see that it's not a rare occurrence at all ... the lesson isn't that you've seen something very unusual, it's that you're too blind to see what's very normal."

Creepy much?

Medlem

jag bara hoppas att det inte blir Christian Bale som Shepard

Medlem

Christian Bale vore awesome!

Medlem

Spelfilmer, dömt att misslyckas. Men jag hoppas på att bli motbevisad.

Medlem

http://addepladde.files.wordpress.com/2009/06/terminator-salv...

Klippt och skuren som Shepard! Och så får vi världens just nu bästa skådespelare på köpet!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av OD_CoKe:

Han är förvisso endast modell, men Mark Vanderloo är ju läskigt lik Shepard alltså.

Googlade, helt sjukt lik!

http://frmacil.com/resimleri/2011/03/Mark-Vanderloo-Resimleri...

123
Skriv svar