Alienware Challenge från DH Summer 2011: Jimpo, SaSe, HasuObs, DeathAngel

Medlem
Alienware Challenge från DH Summer 2011: Jimpo, SaSe, HasuObs, DeathAngel

Hej,

Den här forumtrådan handlar om den turnering som ägde rum på Dreamhack Summer i Alienware Area, där Starcraft 2 progamers tävlade om en Alienware Aurora gaming dator. Nedan är en länk till första del-finalen, en bäst-av-fem mellan svenska terran-spelaren Jimpo och den rumänsken zergen DeathAngel:

http://www.youtube.com/playlist?list=PL96A3D07286C7DED4

Turneringen är castad av mig, Sebastian Sjöberg från GGvision.tv och jag postar till den här på FZ.se då jag tror att det kan intressera många svenska SC2 fans. Jag och min kommentator kollega Björn "OminouS" Rudin jobbade med SVT Play på DH Summer och castade SC2 finalen live, och vi letar nu efter fler plattformar att göra svenskt Starcraft material på.

Hoppas ni gillar Alienware Challenge, och om någon har förslag eller idéer så är jag väldigt intresserad av att höra dem. GG!

-Sebastian Sjöberg

www.ggvision.tv

Medlem

Hur många vill se Starcraft 2 med svenska kommentatorer?

Medlem
Skrivet av GGvision:

Hur många vill se Starcraft 2 med svenska kommentatorer?

Det här är helt taget ur det blå, gissningsvis ett par svenskar. Hur många vill se svenskfotboll med engelskakommentatorer?

Medlem

sjysst! Får kollas efter jobbet!

Medlem
Skrivet av Mitso!:
Skrivet av GGvision:

Hur många vill se Starcraft 2 med svenska kommentatorer?

Det här är helt taget ur det blå, gissningsvis ett par svenskar. Hur många vill se svenskfotboll med engelskakommentatorer?

Helt ok om det är engelska kommentatorer, dock inte intresserad av fotboll men men.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av mrmanman:

sjysst! Får kollas efter jobbet!

Ser fram emot din feedback

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Mitso!:
Skrivet av GGvision:

Hur många vill se Starcraft 2 med svenska kommentatorer?

Det här är helt taget ur det blå, gissningsvis ett par svenskar. Hur många vill se svenskfotboll med engelskakommentatorer?

Helt ok om det är engelska kommentatorer, dock inte intresserad av fotboll men men.

Fotboll har inte den explosivetet som esport och i synnerhet Starcraft 2 erbjuder Vad jag försöker ta reda på är vilket intresse det finns bland svenska SC2 fans och spelare att se på professionella SC matcher med kommentering på svenska. Tydligen finns det över 100 000 av dem för så många kollade på Dreamhack finalen, men jag vet inte var på internet de håller hus....

Inaktiv
Skrivet av GGvision:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Mitso!:
Skrivet av GGvision:

Hur många vill se Starcraft 2 med svenska kommentatorer?

Det här är helt taget ur det blå, gissningsvis ett par svenskar. Hur många vill se svenskfotboll med engelskakommentatorer?

Helt ok om det är engelska kommentatorer, dock inte intresserad av fotboll men men.

Fotboll har inte den explosivetet som esport och i synnerhet Starcraft 2 erbjuder Vad jag försöker ta reda på är vilket intresse det finns bland svenska SC2 fans och spelare att se på professionella SC matcher med kommentering på svenska. Tydligen finns det över 100 000 av dem för så många kollade på Dreamhack finalen, men jag vet inte var på internet de håller hus....

Du får det att låta som om det var 100 000 svenskar som kollade på DH-finalen.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Om det är bra kommentatorer spelar det ingen roll om det är svenska eller engelska de pratar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar