Black ops låg fps på ett gtx 570

Avstängd
Black ops låg fps på ett gtx 570

Hej! nu är det så att jag har inhandlat ny dator. Specsen är följande: Gainward gtx 570, Amd Phenom II x6 2,8/3,2 ghz six core , 4gb ram och windows 7. Tyvärr så flyter inte black ops på bra alls. väldigt ofta sjunker fps:en till 38-40. Jag kan köra BFBC 2 på högsta med 55+ fps så black ops borde inte vara några problem. Kan någon hjälpa mig?

Medlem

Säkert CPU som bottleneckar... Samma problem med Q6600 @ 3.0 ghz, byta från 4890 till 6950 för halvår sen ca ingen skillnad i FPS. Men nyligen byta jag CPU med till 2500k och nu e jag på 60fps hela tiden, vsync on.

Medlem

Sitter på en phenom 2 x4 som springer runt vid 3,6ghz efter liten överklock, samt ett 6870 (en bra bit under ditt 570).

Jag har låst min fps på 60 och det är sällan det går under det, allt maxat förutom AA som är på 2 eller 4.

Blops är ett skitspel som äter opp din CPU utan dess like, samt kan antagligen inte använda 6 kärnor. Testa överklocka CPU!

Medlem

Nej, det använder väl knappt 2 kärnor tror jag? Men pröva sätt allt på max om du inte redan har det, kan öka fps (lol). Bara för det äter mindre CPU då

gnu
Medlem

cpu'n bottleneckar verkligen inte. BO är jukänt för att vara uselt optimerat för pc.
Kolla grafikkortets aktivitet för att se om det ens används fullt ut i BO ? kolla även tempen, ökar den inte något när spelet är i gång så vet du ju vad som e fel.

Medlem

Används GPU inte fullt ut är det ju CPU som bottleneckar...

Medlem

Gnu nu måste du tänka.

BTW så kollade jag just och 4 kärnor används utan problem. Var nog bara vid början innan patcher som bara 2 kärnor användes (satt på en dualcore då men kommer ihåg att efter nån patch så minskade "OMG LAG IN BLOPS" postarna på forumet nämnvärt)

Medlem

Ja okej, men som jag påpeka att byta från ett 4890 till 6950 gav ingen märkbar skillnad, doppa ner i 20-30 fps. Men med en ny Sandy bridge går det ALDRIG under 60. Vilket med största sannolikhet innebär att Dassarens AMD flaskhalsar med tanke på att hans GPU är bättre än mitt.

Avstängd

Processoranvändningen ligger runt 40% när jag spelar. Grafikkortstempen ligger på 40 i idle och går upp i 60 när jag spelar. hur kollar man grafikkortsaktiviteten?

Medlem

Konsolport; så cpun används mer än grafikkortet vilket är det tydligaste tecknet på en konsolport. Black Ops är fullkomligt värdelöst optimerat, men som många sagt, det är CPUn som bottleneckar.

Medlem

GPUZ eller HWMonitor

*Edit*

Kan ju lägga till att när jag hade min Q6600, så öka knappt fps när jag gick från allt max 1920x1080 till 1280x720 allt lägsta

Avstängd

konstigt att cpu:n bottleneckar....... är ju amd:s värsting i Phenom 2 serien.

gnu
Medlem

Ingen som fattar att cpun långt ifrån bottleneckar på riktigt?
http://www.sweclockers.com/recension/13224-intel-sandy-bridge...
Som sagt Phenom II x6 bottleneckar inte och om den gör det i 1 dåligt optimerat spel är det ju knappast värt att punga ut ett par tusen för en ny processor samt moderkort för ett skitspel.

Medlem
Skrivet av dassaren:

konstigt att cpu:n bottleneckar....... är ju amd:s värsting i Phenom 2 serien.

BLops är ett skitspel till PC... Klocka den om du kan, kan hjälpa rejält

Medlem
Skrivet av gnu:

Ingen som fattar att cpun långt ifrån bottleneckar på riktigt?
http://www.sweclockers.com/recension/13224-intel-sandy-bridge...
Som sagt Phenom II x6 bottleneckar inte och om den gör det i 1 dåligt optimerat spel är det ju knappast värt att punga ut 1.8k för en ny processor för ett skitspel.

Precis det vi menar. CPU'n borde inte bottlenecka, men i BLops gör den det för det är dåligt portat.

Medlem
Skrivet av dassaren:

konstigt att cpu:n bottleneckar....... är ju amd:s värsting i Phenom 2 serien.

Det kanske är möjligt att stänga ner 2 kärnor och få ner temperaturen ytterligare vilket ger mer spelrum till överklock. In i BIOS och kolla läget.

Avstängd

Jag drog i gång "Msi overclock genie" och den klockade upp processorn till 3,33 ghz. nu droppar jag till 55 som mest tack alla för hjälpen!

Medlem

Bra jobbat håll koll på tempsen bara, oftast så ger auto overclocks mer voltage än vad som behövs vilket kan öka temperatur rätt så rejält!

Avstängd

håller sig under 50 vid load

Medlem

Håll ett öga på volten, såna program tenderar att öka den till farliga nivåer.

Avstängd

1.34 volt max.... är det bra?

Medlem
Skrivet av dassaren:

1.34 volt max.... är det bra?

Bra volt du kan vara lugn

Medlem

Toppen att det hjälpte, är den aldrig över 50c så har du spelrum för mer överklockning om du är intresserad.

AMD's CPUer är rekommenderade att inte överstiga 62c vid "dagligt användade".

Avstängd

Tyvärr så vet jag inte hur man överklockar. moderkortet gjorde det åt mig

Medlem

varken gpu eller cpu är flaskhals. det är skit spelet som är problemet

Inaktiv
Skrivet av dassaren:

Hej! nu är det så att jag har inhandlat ny dator. Specsen är följande: Gainward gtx 570, Amd Phenom II x6 2,8/3,2 ghz six core , 4gb ram och windows 7. Tyvärr så flyter inte black ops på bra alls. väldigt ofta sjunker fps:en till 38-40. Jag kan köra BFBC 2 på högsta med 55+ fps så black ops borde inte vara några problem. Kan någon hjälpa mig?

Black Ops är ett patetiskt skitspel som är utvecklat av wannabe Infinity Wards grabbar. Dom har tagit en spelmotor och förstört den totalt, utan att veta vad de egentligen gjort. Lösningen är att inse fakta och sluta spela spel från Treyarch.

Medlem
Skrivet av Deamon:
Skrivet av dassaren:

Hej! nu är det så att jag har inhandlat ny dator. Specsen är följande: Gainward gtx 570, Amd Phenom II x6 2,8/3,2 ghz six core , 4gb ram och windows 7. Tyvärr så flyter inte black ops på bra alls. väldigt ofta sjunker fps:en till 38-40. Jag kan köra BFBC 2 på högsta med 55+ fps så black ops borde inte vara några problem. Kan någon hjälpa mig?

Black Ops är ett patetiskt skitspel som är utvecklat av wannabe Infinity Wards grabbar. Dom har tagit en spelmotor och förstört den totalt, utan att veta vad de egentligen gjort. Lösningen är att inse fakta och sluta spela spel från Treyarch.

Väldigt givande och intressant svar! Nån som är på dåligt humor?

Medlem
Skrivet av chimo:
Skrivet av Deamon:
Skrivet av dassaren:

Hej! nu är det så att jag har inhandlat ny dator. Specsen är följande: Gainward gtx 570, Amd Phenom II x6 2,8/3,2 ghz six core , 4gb ram och windows 7. Tyvärr så flyter inte black ops på bra alls. väldigt ofta sjunker fps:en till 38-40. Jag kan köra BFBC 2 på högsta med 55+ fps så black ops borde inte vara några problem. Kan någon hjälpa mig?

Black Ops är ett patetiskt skitspel som är utvecklat av wannabe Infinity Wards grabbar. Dom har tagit en spelmotor och förstört den totalt, utan att veta vad de egentligen gjort. Lösningen är att inse fakta och sluta spela spel från Treyarch.

Väldigt givande och intressant svar! Nån som är på dåligt humor?

Det är dock sant.

Avstängd

Men nu har grafiktempen höjts med 8 grader, fastän det är oklockat

Medlem
Skrivet av dassaren:

Men nu har grafiktempen höjts med 8 grader, fastän det är oklockat

Det gör inget. Så länge du inte får skumma linjer över skärmen och skit så klarar det sig fint.

12
Skriv svar