PSN Pass bekräftat

Robot
PSN Pass bekräftat

Ger "fullständig online-tillgång", gör att du måste betala för online-läget om du köper begagnade Playstation 3-spel.

#sony, #resistance-3, #electronic-arts, #thq, #codemasters, #warner-bros


Medlem
PSN Pass bekräftat

Aldrig! Nej nu säljer jag min PS3 och kör 100% PC ist...

Medlem

Drygt, det är vad det är...

Medlem

Jag efterlyser uppgifter om vad kostnaden att köpa ett pass kostar?
Det är väl det som kan uppröra mer än att det blir en avgift(om man inte köpt spelet nytt).

Kan man trada och överlåta sitt online-pass om man inte är intresserad av det?

Att spela online passar inte alls in i hur jag spelar och skulle vilja sälja den delen.

När jag är klar med SP så säljer jag spelet och kan få bättre andrahandsvärde iom att passet är obrukat?

Medlem

Äsch då, varför är ni så cyniska i nyheten fragzone (är det lungt om jag kallar er Calzone?) ??

Vänta så ska ni få se hur de här koderna kommer ge er mycket mer nöje i alla era onlinespel...Gratis DLC i år framöver till alla förstagångsköpare och personliga nattliga telefonsamtal med banbrytande speltips och taktiksnack är några av de fördelar som vi nog kommer få se efter Sonys införande av dessa toppenkoder.

Det här är det bästa som hänt PlayStation sedan hackerattacken som fick oss alla att uppskatta andra värden än bra ping i onlinespel...som säkra kreditkort eller pingtid överhuvudtaget.

Medlem

När man inte har problem med Piratkopiering så ger man sig på begangnat marknaden istället, näe gud förbjude att de ska spara några hundralappar på ett spel de inte är säkra på att de vill ha, de lömska kunderna!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Hade tänkt köpa en ps3 nu i sommar, men detta avskräcker en lite,

Medlem
Skrivet av toast:

När man inte har problem med Piratkopiering så ger man sig på begangnat marknaden istället, näe gud förbjude att de ska spara några hundralappar på ett spel de inte är säkra på att de vill ha, de lömska kunderna!

Finns det inte demos på det mesta?

Fullt spelbara med kanske någon bana.

Och på internet finns reviews i hundratal, och ställen som meddelar medelscore på massa reviewställen.

Ingen behöver köpa grisen i säcken tycker jag.

Men det vore ju lite synd om man inte alls kan köpa online-pass - den infon saknar jag än så länge hur det är med den saken.

Medlem

Vänta nu, va?

Vad i helvete är detta? Sent april skämt?!?!?

Nu har Sony gått i botten....

Medlem
Skrivet av toast:

När man inte har problem med Piratkopiering så ger man sig på begangnat marknaden istället, näe gud förbjude att de ska spara några hundralappar på ett spel de inte är säkra på att de vill ha, de lömska kunderna!

Problem med priatkopiering har de väl fortfarande?

Medlem
Skrivet av toast:

Problem med priatkopiering har de väl fortfarande?

Inte på ps3

Inaktiv

Är inte ett dugg förvånad. Blir irriterad på alla Sånykramare som försvarar sånt här trams. Min PS3a åker upp på blocket eller tradera när detta blir verklighet.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av toast:

När man inte har problem med Piratkopiering så ger man sig på begangnat marknaden istället, näe gud förbjude att de ska spara några hundralappar på ett spel de inte är säkra på att de vill ha, de lömska kunderna!

Finns det inte demos på det mesta?

Fullt spelbara med kanske någon bana.

Och på internet finns reviews i hundratal, och ställen som meddelar medelscore på massa reviewställen.

Ingen behöver köpa grisen i säcken tycker jag.

Men det vore ju lite synd om man inte alls kan köpa online-pass - den infon saknar jag än så länge hur det är med den saken.

Nja, asså demos och reviews till trots så köper man ofta spel som visar sig vara mycket sämmre än man trodde och jag vet inte hur du är men jag har ofta inte samma åsikt som recensenterna, samt att långt ifrån alla spel kommer ut som demos!

Tycker det är beklagligt att man ska "åtgärda" andrahandsmarknaden som ett sorts problem bara för att de tycker de ska tjäna mer pengar på oss. Tycker oxå att det ska bli intressant och höra hur de tänker sköta detta med online-pass och vilka summor det kommer handla om. Nu när PC börjar röra sig ifrån Subs till microtransaktioner så går väl Konsolljättarna lite bakom och börjar ta ut månadskostnader ist...?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Om ps3an går sönder då?

Medlem
Skrivet av Plimp:
Skrivet av toast:

Problem med priatkopiering har de väl fortfarande?

Inte på ps3

skojar du?

Medlem
Skrivet av Plimp:
Skrivet av toast:

Problem med priatkopiering har de väl fortfarande?

Inte på ps3

Varför inte?

Medlem
Skrivet av Siken:

Om ps3an går sönder då?

Då får man skicka den på reparation. Men PSN Pass-koden registreras ju, antar jag, på Sonys egna PlayStationservrar och inte på din egen konsol, så har du registrerat ditt PSN Pass-kompatibla spel mot PSN en gång så räcker det även om du spelar på en annan PS3-konsol senare. Det är vilket konto som du registrerat spelet mot som spelar roll, antar jag.

FZ kanske kan bringa större klarhet i detta? Förklara för oss, Sebastian Lind!! (Nej Calle, jag vill inte se dina kommentarer här...Undrar om omvänd psykologi biter på dig )

Medlem
Skrivet av Plimp:
Skrivet av toast:

Problem med priatkopiering har de väl fortfarande?

Inte på ps3

Joo då har du missat nått! klart de finns folk där ute som fixar om Firmware!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Inge proplem för mig köper endå spelen nya

Medlem

Jag förstår inte vad problemet är med bagagnatmarknaden.

Dom säljer ett spel till person A= En random person som spelar spelet.
Sen säljer person A till person B = En random person som spelar spelet.

Från spelföretagets synvinkel borde inte den försäljningen spela roll dom vill bara ha extra stålar.


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av RobbinC:
Skrivet av Plimp:
Skrivet av toast:

Problem med priatkopiering har de väl fortfarande?

Inte på ps3

Joo då har du missat nått! klart de finns folk där ute som fixar om Firmware!

Ja, det gör det. Men du kan inte spela online med de som har orginal-firmware eller komma åt PSN om du har piratad firmware, vilket då gör hela grejen meningslös. Så fort Sony släpper en ny firmware så börjar problemen.

Medlem

Helt rätt.
Mer pengar till utvecklare och publishers och mindre till butikerna.

Medlem

Ja, detta är väl inget problem? Vem vill köpa beggat som någon annan har ägt och ollat på.
Begagnat marknaden i sig är ett skämt och borde förbjudas.
Spelföretagen förlorar en jävla massa intäkter på den marknaden.

Medlem

Kan väl förstå det delvis men de kommer väl mjölka ut pengar som alla andra..
Nya spel kommer väl "passet" kosta mera på och så vidare.... det känns fett surt.
Isf ska de sänka priset på ny köpa spel och de kommer de ju aldrig att göra.

Medlem
Skrivet av Xifarian:

Ja, detta är väl inget problem? Vem vill köpa beggat som någon annan har ägt och ollat på.
Begagnat marknaden i sig är ett skämt och borde förbjudas.
Spelföretagen förlorar en jävla massa intäkter på den marknaden.

Håller med, usha!
Samma gäller bilar, Biltillverkarna borde driva genom ett lagförlsag att förbjuda begagnade bilar köra på statens vägar! Bara nya bilar ska ha den förmånen, för att kunna erbjuda bättre bilar.
Skulle dessutom få bort alla fattiglappar från vägarna och minska olyckorna!

Medlem

Då var den roliga stunden med konsol spel slut för min del. Spelen är alldeles för dyra redan som det är och nu kommer de att förstöra begagnat marknaden. Back to PC!

Medlem
Skrivet av blizzard:
Skrivet av Xifarian:

Ja, detta är väl inget problem? Vem vill köpa beggat som någon annan har ägt och ollat på.
Begagnat marknaden i sig är ett skämt och borde förbjudas.
Spelföretagen förlorar en jävla massa intäkter på den marknaden.

Håller med, usha!
Samma gäller bilar, Biltillverkarna borde driva genom ett lagförlsag att förbjuda begagnade bilar köra på statens vägar! Bara nya bilar ska ha den förmånen, för att kunna erbjuda bättre bilar.
Skulle dessutom få bort alla fattiglappar från vägarna och minska olyckorna!

Bra jämförelse, för köpa spel kostar ju flera hundratusen som du kanske ibland måste ta lån för.
Det med Online pass har väl funnits ett tag nu. Minns att det var i Dead Space 2 och är säker att det finns i många andra spel så vad är problemet? Satsar du på beggat så får du skylla dig själv eller helt enkelt avstå från online-läge. Tur att inte beg. marknaden finns på PC iaf.


signatur

i7 2600K(2011)/GTX 1080/ACER Predator Z35 | PS4 | PS3 | Wii | PS2 | SNES | GB | NES

Medlem

Jag ser inte problemet med allt gnäll här, om man köper spelet så får man tillgång till allt som ska vara med - detta berör bara begagnat, och varför skulle du/ni köpa begagnat spel?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Viktigaste i hela nyheten: "Enligt Sony sker tilltaget för att förbättra online-spelandet för de spel det berör." Vad exakt är det som blir "bättre"


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Plump:
Skrivet av toast:

Problem med priatkopiering har de väl fortfarande?

Inte på ps3

Nope, inte jag som skrev det där! det var nån banjo spelande kusin ur sista färden eller nåt...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

12
Skriv svar