Back to the Future: The Game

Robot
Back to the Future: The Game

Vi recenserar och summerar den långa säsongen och konstaterar att, även om helhetsbilden inte är tidlös och har en del kreativa dalar, så är finalen något alldeles extra.

#back-to-the-future-the-game-episode-5-outatime


Medlem
Back to the Future: The Game

"stadskärnan av Hill Vallet"? Flinka fingrar?

Hm, orkade inte igenom episod 1, kanske skulle köpa alla och ge det en chans till.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Har alltid gillat point & click. Tyckte spelet va charmigt och stundtals rolig. Antalet spel timmar det gav var också ett plus i kanten.


signatur

Idono. That's me!

Redaktör
Ponny
Skrivet av AkirA:

"stadskärnan av Hill Vallet"? Flinka fingrar?

Hm, orkade inte igenom episod 1, kanske skulle köpa alla och ge det en chans till.

Mycket flinka! Men det är fixat nu.
Om du gillade filmerna bör du spela det här.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av AkirA:

"stadskärnan av Hill Vallet"? Flinka fingrar?

Hm, orkade inte igenom episod 1, kanske skulle köpa alla och ge det en chans till.

Mycket flinka! Men det är fixat nu.
Om du gillade filmerna bör du spela det här.

Jodå, filmerna ligger nog i min egna topp-10, senaste inköp var på blu-ray i vintras.
Får väl flirta med Steam nån dag i sommar då.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Hade en Geekgasem när MJ gjorde sitt gästspel.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Första gången jag körde igenom varje "Episod", tog det mig väl mellan 1.5 - 2 timmar, och då klickade jag rent utsagt på allt jag kunde hitta. Storyn var helt okej rakt igenom, men det kanske blev lite väl mycket harvande på 30-talet.

5:e episoden var helt klart den bästa, inte minst pga Michael J Fox gästinhopp som en förfader till Marty (undviker spoilers). Serien avslutades med en genuin vilja till att spela mera, och jag hoppas Telltale kan lyckas med att göra fler BTTF-spel. Dock kan eventuellt spelmotorn behöva få sig en uppgradering, med bättre kamera, och något friare rörelser.

Överlag så anser jag att 7.5 - 10 timmar spelande för dessa 5 episoder är rätt lagom. Tidsmässigt är det trots allt mer än alla 3 långfilmerna tillsammans, och storyn ligger på snarlik nivå. Pusslena kunde dock ibland ha varit lite mer involverande och krävande.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Blev mest sugen på att se om filmerna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tybalt:

Blev mest sugen på att se om filmerna.

+1

Var ett tag sedan, ska se om jag man inte kan hitta dem på dvd.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Spelade de två första episoderna, riktigt besviken faktiskt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar