Spana in gameplay från Panzer Corps

Robot
Spana in gameplay från Panzer Corps

Skrivbordsgeneralens våta dröm släpps inom kort!

#panzer-corps


Medlem
Spana in gameplay från Panzer Corps

Tillbaka till 80-talet.

Sånt här lirade man på Amigan.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

haha Läste fel. tyckte det stod Panzer Cops och blev jätteglad, äntligen ett Jin-Roh spel! men så var det inte riktigt så

Medlem

Såg inte ens intressant ut. Nej tack.

Medlem

Ser ut som Panzer General från 90-talet Det var ett riktigt kul spel

Medlem

Såg ju...kul...ut...

Medlem

Perfekt om man inte har någon att spela brädspel med/mot.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz... Nedsövada i 20 år och plötsligt vaknar upp med detta spel.

Medlem

FirePanzer:

Det är faktiskt en re-make av gamla Panzer General från 90-talet. Vad jag kan se är det en mycket kompetent re-make dessutom och de som betatestat hävdar att det är ingen tvekan om att man bör byta från Panzer General Forever (uppdaterad freeware-version av Panzer General som är kompatibel med den senaste OS:arna) till Panzer Corps.

Och till nyhetsförfattaren: Panzer Corps är inget hardcore-spel. Detta är beer and pretzels (d.v.s. casual) i krigsstrategisammanhang.


signatur

[size="9"]It's a handicap isn't it? Being so obviously American? - Illya Kuryakin[/size]

Medlem

För den oinsatte ser du säkert tråkigt ut, men precis som att det finns en dedikerad fanbase för tågsimulatorer så finns det gott om såna som mig som älskar spel som det här och som blir alldeles till sig av åsynen av en hex-ruta. Tur att spelmarknaden har plats för alla typer, eller hur?

EDIT: Bästa köpet på länge, även om man fick betala en arm och ett ben för det, var Grigsby's War In the East. Ren porr för entusiasten...

Medlem
Skrivet av Typhor:

haha Läste fel. tyckte det stod Panzer Cops och blev jätteglad, äntligen ett Jin-Roh spel! men så var det inte riktigt så

samma här jäklar vad snopen jag blev när jag fick se screensen synd

Medlem

Det såg först ut precis som ett sådant kul spel där man till en början ser allt ifrån en "Världskarta" där man navigerar sina trupper, för att sedan dras in i välanimerade cut-scenes eller slagfält á la World of Tanks... Men icke...

Inaktiv

Panzer general som är ett av mina favorit spel. Synd bara att dom inte verkar ha med det charmigaste med det nämligen dom små film sekvenserna när enheterna slåss.
Men blir nog skoj ändå.

Medlem

Håller med flera andra här, det är 2011 , lite mer kan man väl vänta sig

Medlem

Såg lite väl segt ut för mig, men som Erenthal skriver, tur att det finns plats för alla sorters spelare här i världen. Några kommer säkert ha helt fantastiskt roligt med detta spel

Medlem

Åh så många gnälliga skitungar det finns. Ta och sätt er med Populus, Megalomania eller andra klassiker.
Grafik är inte allt...


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Tycker det ser rätt charmigt ut, men jag förstår inte ( ant. för att jag inte själv har testat spelet) varför man väljer ett sådant här spel före Hearts Of Iron serien som har allt det där + mycket mycket mer?

Inaktiv
Skrivet av H4mm4r:

Tycker det ser rätt charmigt ut, men jag förstår inte ( ant. för att jag inte själv har testat spelet) varför man väljer ett sådant här spel före Hearts Of Iron serien som har allt det där + mycket mycket mer?

Hearts of iron är för långsamt. Man sitter bara o väntar i timmar/dagar i stort sett. I detta spel så innebär nästan varje steg man tar med enheterna en strid.

Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:

Åh så många gnälliga skitungar det finns. Ta och sätt er med Populus, Megalomania eller andra klassiker.
Grafik är inte allt...

Jag köpte Popolous (rätt stavat) när det kom och var nytt.
Allt var inte bättre förr och det är inte heller grafiken jag anser vara utdaterad, utan själva formatet och konceptet på spelet.

Detta är en klon ifrån Panzer General, ett spel anno -94.
Idag anno 2011 finns spel som Total War och dess spinoffs, tex Shogun II.

Alla här är inte "gnälliga skitungar" bara för att vi inte delar din uppfattning eller vill lira Popolous ifrån -89.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Spelet är för dyrt. De vill ha $40.

Tänker vänta tills det hamnat under $20.

Medlem

Tacka vet jag Eastern Front 1941 som fanns till Atari 8-bit. Ett spel av Chris Crawford


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

1
Skriv svar